• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Danisen
    Mirabell skrev 2014-03-09 10:35:41 följande:
    Hur går det tjejer? Känner ni er gravida?

Jaaaaa . Mår illa mest hela tiden. Känns i magen och ryggen med. Trött med. Själv? Jag ska på vul den 13:e är litta nervös.
  • Mirabell

Danisen; Vul kommer att gå hur bra som helst!

Vi har precis varit och beställt barnvagn (är ju lite längre gången än ni) och det känns underbart och läskigt. Det blir mer och mer verkligt det här! Pyret sparkar för fullt i magen och det är så mysigt.

• Danisen
    Mirabell skrev 2014-03-09 11:41:48 följande:
    Danisen; Vul kommer att gå hur bra som helst!

Vi har precis varit och beställt barnvagn (är ju lite längre gången än ni) och det känns underbart och läskigt. Det blir mer och mer verkligt det här! Pyret sparkar för fullt i magen och det är så mysigt.

Spännande måste varit svårt, en hel djungel av vagnar verkar det som, vad blev det för en? . Hur långt gången är du? Ja hoppas innerligt att illamåendet avtar snarast alltså. Kan bara äta lätt mat med vitt bröd åsånt som jag aldrig äter annars. Känner mig så onyttig när jag inte kan äta fullkorn och sånt jag brukar äta. Får t.om dricka cola för illamåendet ska bli bättre, gillar inte ens cola men det hjälper.

Ja, det får vi verkligen hoppas att det gör
  • Mirabell

Ja vagn är en djungel! Jag trodde aldrig att det skulle vara så svårt. Första gången vi kom till en affär och insåg att det fanns 10 frågor att ställa sig själv bara om vilken sorts hjul man vill ha så blev jag lite trött. Men nu hoppas jag att vi har fattat ett bra beslut, alla tycker så olika och det gäller att komma fram till vad som är viktigast för en själv. Något som inte är så lätta att göra när man inte har barn innan, haha! Det blev till slut en Emmaljunga Super Nitro, svängbara hjul men lite större än andra med svängbara hjul. 

Jag är i vecka 27 och pyret är beräknat till den 10/6, 3 månader kvar ungefär.

Jag klarade mig rätt bra får illamåendet men kände såklart av det. Strunta i alla känslor om vad du borde göra och se till att må så bra som möjligt. Ät det du kan och så varierat som går. Prova olika saker, jag gillade sura saker, clementiner, gröna äpplen osv det funkade och då fick man i sig lite vitaminer försökte jag tänka.

• Pärla84
    Mirabell skrev 2014-03-09 10:35:41 följande:
    Hur går det tjejer? Känner ni er gravida?

Hej! Jag mår bra, vissa dagar kan jag känna mig lite gravid och andra känns det inte så mkt. Jag har mest molande värk emellanåt, yr ibland, lite ömma bröst. Inget illamående alls. Ska på vul den 18/3. Känner mig väldigt nervös för det.. Är i v 7 nu (6+3) hoppas verkligen att den lever därinne!!
  • Puffetossan

Hej flickor, Ska göra mitt tredje försök på RMC i Malmö och är jättenervös och orolig för att det inte går vägen denna gången heller. Kör nedregleringen med suprefacten just nu och den 13e börjar jag med menopur, starkaste dosen dessutom. Försöker tänka positivt, men ,ja ni vet ju... Försöker hitta likasinnade och hittade denna tråden för lugnande ord. Vill ju så gärna att det funkar denna gången...

• Mirabell
    Puffetossan skrev 2014-03-12 09:09:43 följande:
    Hej flickor, Ska göra mitt tredje försök på RMC i Malmö och är jättenervös och orolig för att det inte går vägen denna gången heller. Kör nedregleringen med suprefacten just nu och den 13e börjar jag med menopur, starkaste dosen dessutom. Försöker tänka positivt, men ,ja ni vet ju... Försöker hitta likasinnade och hittade denna tråden för lugnande ord. Vill ju så gärna att det funkar denna gången...
    Klart det kommer att gå vägen den här gången! Du måste tro på det fullt ut (jag vet hur svårt det är) inga halvdana försök, all in! Nu ska det funka! Att de andra försöken misslyckats betyder inte att detta gör det, de andra försöken har inget med saken att göra. 

Det finns en annan tråd som har en massa härliga tjejer som fortfarande försöker på RMC, en jättebra tråd med massa råd och pepp när man behöver det. Den här tråden är inte så aktiv och är bara de som lyckats med sin IVF och är gravida redan. Kanske inte det man behöver när man är mitt i försöken. Sök på RMC så hittar du säkert den, annars säg till så kan vi ordna en länk. Lycka till!
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö