• SoMa72

Försöka igen efter MA :/

Hej tjejer!

Får jag också hoppa in här? Fick konstaterat MA i v 9 (8+4), tog cytotec för lite drygt en vecka sen eftersom det aldrig kom igång av sig själv. På återbesöket i förra veckan var allt ute, så nu provar vi igen...
    Kanske ska läsa lite bakåt i tråden för att se historiken, kanske är de allra flesta av er gravida igen, härligt i så fall! Solig  

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-04-29 08:53:05 följande:
    Hej!

Beklagar verkligen, men välkommen hit!

Jag fick MA i februari, och har ännu inte blivit gravid. Men det är ju bara april än. Dock fick jag min mens nu efter 14 dagars försening. Äntligen.
    Jag har tidigare fått MA i v 11 och 9 månader efter det blev vi gravida igen och har nu en son på 1 år, född april 2012. Ser att du också har en liten född i mars 2012 :)
    Tack! Beklagar ditt MA också, hur långt hann du gå? Står kanske i din pres, får kika in i den.
    Provade ni direkt så fort du slutade blöda? Ja, det är ju bara april än och man vet ju inte när kroppen anser sig villig att bli gravid igen, hoppas den repar sig snart för oss båda.
    Efter mitt första MA (eller ja, ofostrig grav), tog det 7 mån innan jag blev gravid igen (bara för att sluta i MF även den gången). Men skam den som ger sig.

Nu kör vi järnet och hoppas på plus i maj!      
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-04-29 11:34:02 följande:

Denna gången gick jag till v 9. Jag kände dock ända från plusset på stickan att nått var fel så på så vis var det mer eller mindre en bekräftelse när jag väl började blöda. På vul var fostret i storlek 6+2 ungefär. Eller embryot heter det väl så tidigt....
    Första gången var en chock.
    Ja vi körde direkt efter blödningen slutat bägge gånger men kroppen har strulat en del men hoppas att den är åter till normala banor nu.

Japp, håller tummarna för plus i maj! :)
    Mitt embryo var ju bara 6+1 på vul, så vi kom ju verkligen ungefär lika "långt"... Skillnaden var att jag kände mig supergravid och hade ingen som helst känsla om att det inte var som det skulle. Blev verkligen en total chock, speciellt när jag hade lyckats få ett barn. Hoppas jag inte får lika många MF innan det blir nåt syskon.

Då bestämmer vi att maj blir en mkt bra månad!  
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-04-29 13:38:31 följande:

Precis så kände jag första gången jag fick MA, jag mådde illa som tusan, kissade jämt, sov jämt eller VILLE sova jämt, ont i brösten och allt det där men ändå gick det åt skogen. Denna gången hade jag knappt några symtom alls så det kan verkligen vara vilket som.

Nä, det vore ju jäkligt trist om du skulle behöva gå igenom det igen. Jag tycker vi har uppfyllt vår statistiska del nu, nästa gång blir det bebis på riktigt!
    Ja, dumma kroppar som kan luras så in i vassen...

Det har vi verkligen gjort, jag håller med! Nu vill vi bara ha positiva erfarenheter. Bebis 2014 is "da shit"
  • SoMa72
    Jennie89 skrev 2013-04-29 13:48:25 följande:
    Välkommen hit Soma. Beklagar ditt MA. Jag fick i aug i v16, fostret hade dött i v 9. Plussade igen i december.

Skönt att mensen kom tillslut Jensa! Då laddar ni inför ÄL?

Låter mysigt med illamående fortfarande Diche ;) det kan mycket väl vara livmodern, min är uppe precis under revbenen nu och den känns som en ballong, brukar kännas stenhård på kvällen. 
    I fredags fick jag för första gången frågan från en kund som inte träffat mig på tre månader om jag skulle ha smått, så nu måste det se ut som en gravidmage och inte bara tjockismage :)
    Jag kände med säkerhet första sparkarna i v 21, jag kände aldrig något fladder eller liknande utan det var sparkar direkt, tre dagar efter att jag kände det första gången syntes det utanpå. Fruktansvärd trygghet att det första man känner när man vaknar är en liten spark.

Usch vilken mardröm Bubbas :( sa de ungefär hur lång tid det skulle ta? 47 dagar... Att kroppen kan jävlas så med en.           
    Tack så mycket! Fy, beklagar ditt MA också, skönt att du fick plus relativt snabbt...
  • SoMa72
    Bubbas skrev 2013-05-03 10:21:48 följande:
    Ser ni nått???

Åh, grattis! Tummarna blåhålls! {#emotions_dlg.flower} 
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-05-06 19:27:16 följande:
    Här är mensen över sen ett tag tillbaka och enligt kalendern ska det vara äl till helgen någon gång. Har beställt stickor denna gången som jag började testa med idag. Det var negativt men jag tycker jag börjar få känningar  i äggstockarna, speciellt höger så jag hoppas på att det blir av denna månaden.

Håller tummarna för att du får äl snart!
    Själv har jag inte känt ett dugg, kanske inte får nån äl den här månaden, är ju ändå 17 dagar sen cytotecen idag... Och har jag redan haft äl, så blir det knappast plus den här månaden då vi knappt har sexat loss alls, en enda gång hittills. Är väl bra för kroppen att vila en månad, men nästa, då j-klar!
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-05-07 13:24:39 följande:

Hm, jag är tveksam till att jag hade äl precis efter MA:t , men det där är så olika. Stickorna visade på utslag ungefär 28 dagar efter MA:t konstaterades och sen tog det vanliga 14 dagar tills mensen kom. Jag blödde ju i två veckor så totalt var det 6 veckor från missfallet till nästa mens.
    Men nu månaden efter hade jag troligen ingen äl, jag kände iofs av en hel del men är osäker på om det släppte nått. Jag hade inga stickor att gå efter då och kände väl inte att jag ville satsa så mycket heller för BF hade legat runt julafton....:/
    Men denna månaden har jag laddat upp med stickor och jag tycker det var lite starkare idag än igår så kanske det är på G med en stegring inom några dagar. Beräknad äl är iaf på fredag men det räknar jag utifrån den cykeln jag hade innan jag blev gravid innan jul och det var typ enda cykeln jag hade efter senaste förlossningen. Så egentligen famlar jag lite i blindo här, men bättre att räkna med en tidigare äl en senare, så att man inte missar den!

Öööhhh, fantastiskt om ni pallade läsa det där. Känns som om jag "pladdrade" en massa Förvånad
    Kul att läsa långa inlägg tycker  jag, inte var det vidare pladdrigt heller
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-05-07 15:11:16 följande:
    Vid mitt MA i augusti, själva störtfloden kom den 9aug, så blödde jag oxå i 14dgr totalt.
    Hade ingen ÄL den månaden, men den 9sept fick jag första mensen iaf.

ÄL kommer väl inte igång igen förrän HCG är borta va? Jag testade första negativa
    gravtest i början på sept, så en månad efter störtblödningen.
    Tack för svar! Jag borde få mens runt 20 maj, tog cytotecen 20 apr och blödde i 5-6 dagar.
    Senaste gravtestet (i söndags) var i princip helt blankt.  
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/