• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Mirabell

Är här några gravida som hänger i tråden eller har allas mirakel kommit redan?

Är gravid i vecka 22 efter ivf i höstas.

• Mirabell

Jodå jag mår helt ok. Tycker det börjar kännas och synas att man är gravid. Det gör lite ont i svanken när jag går framförallt om jag går fort osv men jag ska inte klaga alls, det finns de som har det mycket värre. 

Dessutom tror jag att vi som har gjort IVF (eller liknande behandlingar) lite längtar efter att känna oss gravida haha! Jag välkomnar alla saker som gör att jag ser gravid ut! Jag har haft jättesvårt att tro på att det ligger ett pyre i min mage så det är nog därför.

• Victrix

Förstår precis. Själv har jag haft så svårt att njuta av graviditeten, har bara känt oro hela tiden, för att något ska hända. Har dock verkligen försökt att må bra och inte oroa mig, men det är lättare sagt än gjort. Hoppas att du kan må bra i alla fall och tro mig, det kommer börjar kännas mer och mer och synas :). Har du känt av rörelser och så ännu? 

• Mirabell

Jag tror att jag känner rörelser nu (inte lätt att veta!) sedan någon vecka, jag har moderkakan i framvägg så den har väl dämpat en del. Mannen har inte känt något på utsidan än. Känner dock inte varje dag och det hade varit väldigt lugnande, jag längtar! Men det borde bara vara någon vecka kvar tills dess va? När kände du varje dag?

• Victrix

Nej, när man inte vet hur det "ska" kännas så är det inte så lätt. Jag tyckte det var svårt att veta ifall det var rörelser eller inte i början. Så tidigt kände jag inte varje dag och då har jag ändå moderkakan i bakvägg så oroa dig inte för det. Tror att vecka 25-26 så kände jag tydligt varje dag, men det är inte förrän typ nu som han rör sig så jag känner flera gånger om dagen och om kvällarna så känns det ibland som att magen ska gå sönder, haha. Han har varit väldigt lugn och inte rört sig så mycket. Har förstått att det där kan vara så olika, vissa bebisar rör sig massor och vissa är lugnare. Hoppas du får känna lite mer snart så du kan känna dig lugnare, vet hur jobbigt det är med oro.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö