• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Malphie

Vad kul att ni är några här :)

Vi som var med när gruppen startade har fått våra små älsklingar.

Snart är det er tur :) Livet blir aldrig mer sig likt, på ett väldigt positivt sätt!

• marisabelle

Den 31/1 kom vår prins till världen 2770 gr tung och 47 cm lång. Alldeles perfekt och underbar!!

• Pysslan82

Hej! Jag är gravid i v.15 efter 3 IVF-försök på RMC Malmö. Hjärta

Jag har en fråga till er: har någon av er haft problem med äggstockarna under graviditeten?

Jag hade som vanligt ont efter äggplock några veckor men det försvann till ~v.8. Sedan fick jag tillbaka smärta i äggstocksområdet på högra sidan i v.10 och har haft väldigt ont sedan dess. Jag ringde RMC som sa att det inte ska hålla i sig så länge så jag har besökt KK akuten nu två gånger. De klämde, gjorde VUL och tog sänkan / urinprov men kunde inte se något förutom en äggblåsa på 6*2 cm. De trodde ej att äggblåsan borde ge så mkt smärta som jag har men kunde inte heller ge någon annan förklaring. Så jag blev hemskickad med "du behöver inte oroa dig". Har försökt att inte göra det men eftersom det håller i sig och är svårt att undvika att tänka på det eftersom det gör så ont så är jag orolig iaf. Tänk om det kommer att göra ännu mer ont när magen växer?

Iaf - är det någon av er som blivit gravida med färskt IVF-försök som upplevt något liknande?

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö