• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79
    jensan1 skrev 2013-08-19 14:30:45 följande:
    Det är nog sammandragningar du känner låter det som. Livmodern övar ju inför det stora loppet :)

Ja men visst är det galet vad man kan vara sugen på viss mat. Jag har käkat hamburgare fyra dagar i rad. Pommes vill jag inte ha utan just hamburgare. Med ost. Resten struntar jag i...
    Sammandragningarna har jag haft sen v 20 typ, de kommer och går under dagen och då blir
    hela livmodern helt stum.
    Det här är mer som att han vänder ryggen till och trycker allt han kan så en liten del av livmodern
    blir stum/hård där hans rygg är..
    Eller så är han tjockskallig och det är huvudet jag känner..  ;)

Ja, syrran blev sugen på köttbullar och lingonsylt när hon var gravid, så sambon fick åka varje kväll till Sibylla och köpa en "specialtallrik" med bara köttbullar och lingonsylt på.. Gissar att de skrattade rätt mkt när han varit där
    några kvällar i rad :)
  • SoMa72

Hej tjejer!
    Jag fick plus den här månaden?! Jag som börjat komma igång på gymmet, körde 5:2-dieten (hann med två veckor) och såg fram emot goda drinkar på Kreta (vi åker på lördag). Hade ställt in mig på att inte vara gravid och hade inga som helst känningar om att nåt var på g...
    Måtte det gå vägen nu!

Kram på er!

• Diche79

Grattis SoMa!!
    Du ser, det är för att du koncentrerade dig på annat, då blir det plus.
    Samma för mig, när jag var inställd på att ta en bebispaus i mars, då fick jag ett plus i feb..
    Undrar varför det blir så? Jag tror inte på det där som en del säger "vill man nåt för mkt
    så låser sig kroppen".

Struntsamma - vad roligt, då blir det ett aprilbarn :)

• Diche79

Till er som är gravida med första barnet!

Glöm inte att ni ska ha ett moderskapsintyg av BM kring v 20-25, och skicka in det DIREKT till försäkringskassan.
    Min BM glömde ge mig så jag fick det förra veckan, jag visste inte om att jag skulle ha nåt heller.
    Nu visar det sig att FK behöver minst 8-10v på sig för att hantera min ansökan..
    Jag ska föda om 10v typ... 

• SoMa72

Det skummaste är att jag fick "gravid 2-3" på digitalt redan på BIM Antingen har jag massor av hcg tidigt eller så är det fler än en?
    Tyvärr har min gyn semesterstängt nu, hade gärna bokat vul till direkt efter resan, vara hålla tummarna att det inte blir som sist när det inte fanns hjärtaktivitet.

• Bubbas

Tjejer, jag vet inte vad jag ska göra :( Har fått mage nu och ÄLSKAR det och vill inget hellre egentligen än att visa upp den för hela världen, men jag VÅGAR inte! Är så rädd att något ska hända igen och så vet alla. Försöker dra in magen inför vissa kunder på salongen, när jag går på ica mm. Jag som har längtat så himla mycket efter att nångång få gravidmage, som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva, men nu när jag har det vågar jag bara inte visa :( Blev bara svammel det här men blir knäpp snart :(

• Negativia

Vilken vecka är du i?

Bubbas skrev 2013-08-20 16:38:57 följande:
    Tjejer, jag vet inte vad jag ska göra :( Har fått mage nu och ÄLSKAR det och vill inget hellre egentligen än att visa upp den för hela världen, men jag VÅGAR inte! Är så rädd att något ska hända igen och så vet alla. Försöker dra in magen inför vissa kunder på salongen, när jag går på ica mm. Jag som har längtat så himla mycket efter att nångång få gravidmage, som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva, men nu när jag har det vågar jag bara inte visa :( Blev bara svammel det här men blir knäpp snart :(

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/