• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-07-05 09:02:43 följande:
    Hej alla. Fick ta en liten paus från familjeliv och alla bebistankar kände jag men börjar väl så smått nu igen. Blödde 16 dagar detta missfallet och nu borde det vara dags för mens igen om en sådär 5-6 dagar. Är för tillfället nere i Alicante och har mys med familjen så det får bli nya tag när vi kommer hem. Kram till alla
    Hej!

Har tänkt en massa på dig... {#emotions_dlg.flower} 
    Skönt att du är på banan igen och vad härligt det låter med lite Spaniensemester. Solig 

Ha det så bra!   
    Kram
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Bubbas

Skitsida, hälften försvann igen! Passa på och njut nu Jensan och kom hem med nya friska tag

• Bubbas

AAHHH jag börjar om! På datan! Välkommen tillbaka Jensan! Njut nu ordentligt, ladda batterierna om kom hem sen med nya friska tag <3 Vi finns ju här, det vet du. Bianca, hur går det för dig? Illamåendet gått över?

• jensan1
    Bubbas skrev 2013-07-05 17:19:29 följande:
    AAHHH jag börjar om! På datan! Välkommen tillbaka Jensan! Njut nu ordentligt, ladda batterierna om kom hem sen med nya friska tag

Haha ja det där är inte lätt alltså. Jag lånar min mans iPhone. Jag har ingen sån modern själv. Så för mig blir det lätt fel med :)

Tack iaf och njuter gör jag (även om jag börjar längta hem och nästan skäms över det)!
  • Diche79

Hej tjejer,
    hur går det för er alla?
    Jensan - man behöver inte skämmas för man längtar hem, Sverige är underbart
    den här tiden på året! Iaf om det är sånt väder som vi har nu i södra landet :))

Själv gör jag mina sista två dgr på jobbet nu, sen är det dags för semester!
    Vi ska ta några dgr i pappas stuga och sen även några dgr med husvagnen.
    Annars har vi sagt att vi tar det rätt lugnt i år.

Vägde mig igår och hade tappat 0,5kg sista veckorna. Vilket är jättekonstigt,
    för jag tycker jag har ätit sååå dålig mat!
    Men men, lillen tar väl mer och mer på mina depåer.

• Björnmossa

Jag har fått mens. Tolkar det som första mensen sen missfallet och att det betyder att jag är på banan igen med ägglossning om en tio dagar.

En märklig grej är att min mensapp i telefonen förutspådde det rätta datumet. Den har alltid varit bra men fick såklart spunk iom missfallet, nu räknar den på en jättekonstig cykel. Måste väl vara en ren slump eller? Jag hade tänkt ta bort all gammal data och börja på ny kula, men nu är det lite spännande att se hur den gör.

• Marie89

Välkommen tillbaka jensan, njut av ledigheten och ta hand om dig själv!

Björnmossa: borde ju vara ren slump känns de som. Men gött att ägglossningen är igång!

Här känns de totalt annorlunda mot sist jag var gravid. Sist hade jag bara ömma bröst. Men nu har jag ömma bröst, konstant illamående (har sluppit spyena), är seg och känslig. Allt luktar konstigt, skulle gå på ett köpcentrum häromdagen gav upp ganska fort då många affärer hade parfymer och sånt, som stank i hela affären.    

Bara två nätter kvar att jobba innan semestern, så skönt! illamåendet blir så mycket värre när man jobbar natt. Men tycker det känns underbart med så mycket symtom (än att det är lite jobbigt också) för gör mig verkligen positiv! Känns som att den lille borde må bra när jag har så mycket symtom, visst är ju inte säkert för det men känns bättre. 4,5 veckor kvar till ul! 

• Bubbas

Hej på er! Här är allt under kontroll, men brösten is killing me! Såå onda! Vaknar till och med på nätterna när jag vänder på mig för dom gör så förbaskat ont! Men försöker också tänka att allt nog är bra så länge man har nått symptom kvar. Är nästan aldrig illamående längre. Marie, hur långt har du gått nu?

• jensan1

Hej alla fina:)!

Vad härligt Björnmossa att mensen är tillbaka då är det bara att köra på igen ju.

SoMa hur går det för dig? Har försökt läsa ikapp men det är inte lätt.

Är det bara du och jag som väntar på plus nu?

Idag är det varmt som attan och vi var inne tre timmar mitt på dagen. Behövde nog vila lite från solen. Imorgon blir det stranden iaf så då blir det lite mer. Hoppas iaf att mensen håller sig borta tills vi åker hem så jag kan få bada hela veckan ut. Annars blir det jobbigt :o

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/