• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Ja, då är det inget att oroa sig för! Men bra att du ringde och kollade upp det iaf!
    Har du fått tid för RUL än?

• Diche79

Godmorgon!

Inatt trodde jag att lillen var på väg ut! Vaknade av att jag hade väldigt ont i magen... Tänkte direkt "nu har det startat" och så fick jag lite panik eftersom det är alldeles förtidigt!
    Men det måste ha släppt sen för jag vaknade några timmar senare av att klockan ringde!

Har haft en hel del mol/växtvärk sista dagarna, som börjar göra rätt så ont. Men min BM sa att
    det är ingen fara alls...!
    Får hoppas hon har rätt, vill inte att han kommer än!

• Diche79

Jag har 30+6 idag, så det är exakt 9v kvar till BF.
    Har haft molvärk till och från sista veckorna, men den börjar vara starkare nu sen ett par dagar, så den gör ont. Känner av det till och från under dagarna.  

Skulle ju vara skönt om han kom tidigare, men han är ju inte färdigbakad förrän om en månad..!

• jensan1
    Diche79 skrev 2013-08-28 12:25:00 följande:
    Jag har 30+6 idag, så det är exakt 9v kvar till BF.
    Har haft molvärk till och från sista veckorna, men den börjar vara starkare nu sen ett par dagar, så den gör ont. Känner av det till och från under dagarna.  

Skulle ju vara skönt om han kom tidigare, men han är ju inte färdigbakad förrän om en månad..!
    Det är väl förvärkar, det kan börja kännas vid den tiden. Olika för alla men jag har det problemet iaf. Se till att vila så mycket du kan.
  • Diche79
    jensan1 skrev 2013-08-28 14:06:34 följande:
    Det är väl förvärkar, det kan börja kännas vid den tiden. Olika för alla men jag har det problemet iaf. Se till att vila så mycket du kan.

Jag sitter ner framför datorn hela dagarna och sen sätter jag mig i soffan och läser när jag kommer hem.
    Den vilan borde räcka hoppas jag ;)

Hur går det för dig annars Jensan?
  • Björnmossa

Jag funderar på om jag ska gå till läkaren igen.

Missfallet var i juni. Sex veckor senare fick jag mens. Sen mens igen efter ytterligare sex veckor. Den långa tiden tyder på att ägglossningen inte kommit igång igen. Nu har jag testat med sticka på dag 12 och inget utslag så antagligen blir även detta en månad utan ägglossning och jättelångt till mensen.

Borde jag ringa gyn och prata om detta? Men finns det något hon kommer säga annat än "vänta och se"? Har läst att det kan ta upp till ett halvår innan allt blir normalt igen. Blir så ledsen. Vill ju bara kunna försöka igen.

Jag har förstås ett annat ärende som jag också borde ringa om, så då kunde jag fråga detta samtidigt.

Hur hade ni gjort?

• Diche79

Björnmossa,
    jag tror nog att du har ÄL, men senare än du tror. Har du haft 6v mellan dina senaste mens
    så är du ju ändå regelbunden. Och regelbunden mens innebär oftast att man har ÄL.

Jag hade typ 4,5-5v mellan två mens, och jag hade äl på dag 17-20 tror jag.
    Så fortsätt testa ett par veckor till så hittar du nog ÄL!

Vilka datum började dina senaste mensperioder? 

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/