• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79
    SoMa72 skrev 2013-09-30 09:34:55 följande:

För att jag är 41 år och kub är bara en sannolikhet,  ingen 100% svar och vi vill veta säkert den här gången. Vår dotter är en väldigt aktiv tjej och vi vill inte försumma henne ifall vi skulle få ett gravt skadat barn.
    Tack, vad snällt av dig  

OK, då förstår jag!
    Förstår helt och hållet hur ni tänker/känner!
    Vi blev i stort sett idiotförklarade av vissa i vår närhet för att vi valde att göra KUB.
    Men jag är 34 år, och riskerna ökar ju med åldern.
    Dessutom så kände jag att de kollar ju inte bara DS utan även två andra kromosomfel där
    sannolikheten att fostret överlever är typ 0,1%.
    Och då ville vi hellre veta på en gång istället för att tro att allt var ok och sen få veta vid förlossningen.
    Även om vi fick "mkt låg sannolikhet" så finns ändå oron kvar nånstans långt inne att det kanske
    är nåt som har gått snett i magen. Isf får vi se vid förlossningen...

Och oroa dig inte ang MF pga MKP, risken är jättelåg att det händer.
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-09-30 12:47:15 följande:

OK, då förstår jag!
    Förstår helt och hållet hur ni tänker/känner!
    Vi blev i stort sett idiotförklarade av vissa i vår närhet för att vi valde att göra KUB.
    Men jag är 34 år, och riskerna ökar ju med åldern.
    Dessutom så kände jag att de kollar ju inte bara DS utan även två andra kromosomfel där
    sannolikheten att fostret överlever är typ 0,1%.
    Och då ville vi hellre veta på en gång istället för att tro att allt var ok och sen få veta vid förlossningen.
    Även om vi fick "mkt låg sannolikhet" så finns ändå oron kvar nånstans långt inne att det kanske
    är nåt som har gått snett i magen. Isf får vi se vid förlossningen...

Och oroa dig inte ang MF pga MKP, risken är jättelåg att det händer.

Ja, med dottern fick vi 1:7080 för Downs och 1:20 000 för trisomi 13 & 18, men man vet ju som sagt aldrig. Å andra sidan är det ju inte vanligt att det blir nåt... Såg allt bra ut med nackuppklarning osv så kan ni med största sannolikhet pusta ut. {#emotions_dlg.flower}

Ok, jag ska försöka att inte oroa mig alltför mkt   
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Bubbas

Hej på er! Är det någon av er som känner igen sig i mina krämpor? Gick in i v 26 (25+0) idag och har känt ett tag att när jag ändrar liggställning från att tex ha legat på rygg länge, sen över till sidan, eller vice versa, så får jag jätteont i magen. Som kraftig magknip ungefär. Ligamenten som spökar tror ni? Samma på nätterna så vaknar jag av det om jag ändrar ställning.

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-10-01 21:25:45 följande:
    Hej på er! Är det någon av er som känner igen sig i mina krämpor? Gick in i v 26 (25+0) idag och har känt ett tag att när jag ändrar liggställning från att tex ha legat på rygg länge, sen över till sidan, eller vice versa, så får jag jätteont i magen. Som kraftig magknip ungefär. Ligamenten som spökar tror ni? Samma på nätterna så vaknar jag av det om jag ändrar ställning.
    Hej!
    Det kanske är bebisen som trycker på nåt konstigt sätt?
    Går det över på en gång eller är det kvar lång stund?  Hur vänder du på dig, använder du magen
    till det eller?
  • Bubbas

Ibland släpper det fort och ibland får jag flytta tillbaka så som jag låg från början när det inte släpper, då gör det de på en gång. Är precis som att organen lagt sig till rätta när jag legat länge och hamnar i kläm när jag börjar ändrar ställning. Haha nä jag vet inte, har varit bättre de senaste nätterna iaf :)

• Jennie89

Jag känner igen det där Bubbas, har för mig att det släppte tillslut. Vad fort man glömmer...

• Diche79

Det är inget som jag kan minnas att jag har haft.
    Nu i v 37 får jag däremot ont av att ligga för länge på samma sätt.
    Och rygg kan jag inte alls ligga på, bara några få minuter...

• vwtvåbarnsmor

Nu har jag äntligen fått en skrapning efter en låång tid med rester i kroppen..Mitt missfall satte igång den 31/7 och i onsdags fick jag skrapas..det tog alltså ett flertal undersökningar och vändor till gynmottagningen innan de fattade beslutet att operera mig! har nu gått 2,5 månad sen första blödning..Ja då får vi se när allt annat sätts igång efter det här?..jag har iaf lärt mig att man ska lita på sin egna  magkänslar och absolut inte lyssna på alla läkare..något frustrerad över att det tog sån tid!

• Diche79

Hej tjejer,

hur går det för er??

Jag har precis varit iväg på viktuppskattning, har ju varit väldigt rädd för att lillen ska vara väldigt stor.
    Iaf, de gjorde ett UL på mig och tog massa mått på lillen. Man såg inte så mkt på UL nu eftersom
    lillen är rätt så mkt större än v 20...

Iaf, de uppskattade hans vikt till 3033gr , vilket var +1,3% jämfört med normalt. Dvs ca 40gr mer..  
    Hans huvud var ca 3% mindre än normalt. Benen ungefär 2,7% kortare.
    Så de sa att han är helt normal till kroppen sett!

De gissade på att han kommer ligga runt 3,5-3,7kg OM han föds kring BF. Skönt med ett något mindre huvud oxå..
    Så nu kan jag lägga min oro åt sidan och slipper fundera på 4,5-5kg barn. Det känns väldigt bra!

Så får jag hoppas att det är duktiga på att uppskatta vikten så det inte avviker för mkt!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/