• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-10-10 12:39:49 följande:

Hej tjejer,

hur går det för er??

Jag har precis varit iväg på viktuppskattning, har ju varit väldigt rädd för att lillen ska vara väldigt stor.
    Iaf, de gjorde ett UL på mig och tog massa mått på lillen. Man såg inte så mkt på UL nu eftersom
    lillen är rätt så mkt större än v 20...

Iaf, de uppskattade hans vikt till 3033gr , vilket var +1,3% jämfört med normalt. Dvs ca 40gr mer..  
    Hans huvud var ca 3% mindre än normalt. Benen ungefär 2,7% kortare.
    Så de sa att han är helt normal till kroppen sett!

De gissade på att han kommer ligga runt 3,5-3,7kg OM han föds kring BF. Skönt med ett något mindre huvud oxå..
    Så nu kan jag lägga min oro åt sidan och slipper fundera på 4,5-5kg barn. Det känns väldigt bra!

Så får jag hoppas att det är duktiga på att uppskatta vikten så det inte avviker för mkt!

Hurra! Vad skönt! Och ja, vi hoppas de har rätt ang vikten....
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Jennie89

Vad skönt Diche, nu slipper du oroa dig över det. Jag var också rädd för att få ett jättebarn då sambon var en 5kgs klump när han föddes. Jag försökte trösta mig med att de säger att man oftast ärver från mammans sida, inte pappans.
    Njut nu sista veckorna, han kan ju bestämma sig för att titta ut när som :D Jag önskar dig all lycka till när det är dags med klyschan "lita på kroppen, den vet vad den ska göra".

Hur går det för er andra?

• Bubbas

Härligt Diche! :) Här går det fortfarande bra, inga krämpor nu heller! Han sparkas för fullt och magen växer som bara den och jag älskart! Börjat köpa på oss grejer nu och gör allt för att få bort dom dumma "men tänk om-tankarna". Nu SKA allt gå bra! V 27 (26+3) idag. Har dessutom bara 4 v kvar att jobba sen ska jag bara vara hemma och jäsa och vara gravledig, längtar! Jennie hur går det med din lilla?

• Diche79

God morgon,

ja, det känns jätteskönt, har inte alls tänkt på det i helgen faktiskt!

Jobbar sista dagen idag, ska bara rensa ur mitt kontor och sen är jag ledig!
    Börjar ledigheten med att gå till frisören i em. Sen på onsdag har jag bokat
    in en ansiktsbehandling + pedikyr. Ska bli skönt att bli lite ompysslad!

Bubbas - jag var på Ullared i fredags. Och även fast jag bara har 2,5v kvar till BF så tänker jag så fortfarande!
    "ska jag verkligen köpa den här, det är ju faktiskt flera veckor kvar till BF"...
    Men köpte gjorde jag, 5000kr gick det på totalt...
    Min sambo hade målat bebisrummet i fredags, blev jättefint! Så nu när jag är ledig
    ska jag på jakt efter en matta + gardiner.
    Sen tror jag vi är redo för ankomst, iaf fysiskt sett...

• SoMa72
    Diche79 skrev 2013-10-14 07:20:46 följande:
    God morgon,

ja, det känns jätteskönt, har inte alls tänkt på det i helgen faktiskt!

Jobbar sista dagen idag, ska bara rensa ur mitt kontor och sen är jag ledig!
    Börjar ledigheten med att gå till frisören i em. Sen på onsdag har jag bokat
    in en ansiktsbehandling + pedikyr. Ska bli skönt att bli lite ompysslad!

Bubbas - jag var på Ullared i fredags. Och även fast jag bara har 2,5v kvar till BF så tänker jag så fortfarande!
    "ska jag verkligen köpa den här, det är ju faktiskt flera veckor kvar till BF"...
    Men köpte gjorde jag, 5000kr gick det på totalt...
    Min sambo hade målat bebisrummet i fredags, blev jättefint! Så nu när jag är ledig
    ska jag på jakt efter en matta + gardiner.
    Sen tror jag vi är redo för ankomst, iaf fysiskt sett...
    Vad härligt att jobba sista dagen, lucky you! Men det känns kanske lite konstigt också? Å andra sidan förstår man ju inte det förrän man varit ledig ett tag, så var det åtminstone för mig.

Låter superskönt med ompyssling av ansikte och fötter, det är du värd! {#emotions_dlg.flower}

Blir spännande att se när lillen behagar dyka upp, övertid eller ej för dig...   
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Bubbas

Vad skönt att jobba sista dagen och du gör helt rätt i att pyssla om dig riktigt nu innan bebben kommer! Vi ska på föräldragruppen i em för andra gången så idag skulle vi gå igenom förlossningen. Det blir ju.. Intressant ;)

• Diche79

Det känns jättekonstigt att gå hem..  Jag tror att imorgon vid lunch är jag nog
    väldigt rastlös!  Men samtidigt ska det bli sååå skönt att slippa dra på sig jobbkläder
    och stressa iväg varje morgon!

Imorgon ska jag njuta av en lång frukost framför tv:n!

Vad roligt med föräldragrupp Bubbas! Vi fick ingen, för få anmälda...

• Bubbas

Det känns ganska bra idag va Diche? ;) Vi är 6 par i våran grupp så det är kul! Ett av dom är våra gamla grannar som vi inte visste skulle ha barn igen :) Kändes även bra att gå igenom förlossningen, men jag tänker inte ljuga om att man blir liite nervös, men mest för det som kommer efter. Om man spruckit, måste sys mm.

• Jennie89

Det går bra med lillfisen här hemma, hon är så snäll och go :) Inatt sov hon i nio (!) timmar i sträck, rekord! Hon har precis börjat skratta och jag smälter varje gång hon ler och man känner att man får kontakt. Även om det är så självklart att utvecklingen ska gå framåt blir man överlycklig och vill berätta för allt och alla hur duktig hon är haha.
    Härligt med behandlingar Diche, man förtjänar att lyx till det =) Jag var hos frisören för första gången på evigheter igår, var hemifrån i tre timmar och ville bara hem haha, andra gången jag har lämnat henne på dessa två månader.
    Vad roligt med föräldragrupp, vi var också sex stycken, men tyvärr klickade vi inte. När är det nu du är beräknad Bubbas? 

• SoMa72

MKP gjort, nu är det vila och vänta som gäller...
    Blev framflyttad lite, 12+3 idag.

Kram på er!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/