• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Björnmossa

7 juli och 17 augusti. Appen tror att nästa mens är 27 september.

Jag har läst att tiden mellan missfall och första mensen inte räknas som riktig period, eftersom det tar ett tag för graviditetshormonerna att försvinna så man vet inte riktigt när allt börjar om igen.

Kan förstås ligga lite extra i september, utifall att.

• Diche79

Precis, graviditetshormonerna kan vara kvar länge i kroppen!
    När jag blev gravid förra sommaren, så dog ju fostret i början/mitten på juli nångång.
    Själva blödningen när allt kom ut var den 9/8.
    Jag fick positiva gravtest ända fram till början på september, dvs 2mån efter att fostret hade dött!
    Sen hade jag tur och kroppen gick tillbaka till samma menscykel som innan jag blev gravid dvs 30-32dgr mellan varje blödning, men ÄL varierade några dgr.

Jag skulle tro att du hade ÄL kring månadsskiftet jul/aug dvs nån gång under v 31.
    ÄL brukar ju oftast ligga ca 14dgr innan själva mensen kommer. Sen kan det ju tyvärr avvika
    på vissa, ex pga missfall.

Om ni orkar och kan, kör på med sex varannan/var tredje dag under hela sept.
    Det viktiga är att ha spermier redo som väntar på ägget, eftersom ägget inte väntar på några utan liksom bara fortsätter sin vandring!
    Sen kan du ju köra på med ÄL-tester några veckor till, om du vill det?
    Lycka till!

• Marie89

Känner igen mig björnmossa är riktigt jobbigt med långa menscykler.

Jag slutade med p-piller förra sommaren hade cykler som varierade mellan 34 dagar- 10 veckor, blev gravid sen första gången i december, efter MA var det likadant då hade jag cykler på 39 dagar men blev gravid på andra försöket, vill bara säga det att du kan bli gravid ändå!

Men bägge ggr jag blev gravid så hade jag börjat med rosenrot en månad innan, det ska korta ner cyklerna, märkte ju inte om det kortade cyklen men gravid blev jag :)   

• Björnmossa

Tack för pepp, är väl lika bra att fortsätta försöka! Jag har märkt att jag är mer sugen just nu, kanske är det ett gott tecken.

• Diche79
    Björnmossa skrev 2013-08-29 13:17:07 följande:
    Tack för pepp, är väl lika bra att fortsätta försöka! Jag har märkt att jag är mer sugen just nu, kanske är det ett gott tecken.

Kolla dina flytningar oxå, en del märker ju av ÄL med hjälp av det.
    Jag fick äggviteliknande flytningar vid ÄL varje månad.

Fortsätt ligga bara så kommer du bli gravid, ni vet ju redan att ni funkar ihop och att ni kan bli gravida :)
    Det kommer gå jättebra!
  • Diche79
    Bubbas skrev 2013-09-01 15:57:15 följande:
    Halloj! Hur går det för er allihop och hur mår ni??

God morgon!
    Här börjar det bli tungt, märker på ryggen att magen växer!
    Har väl typ 8v kvar till BF, men känner att han gärna får komma om 4..
    Nästa vecka ska jag ta några dagar ledigt för att bara få rå om mig själv lite!
    Sen jobbar jag fram till fredag v 42.. Om han inte kommer innan dess förstås :)

Hur går det själv Bubbas?
  • Bubbas

Åh herregud vad spännande, det börjar närma sig nu! Jag mår jättebra, märker inte av graviditeten nånting alls förutom sparkarna och så har fet varit sedan typ v 10, förutom onda bröst några veckor till :) Tänkte posta papperen till f-kassan idag om gravledigt fr.o.m. 13/11 då det är 8 v kvar till bf.

• SoMa72

Hallå fr Kreta!

Här är allt bra, för bra? Känner mig inte det minsta gravid, orolig för nytt MA Har fått tid för vul 13 sep, lång väntan...

Kram på er!

• Björnmossa

Håller tummarna för er gravida!

Jag ska till gynekologen imorgon och ta lite prover. Det är bara rutinuppföljning såvitt jag förstår, men känns bra ändå. Min gynekolog är så moderlig och kallar mig "vännen" :D.

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/