• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • vwtvåbarnsmor
    Björnmossa skrev 2013-09-24 14:37:43 följande:
    Som Jensan säger kan man absolut ha mens utan äl.

För övrigt släpps ägget varje månad (som det är äl) och den eventuella befruktningen sker i äggledarna.

Oki..då har jag lärt mig nåt nytt :) Tack för upplysningar!

Jaja då väntar jag o ser om min mens kommer eller Ej..har ju väntat i två månader nu?? När kan man ta ett gravtest tro??  
  • Björnmossa
    vwtvåbarnsmor skrev 2013-09-24 23:02:22 följande:

Oki..då har jag lärt mig nåt nytt :) Tack för upplysningar!

Jaja då väntar jag o ser om min mens kommer eller Ej..har ju väntat i två månader nu?? När kan man ta ett gravtest tro??  
    Du har ju redan tagit ett och är inte gravid. Bättre vänta in mensen.

För mig tog det 6-7 veckor att få mens igen efter min MA, räknat från dagen jag tog abortpillret.
  • Diche79
    Bubbas skrev 2013-09-24 17:50:11 följande:
    Diche tror han låg på 155 och sf måttet 25 :)

Fina siffror <3

Får se vad jag får i SF-mått på fredag, är jätterädd för att det är en gigantisk krabat
    i magen.
    Mitt SF mått stack ju iväg rejält kring v 25-30 nånstans, men sen hade det
    "lugnat ner sig" vid förra kontrollen.
    Hoppas inte han har växt massor den här gången igen!

Vägde mig igår, hade gått ner 0,5kg till. Så nu ligger jag på -1kg den sista månaden typ.
    Märks att illamåendet gör att man har problem att äta ordentligt...!
  • Bubbas

Men mår du fortfarande illa?? Jag har fortfarande inte känt nått sen v 10, har nog en himla tur! Skriv här på fredag när du varit iväg :)

• SoMa72
    Diche79 skrev 2013-09-25 07:06:54 följande:

Fina siffror <3

Får se vad jag får i SF-mått på fredag, är jätterädd för att det är en gigantisk krabat
    i magen.
    Mitt SF mått stack ju iväg rejält kring v 25-30 nånstans, men sen hade det
    "lugnat ner sig" vid förra kontrollen.
    Hoppas inte han har växt massor den här gången igen!

Vägde mig igår, hade gått ner 0,5kg till. Så nu ligger jag på -1kg den sista månaden typ.
    Märks att illamåendet gör att man har problem att äta ordentligt...!
    Tror det kommer vara en lagom stor krabat och ett bra SF-mått på fredagHjärta 

Jobbigt med illamåendet... Själv har jag ju motsatt problem, måste äta allt möjligt (och omöjligt) pga illamåendet, lär ju knappast gå ner.
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • vwtvåbarnsmor
    Björnmossa skrev 2013-09-24 23:47:41 följande:
    Du har ju redan tagit ett och är inte gravid. Bättre vänta in mensen.

För mig tog det 6-7 veckor att få mens igen efter min MA, räknat från dagen jag tog abortpillret.

Nu har det gått ca 10 veckor sen jag hade mitt MA..ringde till gynomtt. som tyckte de lät väldigt konstigt..ska dit imorn för en kontroll...Jag är lite smått orolig att de fortfarande ligger rester kvar :( har också hört att de brukar normalt ta 4-6 veckor efter MA att få tillbaka mensen...
  • Diche79

Japp, jag mår fortfarande illa, varje dag. Blivit sämre sista veckan,
    så i helgen så kräktes jag igen faktiskt!
    Men men, idag är det 5v kvar till BF, så snart bör illamåendet vara borta!

SoMa - härligt att kunna äta, jag måste tvinga i mig mat och lever mest på salta
    kex, riskakor, vindruvor och annan frukt..

vwtvåbarnsmor skrev 2013-09-25 10:22:20 följande:

Nu har det gått ca 10 veckor sen jag hade mitt MA..ringde till gynomtt. som tyckte de lät väldigt konstigt..ska dit imorn för en kontroll...Jag är lite smått orolig att de fortfarande ligger rester kvar :( har också hört att de brukar normalt ta 4-6 veckor efter MA att få tillbaka mensen...
    Jag fick en mensliknande blödning 4v efter mitt MA, men hade aldrig ägglossning.
    Månaden efter fick jag däremot ägglossning igen, så för mig tog det 8v från MA-blödningen tills
    mensen kom igång.

• vwtvåbarnsmor
    Diche79 skrev 2013-09-25 10:30:59 följande:
    Japp, jag mår fortfarande illa, varje dag. Blivit sämre sista veckan,
    så i helgen så kräktes jag igen faktiskt!
    Men men, idag är det 5v kvar till BF, så snart bör illamåendet vara borta!

SoMa - härligt att kunna äta, jag måste tvinga i mig mat och lever mest på salta
    kex, riskakor, vindruvor och annan frukt..

Jag fick en mensliknande blödning 4v efter mitt MA, men hade aldrig ägglossning.
    Månaden efter fick jag däremot ägglossning igen, så för mig tog det 8v från MA-blödningen tills
    mensen kom igång.

Jag har inte haft ngn mensliknande blödning alls..bara massa bryna konstiga flytningar som kommer o går???De tyckte att det lät konstigt på gynmott..tänk om det fortfarande sitter rester kvar?, men då borde ju inte gravtestet som jag tog för två veckor sen visa negativt?? jätte märkligt..har alltid haft regelbunden mens (rikliga) blödningar tidigare..har alltid blivit gravid på första försöket, har två friska döttrar här hemma..har dock haft tre missfall..så jag vet hur det brukar vara,kännas att bli gravid/vara gravid men blir så frustrerad över att något inte är som det ska..vi vill ju bara ge våra döttrar ett syskon...

Finns det någon som har haft liknande och kan tala om när en riklig menstruation satte igång?? 
  • linnis83
    vwtvåbarnsmor skrev 2013-09-25 10:40:23 följande:
    Jag har inte haft ngn mensliknande blödning alls..bara massa bryna konstiga flytningar som kommer o går???De tyckte att det lät konstigt på gynmott..tänk om det fortfarande sitter rester kvar?, men då borde ju inte gravtestet som jag tog för två veckor sen visa negativt?? jätte märkligt..har alltid haft regelbunden mens (rikliga) blödningar tidigare..har alltid blivit gravid på första försöket, har två friska döttrar här hemma..har dock haft tre missfall..så jag vet hur det brukar vara,kännas att bli gravid/vara gravid men blir så frustrerad över att något inte är som det ska..vi vill ju bara ge våra döttrar ett syskon...

Finns det någon som har haft liknande och kan tala om när en riklig menstruation satte igång?? 
    Jag fick mitt MA konstaterat 20/7, alltså snart 10 v sedan, var då i v 14...
    Jag har fortfarande inte slutat blöda helt, har oxå bruna flytningar som kommer och går, ibland kommer det lite färskt blod. Har dock haft 2 mensliknande blödningar och innan den senaste, som kom förra veckan, hade jag ägglossning enligt stickan.
    För precis 2 veckor sedan var jag till läkaren som kunde se ett litet skräp som satt kvar, typ 1 cm stort bara. Eftersom grav.testet visar negativt tog dom hcg-blodprov, men det var oxå negativt. Planen var att vänta till efter mensen som jag precis har haft och se om skräpet följde med ut, men jag har fortsatt att ha bruna flytningar, så det verkar ju inte så.... Väntar på att dom ska ringa från kvinnokliniken idag, misstänker att dom kommer vilja göra en skrapning....

Är så galet less på detta nu, vill ju bara försöka igen!
  • vwtvåbarnsmor
    linnis83 skrev 2013-09-25 11:02:45 följande:
    Jag fick mitt MA konstaterat 20/7, alltså snart 10 v sedan, var då i v 14...
    Jag har fortfarande inte slutat blöda helt, har oxå bruna flytningar som kommer och går, ibland kommer det lite färskt blod. Har dock haft 2 mensliknande blödningar och innan den senaste, som kom förra veckan, hade jag ägglossning enligt stickan.
    För precis 2 veckor sedan var jag till läkaren som kunde se ett litet skräp som satt kvar, typ 1 cm stort bara. Eftersom grav.testet visar negativt tog dom hcg-blodprov, men det var oxå negativt. Planen var att vänta till efter mensen som jag precis har haft och se om skräpet följde med ut, men jag har fortsatt att ha bruna flytningar, så det verkar ju inte så.... Väntar på att dom ska ringa från kvinnokliniken idag, misstänker att dom kommer vilja göra en skrapning....

Är så galet less på detta nu, vill ju bara försöka igen!

Precis som du skriver galet less på detta NU!!! Så känner jag me..Jag har inte haft blödningar alls sen MA bara någon enstaka pytte blödning..igår kom det lite bruna flytningar och inget mer..trodde ju givetvis att mensen var på G..men inta alls och gravtesten visar negativt men inget vill fungera..jag har dock inte provat ÄL stickor..kanske jag borde göra men vill vänta o se vad de säger imorn på gynmottagningen..jag är givetvis livrädd för att de är nåt fel..
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/