• Björnmossa

Försöka igen efter MA :/

Hej, får jag vara med? Just konstaterat MA, första graviditeten. Är deppig trots att jag anade hur det låg till. Nu går jag bara och väntar på att blodet ska komma så det går att börja om.

• Björnmossa

Tack för välkomnandet! Känns hoppfullt att flera av er är gravida igen och har gått länge tom.

Min gynekolog har lovat att ta lite prover för att kolla om allt ser normalt ut. Känns bra att hon gör vad hon kan, så mycket det nu är.

• Björnmossa

Idag har jag tagit en tablett som förhoppningsvis ska stöta ut det sista från graviditeten som inte funkade. Nu är det alltså bara att vänta in blodet och smärtorna . Har instruerat sambon hur han ska sköta om mig på bästa sätt, soffläge och massor av te är nyckelfaktorer. Helst vill jag ha vodka, men det var tydligen inte optimalt att mixa med värktabletterna. Hrmpf.

• Björnmossa

Håller tummarna för dig jensan!

Själv har jag nyss petat in vagitorerna och ligger och väntar in blodbadet. Tur man har en snäll sambo som bedyrar 1) att han tycker jag är sexig även när jag pratar om blodklumpar i toastolen, 2) att han inte tänker svimma oavsett vad dagen bjuder på.

• Björnmossa

Förresten jensan, jag fick ont i brösten före BIM men blev aldrig illamående, fast det räknas kanske inte eftersom det blev ett MA.

• Björnmossa

Har varit väldigt lugnt idag faktiskt. De där tabletterna man tar vaginalt gjorde ingen direkt skillnad, det började ändå blöda redan i förrgår. Jag vet inte om det har blivit något fel eller om kroppen reagerade väldigt snabbt på de första tabletterna. Idag har jag mest som en kraftig mens. Det värsta just nu är faktiskt de äckliga bindorna jag måste använda. Jag har inte använt bindor på 20 år och nog aldrig köpt några själv tidigare, inte alls angenämt att återuppliva bekantskapen.

• Björnmossa

Jag har inte blött en hel vecka ens och är redan gruvligt trött på det. Iofs räknar jag då inte med det bruna skvättandet innan själva syndafloden. Vill tillbaka på banan NU. Eller åtminstone slippa bindorna. Längtar till midsommarveckan, då har det gått tre veckor så jag kan använda menskoppen om det fortfarande blöder. Och bada!!

• Björnmossa

Hur vet man om man har fått en infektion? BM sa att jag skulle hålla koll på om blodet börjar lukta, men jag tycker det har luktat hela tiden. Bindor över lag luktar vidrigt tycker jag så jag har inget att jämföra med riktigt.

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/