• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • jensan1

Hej alla! Nu är vi hemkomna och det är såååå skönt.

Chockande nog (eller egentligen inte för jag har känt det på mig rätt starkt) så är jag gravid igen. Testade mig i eftermiddags. Skulle haft mens i torsdags men den har som sagt inte kommit. Undrar om det kommer funka denna gången....

• EQ85

jag fick ma 2010. plusade i v 5.
    i v 10 fick jag veta på vul att det inte fanns några hjärtslag och den va för liten för v 10.

jag fick sen 2 underbara flickor, en 2011 och en 2012.
    jag förstår er oro men försök att stanna upp och njuta.
    risken för att få ett mf/ma till är betydligt mindre än att få ett första.

Kram på er!
    {#emotions_dlg.flower}

• jensan1

Tack :) ja vi vågar inte riktigt glädjas än men man hoppas ju. Får väl ringa barnmorskan på måndag och prata med henne.

Nu när jag vaknade på morgonen kände jag mig inte lass gravid men så är det ju i början. Känns som om jag inte orkar oroa mig för jag kan ändå inte göra nått om det går åt pipan. Samtidigt så hindrar det mig att glädjas åt det så det är mixade känslor. En dag i sänder eller hur är det man säger?

• Bubbas

Hörrni ni som gått längre än mig, när började ni känna bebisen? Vi är i v 15 nu (14+0). Längsta vi kommit nånsin, yeey!

• Jennie89

Vad härligt Jensan! Stort grattis :) Måtte det gå vägen denna gången!

Bubbas: Jag kände aldrig något fladder tyvärr, kände sparkar för första gången i v 20-21, var väl ungefär då magen började komma också :)    

• jensan1
    Bubbas skrev 2013-07-14 22:04:16 följande:
    Hörrni ni som gått längre än mig, när började ni känna bebisen? Vi är i v 15 nu (14+0). Längsta vi kommit nånsin, yeey!

Det är så himla olika. Jag har alltid känt först i V 15 men det är lika normalt att inte känna nått förrän efter v 20.

Vad roligt att ni kommit så långt!!

Själv mår jag illa på morgnarna och förmiddagen och är helt slut men njuter av det. Känns helt annorlunda denna gången.
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-07-15 11:26:43 följande:

Det är så himla olika. Jag har alltid känt först i V 15 men det är lika normalt att inte känna nått förrän efter v 20.
    Vad roligt att ni kommit så långt!!

Själv mår jag illa på morgnarna och förmiddagen och är helt slut men njuter av det. Känns helt annorlunda denna gången.

Vad roligt att du njuter, gumman! Fortsätt med det... {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/