• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Härligt SoMa, vad skönt för er!!

Björnmossa - då blev det inte nån lång cykel nu då? Hoppas det är på väg att gå tillbaka till normalt nu!

Här är det nu 33+4, 44dgr kvar till BF! 
    Jag och syrran ska till Ullared i början på oktober och shoppa de sista sakerna som fattas.

Men fortfarande så känner jag nånstans att " det är för tidigt" att köpa mer saker..  Tänk om det händer
    nåt, det är ju drygt 6v kvar ju...!!

• SoMa72
    Diche79 skrev 2013-09-16 07:20:02 följande:
    Härligt SoMa, vad skönt för er!!

Björnmossa - då blev det inte nån lång cykel nu då? Hoppas det är på väg att gå tillbaka till normalt nu!

Här är det nu 33+4, 44dgr kvar till BF! 
    Jag och syrran ska till Ullared i början på oktober och shoppa de sista sakerna som fattas.

Men fortfarande så känner jag nånstans att " det är för tidigt" att köpa mer saker..  Tänk om det händer
    nåt, det är ju drygt 6v kvar ju...!!
    Tack! Ja, verkligen skönt! Fått tid för nytt vul 27 sep, får se om jag får behålla 02 maj eller om han flyttar fram mig då. Om man går enligt de tabeller som finns så var jag i 7+3 om fostret var 11 mm. Vi får se, huvudsaken är att allt ser fortsatt bra ut. 

Shoppa på du, nu är det ju så kort tid att allt kommer gå bra oavsett. {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Björnmossa

Ja, hoppas verkligen jag är normal! Hann ju köpa ett gäng äl-stickor men jag ska nog testa bara för att se att det verkar funka och lära mig cykeln. Plus att det är kul. Börjar testa på söndag eller så tror jag.

• Bubbas

Grattis SoMa, vad kul att läsa! :) Hur går det för alla? Här är jag i v 24 och har det redan körigt på nätterna. Han sätter ALLTID igång att sparka som tusan när jag lagt mig på kvällarna så då tar det ju ett tag att somna åsså känns ingen sovställning bra. Har försökt palla upp med kuddar men blir som inge bättre. Åsså får jag alltid gå upp och kissa på nätterna och då vaknar pojken ALLTID och sparkar så då är det samma visa igen. Meen det är mysigt med sparkarna och lite sömn är väl bara att vänja sig med :)

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-09-18 18:07:45 följande:
    Grattis SoMa, vad kul att läsa! :) Hur går det för alla? Här är jag i v 24 och har det redan körigt på nätterna. Han sätter ALLTID igång att sparka som tusan när jag lagt mig på kvällarna så då tar det ju ett tag att somna åsså känns ingen sovställning bra. Har försökt palla upp med kuddar men blir som inge bättre. Åsså får jag alltid gå upp och kissa på nätterna och då vaknar pojken ALLTID och sparkar så då är det samma visa igen. Meen det är mysigt med sparkarna och lite sömn är väl bara att vänja sig med :)

Härligt att höra Bubbas!  Har tänkt på dig massor och undrat hur det gått för dig!
    Visst är det härligt med sparkarna?
    Min grabb har fullt ös vid lunchtid plus på kvällarna runt 19-21 tiden. Men han är för det mesta lugn
    när jag lagt mig, och jag märker inget av honom under nätterna.
    Nångång ibland får jag ett par buffar när jag är uppe och kissar, men det är kanske nån gång per vecka!
    När klockan ringer vid 5-tiden så rör han på sig oxå, men sen tror jag han fortsätter sova
    och brukar vakna runt 8-tiden.
    Hoppas han är likadan utanför magen ;)

Nu är jag i v 35 och känner inte så mkt sparkar längre. Mer rörelser, och magen får konstiga former beroende på hur han har rumpan/ryggen. Han har legat med huvudet neråt rätt länge, så nu väntar jag på att
    han ska fixera sig!
    Kan inte förstå att han snart är ute!! Att vi äntligen ska få träffa våran son! <3
  • SoMa72
    Bubbas skrev 2013-09-18 18:07:45 följande:
    Peppar, peppar, hoppas det går framåt, väntar spänt på vul nästa fredag.
    Mysigt med sparkar! Hjärta 
    Diche79 skrev 2013-09-19 08:07:35 följande:

Härligt att höra Bubbas!  Har tänkt på dig massor och undrat hur det gått för dig!
    Visst är det härligt med sparkarna?
    Min grabb har fullt ös vid lunchtid plus på kvällarna runt 19-21 tiden. Men han är för det mesta lugn
    när jag lagt mig, och jag märker inget av honom under nätterna.
    Nångång ibland får jag ett par buffar när jag är uppe och kissar, men det är kanske nån gång per vecka!
    När klockan ringer vid 5-tiden så rör han på sig oxå, men sen tror jag han fortsätter sova
    och brukar vakna runt 8-tiden.
    Hoppas han är likadan utanför magen ;)

Nu är jag i v 35 och känner inte så mkt sparkar längre. Mer rörelser, och magen får konstiga former beroende på hur han har rumpan/ryggen. Han har legat med huvudet neråt rätt länge, så nu väntar jag på att
    han ska fixera sig!
    Kan inte förstå att han snart är ute!! Att vi äntligen ska få träffa våran son! <3
    Redan v 35, vad otroligt spännande och underbart att veta att ni snart får hålla ert lilla underverk i famnen. Hjärta

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Björnmossa

En dum fråga. Varje gång det närmar sig äl blir jag tveksam på om bebis verkligen är en bra idé och om jag inte egentligen borde vara singel och ligga runt. Är det här nåt hormonellt eller vanliga kalla fötter? Jag fick ju hjälp av läkare med att få igång äl så jag har inget att jämföra med.

• Diche79
    Björnmossa skrev 2013-09-19 16:24:16 följande:
    En dum fråga. Varje gång det närmar sig äl blir jag tveksam på om bebis verkligen är en bra idé och om jag inte egentligen borde vara singel och ligga runt. Är det här nåt hormonellt eller vanliga kalla fötter? Jag fick ju hjälp av läkare med att få igång äl så jag har inget att jämföra med.

Jag hade inget sånt alls, men alla går nog igenom olika saker! Skaffa barn är ju ett stort steg som liksom inte
    går att ändra ju. 
    Kanske du behöver träffa nån och prata ut om dina känslor, någon utomstående?

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/