• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Jennie89

Hur är det med alla? Ni njuter säkert av semestern och har inte tid med datorn =) Jag har 11 dagar kvar till bf. Hur gick det till? Vi har lite kvar att göra men det mesta är klart. Känner ingen smärta än ( liite förvärkar hade inte skadat ) och är ganska inställd på att gå över en vecka eller två.

• Diche79

Hej tjejer,
    hoppas alla mår bra?!
    Inga mer plus?  

Bubbas - jag tänkte på dig när vi var på väg uppåt, funderade på vart du bodde! :)
    Inte länge kvar nu till UL - spännande!! 

Jennie - vad fort det har gått!!! Börjar ni bli nervösa?
    Jag är på 27 fulla veckor idag, bara 13v kvar!
    Men jag tror det kommer bli tidigare - även fast jag vet att jag lika gärna kan gå över
    med 2v...!
    Nästa vecka är det dags för kontroll hos BM igen och på måndag börjar jag jobba. 
    Men det ska bli skönt, få in lite rutiner, speciellt med maten. Illamåendet är värre vissa
    dagar och då vet jag att jag har ätit för dålig mat!  
    Men han sparkar och puttas varje dag, och det är riktigt skönt! Magen växer rakt fram,
    ligger nu på 8-9kg extra, och det börjar märkas på hälarna som gör ont om kvällarna!
    Nästa vecka ska jag komma igång med lättare träning, simning och yoga har jag bestämt mig för!  

Kram till er alla, ta hand om er!    

• jensan1
    Diche79 skrev 2013-07-31 15:57:06 följande:
    Hej tjejer,
    hoppas alla mår bra?!
    Inga mer plus?  

Bubbas - jag tänkte på dig när vi var på väg uppåt, funderade på vart du bodde! :)
    Inte länge kvar nu till UL - spännande!! 

Jennie - vad fort det har gått!!! Börjar ni bli nervösa?
    Jag är på 27 fulla veckor idag, bara 13v kvar!
    Men jag tror det kommer bli tidigare - även fast jag vet att jag lika gärna kan gå över
    med 2v...!
    Nästa vecka är det dags för kontroll hos BM igen och på måndag börjar jag jobba. 
    Men det ska bli skönt, få in lite rutiner, speciellt med maten. Illamåendet är värre vissa
    dagar och då vet jag att jag har ätit för dålig mat!  
    Men han sparkar och puttas varje dag, och det är riktigt skönt! Magen växer rakt fram,
    ligger nu på 8-9kg extra, och det börjar märkas på hälarna som gör ont om kvällarna!
    Nästa vecka ska jag komma igång med lättare träning, simning och yoga har jag bestämt mig för!  

Kram till er alla, ta hand om er!    

Shit vad fort det gick!!! Redan v 27!

Här mås det illa så jag tar postafen. Trött och öm i hela kroppen. Det är inte helt lätt att vara gravid när man har en krävande 15 månaders som är superaktiv, men jag är glad att jag får vara hemma första veckorna iaf.
  • Diche79

Eller hur - 27v redan!! Vad hände???
    Men samtidigt så känner jag "bara v27, kan det inte gå fortare???"
    Längtar otroligt efter att få gå ut och bara gå promenader, plus träna - det saknar jag mest
    av allt! Men snart så, om typ 4mån hoppas jag vara igång med promenader iaf! :)  

Postafen hjälpte aldrig på mig, så jag fick lergigan comp utskrivet. Det funkade de första
    dagarna, sen slutade det. Så jag fick vackert ha mitt illamående varje dag och försöka tänka på
    att "jag kräks inte så ofta iaf".... 
    Hoppas du kan vila lite iaf Jensan!  

• Bubbas

Hej på er! RUL imorgon 9.30, tror ni jag är nervös?! Ska jag verkligen få se den lilla nu för första gången? Tror mig har känt den redan men kan lika gärna vara vanliga bubblor, är ju bara i v 17 (16+4). Har ju mått så himla bra sedan v 10 också! Ja usch jag kommer vara ett vrak imorgon bitti. Herregud vad tiden går fort för er andra, här verkar den stå still :)

• Bubbas

Jag är lyckligast i världen!! Diche du hade fel, endast 1 inneboende ;) Allt såg jättebra ut och hon trodde jag var i v 16+ så jag hade ganska rätt, så vi ska dit igen om tre veckor! Vilken sjuk känsla att få se den lille och ett tickande hjärta var ju det bästa av allt! 95% säker på en pojk var hon! Vi alla såg det

• Björnmossa

Vad härligt att det gick bra Bubbas!

Jag har BIM, eller mer troligt mens, i helgen. Känner mig inte alls som jag gjorde före jag plussade så blir nog inget denna gång, men åtminstone en vanlig mens efter missfallet som också känns bra. Den där mellanblödningen har gått över men vore skönt att ha en vanlig månad ändå.

• Marie89

Grattis Bubbas! vilken känsla!

Jag ska på UL om en vecka, så nervöst. Men har betydligt mer symtom än sist så är hoppfull. 

• jensan1

Åh grattis till lillkillen Bubbas! Vad roligt att allt såg bra ut!

Jag är så trött att jag nästan får panik. Känns som om jag är världens tråkigaste mamma som bara sitter ner och inte orkar springa runt eller åka på utflykter :(
    Har haft paus från illamåendet ett par dagar men det är nu tillbaka tillsammans med mer växtvärk. Det är givetvis bra men jobbigt *gnäll gnäll*

Mannen har av ngn anledning fått ett schema på 14 dagar, 10 dgr på kontoret och 4 ute på vägarna, vilket är nu då, så jag har inte mycket avlastning här hemma. Men from onsdag ska han vara ledig i 8 dagar. Är ju givetvis skönt men det hade varit bättre om det var lite mer utspritt.... Det ska väl inte bli en vana, men just nu är det asjobbigt.

Jag kanske skulle sluta gnälla...:/

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/