• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • jensan1

Hej alla

Har inte hunnit vara så aktiv den senaste tiden, började jobba i måndags, igår var jag ledig för jag skulle på KUB som gick jättebra.

Beräknas enligt mätningarna vara v 12+1 (igår) så nu kan man kanske slappna av lite igen då.
    Det var inte nån samarbetsvillig liten människa där inne i magen direkt men efter att få ha hostat på kommando och fått magen skakad av ul.apparaten så blev det full fart där inne.
    Farmor som var med ist för pappa var glad att redan ha fått se sitt barnbarn.

Björnmossa, hoppas att det går bra på provtagningen.

Diche, vad tiden flyger iväg, snart dags, vad spännande. Hur mår du?

Bubbas, vilken vecka är du i nu? Går det bra att jobba än?

Grattis Jennie om jag inte skrivit det tidigare, till lille bebisen!

So Ma: jag hoppas verkligen inte att det är så illa, vilken vecka skulle du vara i nu?

• Bubbas

Åh vad härligt att det gick bra på kub! Försök njuta lite nu :) Jag är i v 22 nu (21+1) och mår jättebra! Förutom nyss då jag höll på att svimma på jobbet. Annars går det bra att jobba, men har sagt ifrån mig några av ställena inom vårdjobbet där det är tunga lyft och så. Ska kanske köpa vår allra första bebisgrej på fredag, ett begagnat skötbord. Känns konstigt!!

• SoMa72

Jensan1, underbart med lyckat kub, grattis!
    V 7 (6+3) om ÄL var 04 aug. Längtar med skräckblandad förtjusning till vul.

• Diche79

God morgon,

härligt att det gick bra på KUB Jensan! Bubbas, kul med skötbordet! Jag har fortfarande lite ångest när vi köper bebissaker. Tänker "det kan ju hända nåt, det är bara v 33 än ju.." Men men, vi får hoppas att allt går bra!

Han gör sig påmind nästan hela tiden i magen, inte så mkt sparkar utan mer rörelser. Han ligger med
    huvudet neråt, men är inte fixerad än!

Idag ska vi på visning på förlossningsavdelningen, ska bli spännande! Blir nog mera verkligt då tror jag!

Illamåendet är kvar än, varit riktigt jobbigt nu sen i söndags! Men men, nu är det v 33 så det
    är väl bara att stå ut de sista veckorna oxå...
    Går och hoppas på att han vill komma ut åtminstone 2v för tidigt!

• Diche79
    Björnmossa skrev 2013-09-06 17:22:06 följande:
    Nu har jag beställt billiga äl-tester. Blir galen av att inte veta vad som händer.

Hej,
    hur går det Björnmossa? Hittat ÄL än?

Hur går det för er andra?

Jag var på kontroll igår hos BM igen. SFmåttet hade bara ökat 1cm, så det var på gränsen för
    att jag skulle få gå iväg på ett UL för att kolla så allt såg bra ut.
    Han har haft party i magen flera dgr i rad nu, vissa rörelser gör lite ont.
    Han ligger fortfarande med huvudet vid mitt bäcken, rumpan vid naveln och sen ben/fötter vid
    min högra arm!
  • Björnmossa

Jag gjorde det första testet idag och det var negativt. Appen tror att jag har äl på fredag, och i så fall borde jag definitivt få utslag imorn. Men jag tror inte appen har koll. Det är minst lika troligt att det inte blir äl den här månaden, eller att jag får mens på fredag.

• Marie89

Vet inte om jag tipsat dig om det innan björnmossa,  Men jag tog tempen då och då (tog oftare i början tills jag visste vad jag har för temp, sen efter tempstigning tog det alltid 14 dagar till mens, än hur oregelbunden cykeln var. Så då försökte vi regelbundet tills temphöjning sen tog vi en "paus". Det viktiga är att när man tar tempen är att man gör det direkt på morgonen ungefär samma tid. För mig skiljde det 0.5 grad före och efter äl, så behövde inte ta tempen varje dag.

• Björnmossa

Tack för tipset, Marie, ska komma ihåg det när stickorna är slut.

Men idag är jag glad, fick precis mens, precis när den skulle ha kommit före missfallet, hurra!!! Vet fortfarande inte vart ägglossningen tog vägen men nu när jag är tillbaka på normal cykel kommer det nog snart en ny

• SoMa72

Vul visade hjärtslag Enligt gyn är jag i 7+0, själv anser jag mig vara i 7+5 om ÄL var 04 aug, sista mens var 18 jul

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/