• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

12dgr kvar till BF -  vad långsamt det går!! Tänkte att han skulle komma under nästa vecka,
    men jag tror han struntar fullständigt i vad jag säger till honom.
    Nu är jag mest rädd för att jag kommer få gå över BF, och det känns lite jobbigt faktiskt! 

Är rätt skönt att vara hemma, samtidigt som jag blir lite rastlös till och från.
    Har dock haft rätt fullt den här veckan som tur är.
    Nästa vecka ska jag städa huset, ett rum om dagen, så allt är fint tills han kommer!   

Mår fortfarande illa till och från, hoppas det försvinner snart...!

Trevlig helg på er!   

• Bubbas

Händer det inget Diche?? Jag har bf 13/1 Jennie, går in i v 29 imorrn :)

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-10-21 09:49:27 följande:
    Händer det inget Diche?? Jag har bf 13/1 Jennie, går in i v 29 imorrn :)

Nej, inte ett dugg!
    Jo, jag tror att slemproppen släppte i helgen.
    Men är lite osäker.. Vi hade sex i fredagsem, och på natten sen när jag kissade så kom
    massa geleaktiga flytningar. De fortsatte sen hela lördagen, men de kom bara när jag torkade
    mig efter att ha kissat.  Såg ut ungefär som ÄL-flytningar, men typ 10ggr så mkt!
    Hoppas det var slemproppen iaf, för vi tänkte testa med en till färdknäpp i helgen! :)

Sen har jag haft kraftig huvudvärk sen i lördagsem oxå, så igår ville de på förlossningen kolla
    mig för ev havandeskapsförgiftning. Urinprovet visade inget, men blodtrycket var lite högre
    än jag brukar ha. Så nu ska jag på kontroll ons+fre denna veckan för säkerhetsskull!

Litegrann önskar jag att det är HF för då brukar de sätta igång förlossningen tidigare.
    Och det vore ju skönt att slippa det här nu...!

Hur går det för er andra?
    Bubbas - inte så jättelänge kvar nu, hur känns det? Är du orolig än?
  • Bubbas

Åh vad spännande, då går kanske vattnet snart! Jag känner mig väldigt lugn nu för tiden då han rör sig nästan konstant, så då slappnar jag av när jag vet att han fortfarande lever. Och när man känner att han blir starkare och sparkar hårdare går det ju åt rätt håll :)

• NewBetty

Har bara en fråga om ni orkar svara: Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter ert MA? Hade ett i juli och nu försöker vi tredje äl. Har ej läst igenom hela tråden, men läste att några av er är gravida, vill få mer hopp

• jensan1

Hej alla, vad längesen jag skrev, men jobbar ju nu så jag tycker inte jag har någon som helst tid att vara på nätet längre. Men nu så!
    Jobbar 50%, gick in och jobbade 80% från början men det blev för mycket så läkaren sjukskrev mig så jag jobbar 50% istället, vilket känns bra.
    Imorgon är det ultraljud, går in i v 20 då enligt nupp-testet.
    HOppas vi kan få reda på vad det är för en filur som gömmer sig därinne :)

Diche, vad spännande, snar är det dags ju!!!
    Det låter helt klart som slemproppen. Första gången jag upptäckte min var förra gången jag var gravid och det var ändå fjärde barnet. Då började den släppa redan i v 36 men det hände ändå inte så mycket. Fram till v 38+0 öppnade jag mig 3 cm pch tappen gick ner till 1,5 så det är väldigt olika hur snart förlossningen verkligen sätter igång efter att den har släppt.
    Det närmar sig ju iaf det är det ingen tvekan om och det är ju ett tecken på att livmordertappen börjar mogna och öppna sig lite.

New Betty: det är olika från person till person. Efter mitt första MA tog det 10 försök innan jag blev gravid och den gången gick det bra. Andra MA:t tog det två försök, sen blev jag gravid, fick missfall redan efter några dagar och sen blev jag gravid direkt utan mens emellan. Så det varierar från gång till gång och person. Håller tummarna dock att det går snabbt för er att få plus igen!

• Bubbas

NewBetty: Jag hade ett MA i okt -12 och blev skrapad. Väntade med sexet 1 månad för att läka ihop ordentligt och blev gravid igen direkt på första försöket efter en månad. Tyvärr slutade det i MF men hopp finns!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/