• jensan1

Försöka igen efter MA :/

Björnmossa skrev 2013-06-01 00:24:01 följande:
    Har varit väldigt lugnt idag faktiskt. De där tabletterna man tar vaginalt gjorde ingen direkt skillnad, det började ändå blöda redan i förrgår. Jag vet inte om det har blivit något fel eller om kroppen reagerade väldigt snabbt på de första tabletterna. Idag har jag mest som en kraftig mens. Det värsta just nu är faktiskt de äckliga bindorna jag måste använda. Jag har inte använt bindor på 20 år och nog aldrig köpt några själv tidigare, inte alls angenämt att återuppliva bekantskapen.

Usch, det är verkligen inte roligt!

Jag får tyvärr göra dig sällskap, idag är missfallet ett faktum. Det kom mer blod igår och jag grät som en idiot. Sen slutade det igen men nu har det satt igång så nu känns det tämligen otroligt att nått skulle vara kvar där inne. Dock skönt att få komma till doktor på tisdag och jag hoppas verkligen att de tar mig på allvar och tar alla prover som bör göras.

Bubbas, vad testade de på dig? Progesteron och sköldkörtel? Nått mer?

Känns så j-la surt rent ut sagt.
  • jensan1

Hej alla och tack för omtanken.

Var hos läkaren i gårkväll. Hon kollade och kände och klämde men sa att det var snarare i slutet än i början av graviditeten, det syntes inget på vul:et, möjligen en liiiiten uppklarníng men hon trodde att så gott som allt var ute.. Jag fick en tid till nästa torsdag för att dubbelkolla, de "dömmer inte ut" en graviditet på ett besök, men jag vet ju lika bra som hon att det inte blir nått denna gången.
    Hon var bra i övrigt, hon sa att det att vi har ett gemensamt barn är betydligt viktigare för prognosen att få ett barn än mina missfall men jag skulle få ta ett blodprov för sköldkörteln, men jag måste nollställa kroppen först.
    Så nu är det bara att vänta på att blöda färdigt och få ett negativt graviditetstest.

Så så var det med det. Tur att det kom så tidigt om man nu får säga så.

• jensan1

Jag blir så trött. Världens värk på morgnarna och förmiddagarna med blödning, dock inte som första dagens mens. Eftermiddagarna, blödningen försvinner och värken avtar, testet blir starkare. Jag vill ha ett avslut NU, dumma jävla kropp helvete.

• jensan1
    Diche79 skrev 2013-06-07 10:57:35 följande:
    Hej tjejer,
    glider bara in lite snabbt och kollar hur det går för alla.
    Jensan - beklagar verkligen! Har du fått ta blodprov för sköldkörteln? 

Vi ska på RUL om två timmar, nu börjar jag bli nervös faktiskt! "har jag tagit folsyra tillräckligt" "tänk om
    det gömde sig en bebis sist så det är TVÅ!" "tänk om sparkarna inte alls är sparkar utan bara min mage"...

Håll tummarna för oss!

Kram                
    Så spännande! Hoppas att det har gått bra!
  • jensan1
    Bubbas skrev 2013-06-07 15:26:24 följande:
    Hur gick det Diche?? :D
    Ja det undrar jag med!

Och hur har det gått med SoMa, inget ägg i sikte ännu?
  • jensan1
    Diche79 skrev 2013-06-07 19:29:11 följande:
    Hej töser,
    det gick jättebra!! Två händer, två fötter, två hjärnhalvor, ett hjärta som slog som det skulle
    och hade alla nödvändiga delar!
    Och som jag hela tiden sagt - en pojke!!!  <3

Det är en obeskrivlig känsla att ligga där och känna hur det rör sig i magen samtidigt
    som man ser det på skärmen! Jag önskar att alla häri tråden som inte har några barn än får uppleva det
    under 2013! Såklart även ni andra också, men ni vet redan hur det känns - det är jag säkra på! :)       
    Men gud så härligt! Underbart! Ja jag vet PRECIS vad du pratar om och det är livets allra största magiska ögonblick!
    Grattis till lillkillen, nu blir det till att lista ut vad han ska heta med :)

• jensan1
    Diche79 skrev 2013-06-07 22:12:52 följande:
    Tack! :)

Vi har hittills pratat om Maximilian, Max, men är inte helt säkra än...  Har ju ett tag på oss!
    Blev flyttad från 25/10 till 30/10.
    Själv trodde jag de skulle ändra till 28/10, så jag missade med ett par dgr bara!       
    Haha, ja Maximilian och Max pratade vi med om när vi skulle ha Wille!
    Skönt att allt såg bra ut!

Marie89, håller tummarna för att ni prickade rätt nu och att det går hela vägen denna gången.

Här kommer allt ut nu, det är ingen tvekan och en rätt stor lättnad faktiskt även om det är fruktansvärt äckligt, ja ni vet ju själva....
    Hoppas nu inte jag ska behöva blöda 2 veckor efter detta också, har redan hållit på i 12 dagar, så man börjar bli lite matt på det nu. Man kan inte fatta att det blir så mycket av ett så tidigt missfall, men som sagt, skönt att jag slapp åka in och hålla på och tjata med sjukhuspersonal och liknande.
    Nu vet jag inte om jag vill försöka direkt, börjar känna mig lite skrämd av tanken att bli gravid igen och det kanske inte är bästa utgångspunkten. De andra gångerna har jag känt mig taggad och verkligen velat bli gravid på studs, men nu... jag vet inte....
  • jensan1
    Björnmossa skrev 2013-06-09 14:33:09 följande:
    Förstår att du tvekar! Jag vet inte riktigt hur jag känner mig heller faktiskt. Vi är lika gamla så det börjar bli hög tid för mig, men är rädd att samma sak händer igen och igen. Går runt här och är ofräsch med mitt avslag. Men lagom till semestern får jag åtminstone börja bada och använda menskopp igen och så kanske allt blir normalt igen tills i augusti.

Jag blev liksom gravid i MARS. Om varje försök ska slå ut kroppen på det här sättet så blir det inte många chanser om året
    Nä usch nä, det blir det ju verkligen inte. Hade ni lätt för att bli gravida eller ni fick försöka länge?

Klen tröst är väl att jag bara hade ett MA innan en lyckad graviditet, så det behöver ju verkligen inte bli fler MA för dig innan ni får ert barn. Men har man inte barn sen innan kan jag verkligen förstå stressen och den kan ju ställa till det en hel del för en.
    Jag har ju barn sen innan och så en liten nu få för mig är det ju en ren bonus om jag skulle få fler. Det är som jag sa till maken, det är ju inte det att jag "vill ha ett till" barn utan jag vill ha HANS barn och att WIlle ska få ett helsyskon närmre i ålder än de andra. Men om det kommer till det att det är så stora problem att få behålla en graviditet tror jag inte att jag orkar mer.
    Just nu, över sommaren skulle jag tro att jag behöver en paus, sen får vi se hur taggad man är till hösten.
  • jensan1

Grattis, jag såg redan på det första du la upp! Vad spännande, hoppas att det går bra för er denna gången!

Själv har jag tagit en välbehövlig paus. Det blev så jäkla jobbigt med detta missfallet så jag stängde ner barntillverkardelen av hjärnan. Nu har jag slutat blöda för en tre dagar sen, tack och lov och jag är säker på att allt är ute, men tänkte ta ett test i slutet av veckan för att se så det är negativt.
    Just nu vill jag inte tänka på att bli med barn ens, jag vill bara ha sommar, sol och semester med min familj. Som tur är åker vi till Alicante nästa lördag och är borta i dagar, och förhopppningsvis har man repat sig när vi kommer hem.
    SoMa, håller tummarna för att du plussar, som jag förstod det var det ägg på G.

• jensan1

Hej alla. Fick ta en liten paus från familjeliv och alla bebistankar kände jag men börjar väl så smått nu igen. Blödde 16 dagar detta missfallet och nu borde det vara dags för mens igen om en sådär 5-6 dagar. Är för tillfället nere i Alicante och har mys med familjen så det får bli nya tag när vi kommer hem. Kram till alla

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/