Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-09-05 11:18:44 följande:
    Det håller jag inte med dig om.
    Ytligt sett javisst har du rätt.

Men så ser jag på en ung man i min bekantskapskrets som har det riktigt jobbigt med att behöva leva upp till att vara den ständigt lyckade, framgångsrika mannen.
    Som alltid är beslutsam, drivande, trygg och säker, som alltid vet vad som är bäst.
    Och som inte har någon han kan prata med om det här utom mig, för att det är så stigmatiserat att inte kunna leva upp till det här.
    Och hur det urholkar hans självkänsla.

Så nej, jag tror inte alls att män alltid trivs med sin mansroll.  

Som sagt, mansrollen behöver breddas, varieras och befrias. Den är väldigt snäv i dagsläget. Faktiskt snävare än kvinnorollerna.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-05 13:51:58 följande:
    Jo, jag vet att du ogillar uttrycket PK. Du i din tur vet vad jag tycker om det - dvs att den som inte ser att den politiska korrektheten präglar det svenska debattklimatet (och då inte bara vad gäller heta potatisar som feminism/genus eller invandring - där det står klart att vissa åsikter är önskvärda bland tyckareliten och om man inte delar dem har man bara genom detta bränt ett antal broar) har missat något tämligen uppenbart. Men men, alla tycker vi olika.

Problemet är att "PK" inte är så enkelriktat som ordets användare vill påskina. Det är inte så enkelt att feminism är PK och antifeminism är tabu. Det är mycket, mycket mer komplext än så. Feminism är också tabu, och antifeminism är också PK. Och med det blir liksom ordets betydelse meningslöst. Det finns folk i makten, i media, och bland tyckareliten som är både för och emot feminism. Det finns inget "PK" som alla är överens om, tvärtom.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-05 14:04:52 följande:

Nej, alliansen har inte infört MER förmynderi. Oavsett hur mycket ni viftar med högerspöket så stämmer det helt enkelt inte. Vanligt folk har fått det bättre på alla sätt och vis, sedan alliansen kom till makten. Men som vanligt spelar det ingen roll för vänsterfolket, för de har egentligen ingen ambition om att göra samhället bättre; de vill bara hämnas på alla "rika" (det vill säga alla som tjänar mer än de själva).

Sorry, det har de faktiskt. Det är mycket mer koll på folk, mycket mer pappersarbete och menlöst kontrollerande idag än tidigare.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-05 22:34:09 följande:
    Min dotter på 8 kom hem från skolan idag och pratade om något. Först sa hon "han" men ändrade sig direkt till "hen" när hon kom på att hon inte visste. Ojoj, nu är det illa!

Du får försiktigt kolla att hon har snippan kvar, och leta upp kontrollchippet i hjärnbarken. Men akta så att ingen ser dig, vem som helst kan vara en kommisar för den onda statsfeminismen! STORASYSTER SER DIG!!!!
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 11:57:25 följande:

...och på vilket sätt skulle du få det bättre genom att alla andra människor får mindre pengar i plånboken och antalet arbetslösa ökar?

Du menar som det blir nu?
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 11:59:08 följande:

Nu är du paranoid, Dorian. Det är bara för att du är vänster som du tycker att det är så. Skål

Knappast. Har högerpolare som håller med mig. Och jag talar om bildat, kunnigt folk med bred kunskapsbas. Statsvetare, till exempel.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 13:54:33 följande:

Så vi ska inte bry oss om att majoriteten får det bättre, utan majoriteten ska anpassa sig till dig? Det låter ju demokratiskt och bra.

Majoriteten ska inte få det bättre på minoritetens bekostnad om minoriteten är en eller flera utsatta grupper, nej.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 14:19:16 följande:
    Jag förstår inte vad du pratar om.

En förutsättning för att människor ska ha det bra, tycker jag är att de slipper bli bestulna på sina pengar.

Skatt är inte stöld.
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-06 23:54:32 följande:
    Ja just det, sedan var det den där stereotypen med den jagande stenåldersmannen. Sanningen är att på stenåldern så hade inte människor råd med sådana fjanterier som "könsroller" eller att hälften av gruppen skulle sitta och mysa framför brasan. ALLA var tvugna att jaga. Kvinnor jagade också. Först iom. jordbrukarsamhällets framväxt blev det vanligare med arbetsfördelning. I senare tid har våra stereotypa föreställningar om manligt och kvinnligt färgat av sig på arkeologiska fynd så till den grad att kvinnogravar från stenåldern har klassificerats som män endast pga förekomsten av jaktredskap.

www.historiska.se/historia/livsoden/backaskog.../

Kvinnor har inte ens ägnat sig åt "tusentals år av omhändertagande". För ett par hundra år sedan var det helt normalt för rika kvinnor att lämna bort sina egna barn till en amma som både ammade barnet och uppfostrade det, och i andra samhällen så betraktas barn inte som personliga utan som "gruppens" och de uppfostras således av "alla" inte av den biologiska mamman.

Inte ens då. Kolla in bönderna i sydostasien eller rurala latinamerika. Lika mycket arbete oavsett kön. I vissa delar av världen är det kvinnorna som gör det hårda jobbet, inte männen.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!