• MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

I "vissa" trådar har origanlfrågan spårat ur och istället har homosexualitet och kriatendomen ifrågasatts. Undrar nu: Vad tycker DU? Är det förenligt med kristen tro att acceptera homosexualitet? Är homosexualitet "naturligt"? Och andra frågor som har mer med kristen tro/religion att göra. Vore kul att höra era synpunkter!

För er som undrar: Jag är kristen. Jag tycker inte att homosexuella ska dödas eller utstötas från vårt samhälle. Men jag kan inte heller tycka att det är helt naturligt.

• Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln
  • MrsL

Citat Mr sL: ?Jag tror det kallas att häda när man förnekar gud..!
    Snälla 42Å citera rätt skribent....

• MrsL

Ang att barn föds med utvecklingsstörning (som f.ö min äldste son lider av) så kan man inte lasta Gud för detta. det beror på att vi människor är ofullkomliga, vilket i sin tur beror på att Adam och Eva syndade.

• 42Å

Till Mr sL. Jag ber om tillgift i händelse av att jag förnedrat dig genom att blanda ihop dig med fia sthlm.

• Matillin

42Å
    Är du präst eller liknande eftersom du pratar mycket om kyrkan?
    Undrade tidigare men tror du missade min fråga då?
    Är nyfiken..

Börjar misstänka att du undviker min fråga?? Så jag ställer den igen..för 3 g

• MrsL

42Å

Känner mig inte ett dugg förnedrad, tycker bara att man ska hålla koll på vem som säger vad innan man kritiserar.

• 42Å

Citat fia sthlm: "Är du präst eller liknande eftersom du pratar mycket om kyrkan?
    Undrade tidigare men tror du missade min fråga då? Är nyfiken.."

Nyfikenhet är en bra egenskap för den som söker sanningen. Dock beviljas du inte sanningen i detta fall, men ta gärna till dig de kloka ord som KG Hammar kallat sin senaste bok:

"Jag har inte sanningen men jag söker den"

• Tess71

42Å, är du möjligen en kristen gnostiker såsom jag? Är precis som Fia nyfiken.

• 42Å

Tess 71,

Gnosticismen tilltalar mig ganska mycket, men jag är nog panteist, med stark dragning till Gaiateorierna.

Dock är jag medlem i Svenska Kyrkan av många goda skäl.

• Matillin

42Å
    Nu blev jag om möjligt ännu mer nyfiken..jag får väl dra mina egna slutsattser då

• Tess71

42Å, Jag vet inte vad panteist och gaiateorierna är, vill du förklara lite kort? Jag vet att det ligger lite utanför ämnet, men det är så intressant.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln