• jensan1

Försöka igen efter MA :/

Idorf skrev 2013-04-07 11:21:33 följande:
    ÄL är på full stegring! WOHO!!!! 
    nu ska vi köra på och hålla tummarna för att vi får ett + igen, äntligen fylls man med liiite hopp igen...

Gött, då håller vi tummarna för att ni kirrar det denna gången!

Själv hoppas jag mer eller mindre på mens snart så vi kan försöka igen.
  • jensan1

Grattis till plussen tjejer!

Bianca, hur går det för dig?

Bubbas, hur gick undersökningen?

Här skulle jag haft mens i fredags, senast idag, men ännu har inget hänt. Känner mig inte ett dugg gravid så därför jag inte testat heller.
    Väntar några dagar till, den jäklas säkert bara med mig och då känns det som slöseri med pengar att testa.
    Hade helt galen mensvärk i torsdags men inte mycket sen dess.

• jensan1

Stort grattis Rebecka!! Vad roligt :)

Själv är jag på dag 38, är så fruktansvärt frustrerad, varför kommer inte mensen??? Måste det strula så här!!

• jensan1
    Bianca1 skrev 2013-04-22 21:16:36 följande:
    Hej tjejer! Tänkte titta till er lite :). Hur mår alla? Har jag missat massa plus?

Kram på er!

Hej!

Hur går det för dig? Hur långt har du kommit nu?

Här är det varken plus eller mens :/
  • jensan1
    Bianca1 skrev 2013-04-23 12:24:16 följande:
    Men det är väl lite positivt väl? När är/var bim?

Jag gick in i vecka 8 idag, samma vecka som min förra grav. avstannade i.....så det är otroligt oroligt!

Dock så startade illamåendet från helvetet igår! Vänder ut och in på hela magsäcken flera gånger om dagen och kan inte jobba!

Gråter och tycker synd om mig själv samtidigt som det var detta jag längtade till! Ser det som ett gott tecken! :)

Det tycker jag absolut att du ska göra, det är ju ett tecken på att det händer nått i kroppen!
    Åååå du ska se att det kommer gå bra, men jag vet precis vilken ångest man har när man ska passera de datumen när fostret slutade växa och sen  när ma:t upptäcks.
    Håll ut och ta hand om varandra!

Nä, jag är på dag 39 jag skulle haft mens på dag 28-31 men inget plus så sent som i fredags :( Jag grunnar på om jag är för stressad på nått vis.
    Förra gången efter första MA:t hade jag en cykel på 45 dagar, kanske det är nått liknande nu då?
  • jensan1
    SoMa72 skrev 2013-04-29 08:41:24 följande:
    Hej tjejer!

Får jag också hoppa in här? Fick konstaterat MA i v 9 (8+4), tog cytotec för lite drygt en vecka sen eftersom det aldrig kom igång av sig själv. På återbesöket i förra veckan var allt ute, så nu provar vi igen...
    Kanske ska läsa lite bakåt i tråden för att se historiken, kanske är de allra flesta av er gravida igen, härligt i så fall! Solig  
    Hej!

Beklagar verkligen, men välkommen hit!

Jag fick MA i februari, och har ännu inte blivit gravid. Men det är ju bara april än. Dock fick jag min mens nu efter 14 dagars försening. Äntligen.
    Jag har tidigare fått MA i v 11 och 9 månader efter det blev vi gravida igen och har nu en son på 1 år, född april 2012. Ser att du också har en liten född i mars 2012 :)
  • jensan1
    SoMa72 skrev 2013-04-29 09:05:23 följande:
    Tack! Beklagar ditt MA också, hur långt hann du gå? Står kanske i din pres, får kika in i den.
    Provade ni direkt så fort du slutade blöda? Ja, det är ju bara april än och man vet ju inte när kroppen anser sig villig att bli gravid igen, hoppas den repar sig snart för oss båda. §32
    Efter mitt första MA (eller ja, ofostrig grav), tog det 7 mån innan jag blev gravid igen (bara för att sluta i MF även den gången). Men skam den som ger sig.

Nu kör vi järnet och hoppas på plus i maj!      

Denna gången gick jag till v 9. Jag kände dock ända från plusset på stickan att nått var fel så på så vis var det mer eller mindre en bekräftelse när jag väl började blöda. På vul var fostret i storlek 6+2 ungefär. Eller embryot heter det väl så tidigt....
    Första gången var en chock.
    Ja vi körde direkt efter blödningen slutat bägge gånger men kroppen har strulat en del men hoppas att den är åter till normala banor nu.

Japp, håller tummarna för plus i maj! :)
  • jensan1
    SoMa72 skrev 2013-04-29 12:50:07 följande:
    Mitt embryo var ju bara 6+1 på vul, så vi kom ju verkligen ungefär lika "långt"... Skillnaden var att jag kände mig supergravid och hade ingen som helst känsla om att det inte var som det skulle. Blev verkligen en total chock, speciellt när jag hade lyckats få ett barn. Hoppas jag inte får lika många MF innan det blir nåt syskon.

Då bestämmer vi att maj blir en mkt bra månad!  

Precis så kände jag första gången jag fick MA, jag mådde illa som tusan, kissade jämt, sov jämt eller VILLE sova jämt, ont i brösten och allt det där men ändå gick det åt skogen. Denna gången hade jag knappt några symtom alls så det kan verkligen vara vilket som.

Nä, det vore ju jäkligt trist om du skulle behöva gå igenom det igen. Jag tycker vi har uppfyllt vår statistiska del nu, nästa gång blir det bebis på riktigt!
  • jensan1

Bubbas, ska du inte tillbaka och kolla den där blåsan/hinnsäcken igen? Eller har du varit?

• jensan1

Hur har det gått Bianca!? Har du fått komma in på vul?
    Håller tummarna och tänker på dig!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/