• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Victrix

Hej på er, är idag i vecka 6+2 men har inte vågat komma över hit ännu. Har dock en fråga till er som gått igenom detta, fick igår en sparsam blödning som först kom och sen var de lite brun-rosa-aktiga flytningar med lite slemmiga bruna trådar, ursäkta detaljerna. Idag har det inte varit mycket alls. Är det någon som haft detta eller vet något? Var på vul (som var inplanerat) igår precis efter blödningen kom. Då syntes hinnsäck som växt sedan förra veckan, gulkropp, litet embryo och antydan till hjärtslag. Enligt läkaren kan det går hur som, bra eller dåligt. Fick ingen förklaring till blödningen. Är såklart orolig nu. Tog hCG igår och ska ta ett till på måndag. Sedan nytt vul på torsdag.

• Tant Groda

Annanax: Stort grattis!

Välkomna alla nya. Ni har varit med om en tuff resa och har en bit kvar på resan, men med ett slutdatum som är ett helt underbart.

Vårt slutdatum blev den 10/7, då vår lilla Isa kom. Vi mår toppen alla 3

• Annanax

Grattis grodan till er fina tjej! Vi har det underbart här i Ystad. Personalen är outstanding och allt har varit perfekt! De har avlastar oss på nätterna så att vi fått sova och nu är vi snart redo för verkligheten. Flickorna behöver ännu vända sin viktkurva, men är jätteduktiga på att äta och väger som enlingar i samma tid. Storasyster är en ängel mot dem och vi ser fram emot att snart vara vår stora familj hemma. Allt är prima!

• marisabelle

Victrix. Jag har haft precis som du. Men jag har även haft en riktigt stor blödning som ja varit inne för. Men allt är ok. Försök att inte oroa dig för mycket! Jag håller tummarna!

• Malphie

Hej tjejer!
    Hoppas att allt är bra med er och era små (för er dom fått).

Tänkte kolla hur vi ligger till på barnfronten nu. Vi är ju en del som äntligen fått träffa våra små liv :)
    Vem är kvar och när är det dags?

• Victrix

marisabelle: skönt att höra att allt är okej trots detta. Har inte haft någon mer blödning än den som kom i torsdags vid lunchtid, men dock någon brun flytning, även idag, men extremt lite. Hoppas att det tyder på något positivt och att inte det progesteron jag tar håller tillbaka en ev missfallsblödning och att det ändå är missfall. Är det någon här som tar extra progesteron på egen hand?

Tant Groda: jag vet inte, men senaste vul innan blödningen var ju en vecka innan den kom, då höll han dock på en halvtimme för att hitta embryo så det frestade ju säkert på. 

• Annanax

Jag tror våra hann med en dag tidigare, den 9:e... Nu är vi hemma, småtjejerna sover och storasyster sover en sista natt hos mormor medan vi etablerar nattrutiner för,dom små. Dags att njuta av makens födelsedag och tystnaden i trädgården.

• pussel

Igår (12/7 kl 12.07 ) kom även vårt lilla mirakel, Junie, till världen. Allt gick jättebra, men väldigt fort. Från första värken och till att hon var ute tog det fem timmar. Som tur är så väntade vi inte tills vi fått helt ok från FL för när vi kom in kl 10.45 var jag öppen 7 cm så det hanns inte med varken den ena eller andra bedövningen.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö