• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Haha, ja, vi får väl vänta och se :)
    Du borde kunna se könet då, iaf om den ligger bra till. Ska ni ta reda på det om det går att se?

Vi såg plättlätt i v 20, hon ändrade lite bara på UL-manicken på magen och sa
    "här ser ni nog själva vad det är" :)

• Bubbas

Har inte riktigt bestämt oss än men lutar nog åt det! Blir ju enklare att köpa grejer och är det en grabb kommer vi typ inte behöva köpa nått då jag har 4 syskonpojkar men inte en enda sessa i familjen än!

• Diche79

Vi visste båda två att vi ville kolla kön. Men jag kan nog inte ge nån särskild anledning, vi var nog
    bara nyfikna.
    Men sen blir det lite lättare oxå på nåt sätt - jag ville helst ha en flicka, men min sambo var lite
    kluven på vad han ville ha. Så vi ville nog veta för att man skulle ha lite tid att förbereda sig på nåt sätt.
    Sen när det närmade sig RUL så ville jag veta om jag hade rätt som "visste" att det var en pojke :)

• Jennie89

Bara drygt fyra veckor till Bubbas! Åh så spännande :) Hoppas du får känna lite fladder innan dess (vilket jag aldrig kände). Jag hade med väldigt gärna velat veta könet, men den ville verkligen inte visa oss, visst, vi hade kunnat göra ett ul till men tiden har gått lite väl fort och nu känns det lite sent :)

Gällande barnvagn har jag alltid velat ha en Emmaljunga, vet egentligen inte varför. Det blev en vanlig City cross, polar performance. Jag var inne på en med svängbara framhjul men då vi bor mitt ute i skogen och kommer till 95% gå på grusvägar/skogsvägar och jag kan tänka mig att det inte ens kommer bli en runda i stan per vecka vann de fasta hjulen. Hade jag bott i en stad hade jag antagligen tänkt annorlunda.

Min kropp och alla tecken (och alla jag möter förutom min farmor) säger att det blir en flicka men i mina drömmer är det alltid en pojk. 

• Bubbas

Ja magkänslan är väl oftast rätt! Hoppas min också stämmer som sa tidigt att den här gången är det våran tur! Imorse såg magen jättekonstig ut när jag låg i sängen. En hård bula fast inte riktigt i mitten utan lite åt vänster. När jag kissat försvann den eller så var det bara gaser! :)

• Diche79

Jag har alltid en bula på höger sida av magen, direkt när jag vaknar. Sen när jag lagt mig på rygg så försvinner bulan, blir nog så beroende på hur bebis ligger.

Emmaljunga är det som gäller för mig oxå, har även jag kollat på deras CityCross!
    Så väljer mellan att köpa en sån direkt, eller låna kompisens och sen köpa en med svängbara hjul i vår. 
    Men men, vi ska ta tag i det efter semestern har vi bestämt. Vi kommer inte köpa nytt så för oss
    blir det ingen leveranstid att ta hänsyn till.
    Plus att hittar vi ingen vagn innan han föds så är det ingen större fara eftersom det blir mitt vintern
    och vi kommer nog inte direkt längta ut efter långpromenader det första vi gör!

• Marie89

Vad mysigt med era bulor!

Nu har illamåendet börjat, änsålänge älskar jag det (lär väl ändra mig) men så skönt att känna att man nu har mer symtom än sist. Men inte så jag spyr bara lite illamående typ hela tiden och så blir man så lätt äcklad av saker och ting!  

• Diche79

Vad fort saker ändras!
    Idag ska jag iväg och kolla på barnvagn efter jobbet. Vi har ju bestämt oss för att köpa begagnat,
    och igår kom det ut en jättefin på blocket, 1500kr!
    En Emmaljunga duo, så det ingår en liggdel + sittdel. Liggdelen var knappt inte använd alls,
    sittdelen hade lite kärvigt fotstöd, och lite nopprigt tyg men annars fin.

Marie - jag njöt oxå av illamåendet i början, men inte nu längre..
    Skönt att du har mer symptom nu iaf, då kanske det är lite lättare för dig att
    försöka slappna av lite.

• SoMa72

Hmm, undrar om jag inte får nån äl den här månaden heller? Förvånad CD 15 och inte en tillstymmelse till positivt ältest, har testat sen 29 jun. Nåja, än är det inte för sent...

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • jensan1

Hej alla. Fick ta en liten paus från familjeliv och alla bebistankar kände jag men börjar väl så smått nu igen. Blödde 16 dagar detta missfallet och nu borde det vara dags för mens igen om en sådär 5-6 dagar. Är för tillfället nere i Alicante och har mys med familjen så det får bli nya tag när vi kommer hem. Kram till alla

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/