• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Hej och god fortsättning allihopa!

Oj, Bubbas, nu kan det bli närsomhelst! Hur känner du dig? Nervös?
    Jag var så trött på att vara gravid så jag var mest otålig...
    Lycka till iaf, kommer gå jättebra! :)

Vi hade jättebra, Max var lika snäll som vanligt :)
    Han sover väldigt bra på nätterna nu, tre gånger mellan jul och nyår sov han
    8h i streck utan att äta!!
    Nu sover han från midnatt till 6-7 på morgonen, äter och somnar sen om och vaknar runt 11 igen.

Har också dragit ner på amningen, så nu ammar jag 3ggr/dag och så får han ersättning resterande gånger.
    Funkar jättebra!
    Nästa kontroll hos BVC är den 13/1 och då är det dags för första sprutan.

Stort lycka till dig Bubbas, jag är lite avis på dig som ska få uppleva känslan att få sitt barn på bröstet
    för allra första gången!

• Bubbas

Tänkte bara kika in och berätta att våran prins kom i lördags kl 10.55, 9 dagar före bf. 52 cm lång och endast 4180 g! ;) Allt var klart på 10 timmar och gick hur bra som helst, vilken mäktig upplevelse!

• Jennie89

Nejmen! Jättegrattis Bubbas! 
    Skönt att han kom ett par dar tidigare :) 
    Ha det riktigt underbart nu med det lilla livet :)

• SoMa72
    Bubbas skrev 2014-01-06 15:41:17 följande:
    Tänkte bara kika in och berätta att våran prins kom i lördags kl 10.55, 9 dagar före bf. 52 cm lång och endast 4180 g! ;) Allt var klart på 10 timmar och gick hur bra som helst, vilken mäktig upplevelse!

Åh, stort grattis till underverket! {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ Lillasyster apr 2014 ♥ ♥ ♥
  • Jennie89
    Hannapannagalenpanna skrev 2013-11-30 21:42:04 följande:
    Hej .. har plussat igen efter MA den 10 oktober. Sjukt orolig. Förutsätter att det kommer bli missfall eller MA igen. Varje gång jag torkar mig så väntar jag bara på blodet. Jag hade igår brun flytning, idag jätte lite brunt... Så säkerligen är det ett missfall på gång igen.

Har extremt svårt att vara glad. Min pojkvän tycker att jag överdriver men tyvärr....
    Är sjukt deppig bara.... Väntar bara på att få höra dem hemska orden igen: "tyvärr har hjärtat slutat slå"
    Eller torka mig och massa blod .....

Min pojkvän är jätte glad men jag känner mig ännu mer tom nu än jag gjorde innan jag blev gravid nu igen.
    Han har redan berättat för sina släktingar igen och alla skickar sms med : "vi håller tummarna" 
    Å jag vill bara skriva tillbaka: Det behöver ni inte för det blir ändå missfall igen....

Usch va tråkigt detta är.... Hemskt...
    Vill bara ligga ner och gråta...
    Hur har  det gått?
  • Diche79
    Bubbas skrev 2014-01-06 15:41:17 följande:

Åh grattis!!!!  En helt otrolig upplevelse, eller hur?? Skönt att allt gick bra, lagom vikt och längd :)

Njut så gott det går nu, och sov så mkt du kan när lillen sover.

Har han fått något namn än??

Stor kram!
  • Diche79

Hej alla,

här växer Maximilian så det knakar. Vi har kontroll på BVC på måndag och då är det dags för första sprutan.
    Får se hur han reagerar på den!

Han är väldigt generös med sina leenden mot typ alla, och sitt "skratt" kommer lite till och från under dagarna.
    Han var ju stark i nacken redan när han var typ 4-5v gammal, och det har gått rätt bra fram till typ jul.
    Sen vägrade han ligga på mage, han blev förbannad varje gång man testade.
    Men nu så går det bra igen, och igår fick jag ett jättestort leende när han låg på mage!

Idag har han börjat sträcka händerna mot saker som hänger framför honom oxå. Han har inte förstått
    än att han kan ta tag i de om han öppnar händerna, men det kommer nog snart!

Jag var på efterkontroll idag och allt såg jättebra ut. Jag har ju känt av lite skav och trott att det
    var vid klippet, men det hade läkt ihop helt. Men jag hade några hårsäckar som var lite irriterade,
    så det var nog de som skavde trodde BM.
    Känns skönt att allt såg bra ut iaf, så slipper man fundera på det!

Önskar er alla en trevlig helg!

• Jennie89

Tjoho!
    Hur går det för er alla? Hur går det med den lille Bubbas? Skönt att allt såg bra ut Diche! Hur går det för Max?

Här flyter det på! Lillfisen är drygt fem månader och aldrig kunde jag tro att tiden kunde gå såhär snabbt. På onsdag ska jag börja jobba igen och ångesten är enorm... Hoppas att mensen kommer igång snart, vill gärna få det regelbundet innan vi börjar jobba på syskon i april/maj. Är lite orolig att jag tillhör dom som inte ser röken av mensen på över ett år...

• Diche79
    Jennie89 skrev 2014-01-27 23:00:44 följande:
    Tjoho!
    Hur går det för er alla? Hur går det med den lille Bubbas? Skönt att allt såg bra ut Diche! Hur går det för Max?

Här flyter det på! Lillfisen är drygt fem månader och aldrig kunde jag tro att tiden kunde gå såhär snabbt. På onsdag ska jag börja jobba igen och ångesten är enorm... Hoppas att mensen kommer igång snart, vill gärna få det regelbundet innan vi börjar jobba på syskon i april/maj. Är lite orolig att jag tillhör dom som inte ser röken av mensen på över ett år...

Hej!
    Här går det jättebra!
    Max är väldigt snäll än, och sover 8-9h per natt numera. Han somnar runt 23-00 vaknar nån gång runt 5 och
    får då nappen och somnar om till typ 9-tiden. Bara hoppas han fortsätter göra det!
    Första vaccineringen gick oxå bra, han blev lite febrig på kvällen och sov i min famn några timmar.
    Däremot så har jag slutat amma nu, har lite blandade känslor om det. Slutade för två veckor sen,
    och det var Max som bestämde det. Han bara tvärvägrade amma helt plötsligt. Tror det lite har med att göra
    att han samtidigt började greppa saker så han blev nog mer medveten om världen runtomkring. Googlade och såg
    att det verkar rätt vanligt runt 3mån.
    Har testat att ge honom bröstet några gånger efter det, men han "leker" bara. Hade gärna ammat ett par månader till, men samtidigt så känns det skönt att han bestämde och inte jag.

Jag fick första mensen för två veckor sen. Är väldigt glad över att jag knappt hade nån mensvärk, innan graviditeten
    så hade jag väldigt ont. Nu kom det lite lättare molvärk första dan bara. Och blödningen var ungefär som
    den var innan, både i mängd och antal dgr!
    Nu är det bara att hoppas på att den återgår till samma cykel som tidigare..

Hade gärna bytt med dig Jennie, vi ska inte försöka på syskon än så jag hade gärna varit utan mensen ett tag till!
    Är inte ens helt säker på att jag vill bli gravid igen. Ett syskon utan graviditet vore skönt..  ;)

Kan tänka mig att du har ångest! Kommer lillens pappa vara hemma nu? 
    Usch, jag som storgrät idag när jag lämnade plutten till farmor i en timme medans jag handlade...

• Bubbas

Hej på er! Jo det går bra, charlie blev 3 veckor i lördags och växer så det knakar! Han gillar att äta ;) Dock fick han en jobbig start i livet. Han fick gulsot efter förlossningen så då blev vi inlagda så han fick sola i två dygn. Med det följde provtagningar på sjukhuset varannan dag för att se så att värdena inte stiger igen, så vi har mest åkt in och ut på sjukan, han har blivit nålstucken en miljard gånger och vi har knappt hunnit vara hemma. Men nu ska vi vara på banan med det igen så då tog han och blev jätteförkyld förra veckan så in på sjukan igen! Men allt lät bra förutom att näsan är full med snor. Fyy vad det gör ont i mammahjärtat när han är dålig :( Annars har amningen funkat jättebra från start och verkar ha grädde där inne!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/