• TheMrs81

Vi gravida från RMC Malmö

Hej! Jag hoppar in här i tråden

Lyckades få ett plus på mitt andra IVF (FET i ostimulerad cykel) Har inte så mycket symptom än så det känns som lång väntan till första vul.

• TheMrs81

Tack ja det borde bli en tidig oktoberbebid om jag räknat rätt. Vet inte riktigt hur jag ska räkna vid FET men har utgått från ÄL och är då nu i vecka 7.

• TheMrs81
    cornelia95 skrev 2013-02-12 18:31:50 följande:
    Grattis, så roligt:) när blir det första vul?

Har tid för första vul den 28 feb, så om två veckor. Men idag ska jag till barnmorska här på hälsosamtal.
  • TheMrs81

Jag börjar känna mig lite nervös inför vul på rmc nästa vecka. Om jag fattar det rätt tittar de att det slår ett hjärta, gör de nåt mer? Berätta gärna om era erfarenheter för en novis som mig

• TheMrs81
    stegen skrev 2013-02-19 10:04:54 följande:
    När vi gjorde VUL så var det i princip samma. Besöket tog 5-10min, in upp i stolen, mäta visa hjärta skriva ut bild och grattis typ. Sen att jag skulle ringa mvc och boka tid för inskrivning.

Det där lät väldigt typiskt för RMC, har alltid tyckt att alla besök där är så snabba inte precis att de tar sig tid.

Men då vet lite vad jag har att vänta.
  • TheMrs81
    JeLi76 skrev 2013-02-20 18:29:09 följande:
    Tack alla!

TheMrs81: Symptomen börjar komma smygande lite nu. Har fram till nu bara haft ömma bröst och lite molvärk i äggstockarna. Men sedan ett par dagar tillbaka har jag börjat känna lite växtvärk också. Känns ganska skönt med lite små tecken på att det verkligen är nåt på gång. Hur har du det med symptom?

Jag har också haft lite ömma bröst och molvärk till och från. De senaste dagarna har jag börjat känna lite illamående och uppblåst i magen, vet inte om det är tarmarna som växer. Men känner inte av det jättemycket faktiskt. Har haft lite bruna flytningar men de har avtagit.
  • TheMrs81
    JeLi76 skrev 2013-02-22 19:22:03 följande:
    Tack alla! Det gick alldeles strålande på vårt vul idag! Vi fick se en fin liten bebis på 19 mm. Gick tydligt att se både armar

Vad skönt att det såg bra ut och vad häftigt att kunna se såna detaljer som armar så tidigt!
  • TheMrs81

Igår var vi på vårt första vul och såg ett litet hjärta slå! Kändes helt fantastiskt att veta att det faktiskt finns en liten levande krabat där inne!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö