• marisabelle

Vi gravida från RMC Malmö

Jag var på RMC i torsdags och fick se ett litet litet hjärta ticka. Jag kan verkligen inte förstå att det lyckades på första försöket!!

• marisabelle

I natt och igår kväll har jag varit på akuten. Jag började blöda igår eftermiddag. Så jag var helt säker att det gått helt åt skogen. Det blev många tårar under vår långa väntan. Men när hon väl kom läkaren så fick vi se vårt lilla liv!!( som verkligen växt sen i torsdags då det var svårt att se "honom") Sen i torsdags har "han" mer än tredubblat sin storlek och man såg tydligt och klart hjärtat slå. Så där byttes tårarna!
    Jag blöder dock fortfarande men det är bara att vänta.... 

• marisabelle

Jag har en tid bokat nästa vecka för kontroll. Det gick inte att se varför det blödde. Men det var inte inne i livmodern utan utanför. Jag går på Fragmin och det gör ju inte saken bättre. 

Tack ni som ger mig hopp! 

• marisabelle

Nu har vi varit på RMC igen. Nu tillhör jag mvc på hemmaplan. Allt var bra med den lilla grodan där inne. Men jag har fortfarande svårt att fatta Nu är jag i v 8+3.

• marisabelle

Victrix. Jag har haft precis som du. Men jag har även haft en riktigt stor blödning som ja varit inne för. Men allt är ok. Försök att inte oroa dig för mycket! Jag håller tummarna!

• marisabelle

Sist jag fick en blödning så var vi hos svärmor på middag, vad tror ni händer igår när vi var där? Jo då jag får en riklig blödning igen. Jag blir galen!!

• marisabelle

De två stora blödningarna jag haft har varit som en mkt riklig mens. Hade en i förrgår, men den slutade mkt snabbare än den förra. Det är otäckt med blödningar men jag vet ju varför jag blöder så det känns lugnare. Jag går på blodförtunnande sprutor så det är därför jag blöder. Men första gången kändes det verkligen inte bra. Min blödning är utanför fostret men är man orolig så be om en koll så du vet varför. Håller tummarna!

• marisabelle

Jag frågade på RMC varför jag blödde men fick inte direkt nått svar. Så när jag fick den första stora blödningen så var jag på mitt lokala sjukhus och hon sa att det berodde på sprutorna. 
    Jag hoppas jag slipper fler, det är lite tråkigt nu när det är sommar. Man blir lite låst...
    Jag hoppas det går riktigt bra för dig! 

• marisabelle

Vi fick ingen bild och fick till svar att man inte fick det nu, men hon som undersökte har jag inte sett där innan. Tråkigt....

• marisabelle

Den 31/1 kom vår prins till världen 2770 gr tung och 47 cm lång. Alldeles perfekt och underbar!!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö