• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Malphie

Hej alla mammor!

Några av oss har kontakt på Facebook, men alla finns inte där eller är mindre aktiva.

Hur är det med er? Hur har ni det i sommarvärmen??

• Annanax

Så det är därför tråden nästan helt dött... Vi är i en tuff period med mycket gäster och dålig nattsömn. Annars är allt bra, men jag längtar efter rutiner!

• Karin13

Hej alla! Här är allt bra! Vi har börjat komma in i lite rutiner och jag känner mig mer och mer hemma i rollen som mamma. Sonens magont har blivit mycket bättre vilket innebär att vi slipper två timmars hysteriskt skrikande varje kväll, väldigt skönt. Sen har han fått ett namn också. Det blev Silas efter mycket beslutsångest. Jag tycker det hade varit kul att få till en bebisträff framöver när alla känner sig redo. Vad tycker ni andra om det?

• Malphie

Hej Karin och Annanax!

Kul att höra av er :)
    Här går det upp och ner, rutiner vet vi inte vad det är än... Kanske blir det bättre nästa vecka när mannen börjar att jobba.

Vi har haft strul med maten och dålig viktökning, så just nu får hon extra i flaska. Antingen pumpad mjölk eller ersättning (när inte mjölken räckt till). Det verkar som om det vänt och vågen är på väg uppåt, men det har "bara" varit en vecka med det nya så vi får se nästa vecka om trenden håller i sig.

Jag träffas gärna! Vill ju se alla små underverk :)

• Tant Groda

Jag är med på bebisträff

Här håller vi på att bli knäppa av värmen. Nu åker vi strax på semester och där skulle vara 15 grader så ska bli så skönt!

• Karin13

Kul att höra hur ni har det! Ja, värmen är lite jobbig när man har en liten. Vi har fått sova i källaren flera nätter. Tant Groda, vart åker man på semester för att få 15 grader? Vad kul att några är med på en träff. För min del skulle det fungera bra i september någon gång. Då borde väl alla vara hemma från sina semestrar. Vad tycker ni?

• pussel

Roligt att höra hur ni har det! Jag har tänkt på dig en del Annanax, jag tycker att det kan vara nog att få ordning på rutiner och allt med bara en liten bebis och tänker på hur det då måste vara för dig! Här är allt i alla fall bra. Vi försöker oxå på att hitta våra rutiner och precis när vi tror att vi har koll ändrar den lilla damen sig och vi står där lika förvirrade som innan... Men det är ju helt underbart att lära känna det här nya lilla livet som äntligen har kommit till oss.

• Annanax

Åh, så roligt att ha er här igen! :) Här har det äntligen lugnat ner sig och det mår hela familjen bra av. Flickorna ökar massor i vikt och båda borde väga över 4 kilo. En månad är det sedan de kom, idag. Smärtan efter snitt är long gone, vätskan äntligen borta och jag ett kilo lättare än när jag blev gravid. Amningen är klurig med två och kräver planering och tid, så just nu blir det faktiskt att jag pumpar mycket för att få flyt. Storasyster testar och bråkar en del för att få uppmärksamhet, men vi tror det lugnar sig när dagis och rutiner drar igång. Maken jobbar en dag idag och mina systerdöttrar ska hjälpa mig med alla barnen idag. Mysigt.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö