• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Hej tjejer!

Först - GRATTS BUBBAS!! Jag vet hur du känner dig, vad roligt att allt gick bra!
    Nu får du försöka njuta av graviditeten, och snart är du helt säker på att du känner rörelser :)
    Synd att jag hade fel om antalet, men jag är lika glad för eran skull ändå! ;)
    Och vad roligt att ni oxå får en pojke, samma som oss.

Björnmossa - ge inte upp hoppet än!
    Marie - lycka till!

Jennie - hur går det för dig, händer det nåt än?

Jensan - jag vet hur du känner dig, men minus att ha barn hemma.
    Min sambo jobbar borta varje vecka mån-tors, så jag är oxå själv. Men har bara mig
    själv att ta hand om än så länge. Har lagt över rejält på sambon, så han får sköta tvätt,
    dammsugning och mathandling åt oss bägge som det är nu, jag får för ont!

Har 28fulla veckor imorgon, sen är det v 29 som gäller. Nu börjar det gå fort!
    Illamåendet är kvar än, dock inte hela dagarna som tur är.
    På torsdag är det dags för nästa barnmorskebesök, då får vi se hur mina värden är
    och lyssna på hjärtljuden igen - veckans höjdpunkt! :)

• Björnmossa

Har faktiskt inte fått mens än, men har någon slags mensvärk ibland. Vet inte alls vad som händer med kroppen. Före utredningen hade jag väldigt oregelbundet, när jag sen började med medicin fick jag direkt en extremt regelbunden cykel om 27 dagar. Sen var det graviditet i några veckor, missfall och så en mens fem veckor efter det. Men jag antar att tiden mellan missfall och nästa mens inte räknas som en riktig cykel? Eller är min cykel fem veckor nu? Blev era cykler likadana som innan efter era MA?

Hoppas ni mår bättre snart, jensan och Diche!

• Diche79

Min gick tillbaka till 30-32dgr direkt efter MA:t. Hade själva MA-blödningen den 9/8 och den 9/9 kom nästa mens.
    Så jag slapp massa strul, hade "bara" problem med ÄL, den hoppade lite som den ville!
    Ena månaden på dag 17, nästa månad på dag 22 osv...

• Marie89

Idag har vi fått uppleva den underbara känslan att få se sitt foster ligga och sprattla. Så lycklig!

• jensan1

Grattis Marie. Det låter helt underbart!!

Jag var hos bm idag för remiss till kub. Ska på vul på tisdag för att se om tiden stämmer, uppskattades vara i v 8+2 idag.

• Diche79

Härligt Marie, grattis!!
    Jensan, det kommer gå jättebra :)
    Vad roligt att vi nu är flera som det har gått bra för i tråden! Bara några kvar som vi håller
    tummar och tår för!

Jennie - kommit nåt litet underverk än?  

Trevlig helg till er alla vackra tjejer!            

• Marie89

och det firar vi med en första spya nu på morgonen :P

hon flyttade bara tillbaka mig 3 dagar så 11+3 idag :) 

• Bianca1

Hej tjejer! Det var längesen jag tittade in här! Hur mår alla?? Massa plussat nu va???

Har ni kollat kön ni som velat??

Kram på er!!!

• SoMa72
    Marie89 skrev 2013-08-09 18:00:59 följande:
    Idag har vi fått uppleva den underbara känslan att få se sitt foster ligga och sprattla. Så lycklig!
    Grattis, vad härligt! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Björnmossa

Testade negativt idag på BIM+9...

Vet inte vad jag ska göra riktigt. Trodde faktiskt det var på gång nu men istället verkar hela cykeln ha kukat ur. Funderar på att kontakta läkaren men hon kanske bara säger att det kan bli så efter MA...?

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/