OK, jag skulle ju inte skriva mer i denna debatt, men måste väl ändå besvara 42Å:
42 Å skriver kl. 10:26 "Jag hade tänkt avbryta mitt deltagande i debatten, men när jag ser så kloka människor som Tess 71 och myslan, försöka övertyga de extrema sekteristerna om hur mellanmänsklig sann och trogen kärlek, aldrig kan vara fel, blir jag inspirerad."
Min kommentar: "De extrema sekteristerna" som du uttrycker det, som Myslan och Tess71 försöker övertyga i denna debatt, är väl inga andra än vi, som inte tycker att homosexualitet är ok? Vilka skulle det annars vara??
42 Å skriver: "Finns det en speciell avdelning i Helvetet för religiösa hycklare, så hamnar de där hela bunten."
Min kommentar: "Religiösa hycklare" -är det inte så du kallar de som inte tycker att homosexualitet är ok? Det måste ju rimligtvis innefatta även vi som tycker så,
i denna debatt?
42 Å...Angående din fråga om homofober. Det finns 124 sidor skrivna i denna tråd. Homofob har nämnts vid ett ANTAL tillfällen mot dem som inte tycker homosexualitet är ok. Titta själv! Och även om inte ordet homofob alltid har nämnts, har undermeningen varit det. Det har liksom inte varit accepterat att tycka att homosexualitet är fel -för då är man en trångsynt, fördomsfull människa som bara dömer...
Och anledningen till att jag har för avsikt att lämna denna debatt är inte att jag har slut på "argument" som du uttrycker det. Jag har inte för avsikt att få över någon på "min" sida. Alla får tycka som de vill. Jag tycker bara det känns som att vi går i samma hjulspår och att det blivit två läger som hela tiden försöker bräcka varandra med båda kloka och mindre kloka argument...
Homosex-debatten är f.ö ingen "big deal" för mej. Jag har varit medlem i en församling i flera år och vi har, så länge jag kan minnas, i stort sett aldrig diskuterat homosex-frågan. Alla är välkomna. Vi predikar Guds kärlek. Fokus ligger inte på synd och skam som många av er tycks tro, utan på Jesu kärlek, nåd och förlåtelse. Önskar att fler kunde förstå det.