• jensan1

Försöka igen efter MA :/

Hej,

Får jag hoppa in här?
    Har fått mitt andra MA, denna gång i v 9, förra gången var det v 11.
    Vi har fått en son i mellan, som nu är 10 månader och vi förstöker allstå skaffa ett syskon till honom.

Har nu blött i 4-5 dagar och väntar fortfarande på att det ska komma ut helt och hållet.
    Är 34 år och har barn sen tidigare förhållande, min man och jag har ett gemensamt.

• jensan1
    Bianca1 skrev 2013-02-10 12:14:32 följande:
    Nu är ju min mens slut och jag vill så gärna pricka in ÄL denna gång! Tycker ni jag ska börja med stickorna redan eftersom jag inte vet hur min cykel är nu efter MA, eller ska jag utgå från min gamla regelbundna cykel och börja med stickorna om en vecka? Kanske missar det då?
    Jag hade nog börjat med dem nu, kroppen kan vara lite upp och ner efter ma. Lycka till!
  • jensan1
    Bianca1 skrev 2013-02-10 20:38:00 följande:
    Min mens tig slut igår och idag har jag jätte-ömma bröst precis som vid ÄL! Det bör ju inte stämma men som sagt efter MA kan det ju spöka hur som helst! Ska köpa stickor imån och börja testa, fast det kanske redan är försent då :/. Men om jag har ÄL nu så har vi ju i alla fall sexat en gång igår. Blir lång väntan till bim nu då :/

Vilken dag brukar du ha äl på?

Jag fick äl tre dagar tidigare när jag blev gravid i julas, vilket var överraskande. Höll på att lägga ner amningen med så jag trodde det skulle ta mkt längre tid. Man vet ju aldrig hur kroppen resonerar Tungan ute.
    Jag hade också testat nu, håller tummarna att du får utslag och att det tar sig bums!
  • jensan1

Här känns det segdraget med... blöder fortfarande, har gjort i 10 dagar nu så det är väl ett tag kvar. När testade ni negativt igen efter MA?
    Tänkte vänta tills nästa vecka med att testa, hoppas verkligen att det är negativt då, men vet att det kan dröja flera veckor innan HCG går ur kroppen.

• jensan1

Här är blödningen snart helt slut, det är bara pyttelite kvar. Är det ok om man råkar få till det nu? Det hände sig så nämligen igår och nu oroar jag mig lite för att jag kanske går och drar på mig en infektion, inte så smart kanske....

• jensan1
    Idorf skrev 2013-02-18 14:39:36 följande:
    hej tjejer . vet inte om jag platsar här men jag var gravid men började blöda och åkte på koll o då såg man bara en tom hinnsäck i vecka 10. fick inte så mkt mer info så vet inte va de innebär så just, om fostret dött då eller om de är ett missfall och vad är skilnade på en tom hinnsäck, dött foster o missfall. allt är snurrigt nu.

har iaf blödigt rikligt i 10 dagar nu efter att ha tagit 6 tabl samma dag vi var på VUL.

är jätte orolig att allt inte är ute pga mina blödningar me klumpar, och jag drar mig för o gå på återkollen för jag vill inte höra att de kanske finns nått kvar o jag måste skapas, jag kommer inte klara av o skrapas de är min mardrömm... och jag vill heller inte ligga där i stolen med ett blodigt underliv o veta att nån ska in o titta där, nä fyfan va liten jag känner mig just nu!!

vill så gärna bli gravid igen, min kropp SKRIKER efter ett syskon!! 

Hej. Klart att du ska vara här! Det tycker jag iaf.

Kanske hade du en ofostrig graviditet eller så hade fostret kommit ut men hinnsäcken var kvar?
    I vilket fall som, beklagar verkligen. Gå på återkontrollen, det är mitt råd. Kan vara skönt att få ett avslut och skulle du få besked om att du måste skrapas är det väl det bästa så att du inte får en infektion och kanske skadar nått där inne.
    Själv har jag tid för vul på torsdag och jag är också i valet och kvalet för jag tror att det har skött sig själv och håller på att sluta blöda. Men tänkte ta ett test först, är det helt negativt så är det ju kanske meningslöst att gå. Det är inte kul att gå på gynundersökning, speciellt inte vid missfall, men vad kan man göra?

Hoppas på att det tar sig snart igen för dig!

Jag drömde inatt att jag var gravid igen. Lite lustigt, det hade jag inte väntat mig, men kanske om man har stark önskan efter nått så drömmer man om det. Annars brukar jag bara drömma sånt när jag är gravid.
  • jensan1
    Bubbas skrev 2013-02-18 17:43:16 följande:

Jag börjar tro mer och mer att jag inte ens var gravid sist, eftersom allt var typ som mens med bruna flytningar i början och det, även fast cb digital visade 1-2 v. Nä jag vet inte? Nej nu tror jag inte att jag är det, känns inte så iaf. Idorf: Jag lovar dig, att skrapas är tusen gånger bättre än att försöka ta bort ev rester vid en gynundersökning, för det provade dom med mig först. Jag var också rädd för att skrapas och visste knappt innan vad det innebar. Hade aldrig blivit sövd eller legat på sjukhus heller, men det var verkligen såå skönt! Låter kanske konstigt men man fick somna hur gott som helst och vakna 15 min senare och allt var klart. Så det är verkligen ingenting att oroa sig för, även om det känns skrämmande.
    Senast var det bara väldigt tidigt, var det inte så? Bim 11/1 och sen blödning 14/1? Det är ju så pyttelitet så det är väl bara som en vanlig mens. Har förstått att den brunablödningen i början är när livmoderhalsen öppnar sig lite för att släppa ut allt. Enligt min BM iaf.
    Men det hjälps ju inte ändå, för vet man att man är gravid är det jobbigt hur tidigt det än är. Men gravid var du nog.
    Hoppas nu att det inte händer fler gånger bara!

• jensan1

Diche79: STORT GRATTIS!!! Vad roligt! Underbart att se. Har inte rikgtigt koll, men hur länge sen är det du hade MA?

Själv testade jag mig idag, 14 dagar efter MA och det var negativt, jag är så himla glad över det. Nu känns det som om att det är över och man kan se framåt.
    Sticker i ena äggstocken till och från och är sugen på mys på ett sätt som jag brukar vara vid äl, men det skulle ju vara för bra för att vara sant, att jag skulle få äl så snabbt...

• jensan1
    Diche79 skrev 2013-02-20 20:37:27 följande:
    Tack så mkt Jensan! Nästa gång du får ett plus kan du vara helt säker på att det är en ny graviditet! :) 
    Jag hade MA i augusti 2012, var då i 12e veckan, foster dött sen v 6-7.
    Vi har inte försökt nåt under hösten pga bortrest sambo plus att min kropp har varithelt ur form
    sen MA:t.
    Så nu blev jag faktiskt gravid på försök nr 2, helt sjukt egentligen! 

Har köpt en kanelbulle som jag ska lägga i ugnen, så får vi se hur lång tid det tar innan
    sambon förstår imorgon :)       

Ja, det kan jag vara säker på :)

Roligt sätt att berätta det på, väntar spännt på uppdatering om reaktionen :)

Gött att det gick så fort! För mig tog det på försök nr 10 efter mitt första MA, fruktansvärt drygt!
  • jensan1
    Idorf skrev 2013-02-21 19:13:06 följande:
    Tror ni mitt ÄL test visar posetivt pga att jag fortfarande har hcg hormoner kvar i kroppen eller kan de vara så att ÄL är här redan?
    Är ca 14 dagar sedan jag tog tabletterna och de börjar bli mindre blödningar, nu är de bara bruna o lite "rester" kvar som kommer... 

Har du testat med graviditetstest och sett så att det är negativt?
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/