• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • NewBetty
    Bubbas skrev 2013-10-22 11:10:03 följande:

NewBetty: Jag hade ett MA i okt -12 och blev skrapad. Väntade med sexet 1 månad för att läka ihop ordentligt och blev gravid igen direkt på första försöket efter en månad. Tyvärr slutade det i MF men hopp finns!

Beklagar ditt MF - tack för ditt svar, vi håller tummarna att vi båda snart plussar
  • SoMa72
    NewBetty skrev 2013-10-21 20:54:33 följande:
    Har bara en fråga om ni orkar svara: Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter ert MA? Hade ett i juli och nu försöker vi tredje äl. Har ej läst igenom hela tråden, men läste att några av er är gravida, vill få mer hopp

Hej!

Jag hade MA i apr och blev gravid i aug igen... Håller tummarna för dig!  
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • NewBetty
    SoMa72 skrev 2013-10-22 13:40:11 följande:

Hej!

Jag hade MA i apr och blev gravid i aug igen... smile1.gif Håller tummarna för dig!  
    ? ? ? Alice 18 mar 2012 ? ? ?
    Vad roligt!!! tack <3
  • Bubbas

NewBetty: Tack jag är redan gravid i v 29, men jag håller mina tummar för dig! :)

• SoMa72

Äntligen svar på MKP idag, såg bra ut och vi väntar en till liten tjej...

• Jennie89

Vad härligt SoMa! Grattis :)

Snart dags Diche, har du några "känningar" än?

NewBetty: Beklagar ditt ma! Jag skrapades i aug förra året och plussade fyra månader senare, vi försökte först efter andra mensen men då hade jag ingen äl utan fick en cysta istället, men månaden efter tog det sig. Jag önskar dig all lycka till!  

• NewBetty
    Jennie89 skrev 2013-10-25 23:33:13 följande:
    Vad härligt SoMa! Grattis :)

Snart dags Diche, har du några "känningar" än?

NewBetty: Beklagar ditt ma! Jag skrapades i aug förra året och plussade fyra månader senare, vi försökte först efter andra mensen men då hade jag ingen äl utan fick en cysta istället, men månaden efter tog det sig. Jag önskar dig all lycka till!  
    Tack så mycket för alla era svar, har fått upp mitt hopp. Blir så glad och varm inombords att se er som gått igenom det jag gått igenom plussat Stort grattis till er Hjärta
  • Diche79

Hej tjejer!

I tisdags kl. 21:15 kom våran lille gosse till världen!

Det gick superfort och på nåt sätt har vi fortfarande inte fattat det än.. 
    Vaknade av första värken nånstans runt 6-tiden, och pga huvudvärken så hade
    jag somnat typ en timme tidigare.
    Andra värken 6:30, då ringde jag sambon i Stockholm och sa till han att komma hem.
    När han kom hem vid 9:15 hade jag redan 4-6min mellan värkarna, så det blev intensivt väldigt snabbt!
    Vid 13 åkte vi in till förlossningen, och då var jag redan öppen 6cm till barnmorskornas förvåning...! 

Själva krystandet blev jobbigt, han ville inte komma ut utan stannade med huvudet precis innan
    öppningen. Jag krystade i 2h ungefär, sen började hans hjärtljud gå ner och då klippte de mig
    och värken efter så kom han ut direkt!
    Allt som allt tog det 15h från första värk till sista, så gick otroligt snabbt tyckte vi!

Han vägde 3430gr och är 51cm lång, så min oro för stort barn var helt i onödan...
    Jag var helt tömd på energi hela onsdagen, dels pga att jag inte hade sovit mer än nån timme
    plus att jag hann inte äta och ladda med energi!
    Fick i mig två knäckemackor till frukost medan värkarna var "lugna" och sen åt jag 1/3 kexchoklad
    inne på förlossningen också.
    Så hela onsdagen låg jag i sängen på BB och lät sambon sköta ALLT utom amningen!

Sambon var för övrigt helt underbar, och han fick massor med beröm av personalen på förlossningen <3
    De sa att de hade aldrig varit med om nån som han tidigare, han var så bra på att stötta och peppa
    hela förlossningen igenom.

Stor kram till er alla, trevlig helg!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/