Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

CMM skrev 2012-09-11 19:06:59 följande:
    Nä, tvinga oss att använda det kan ni inte, det är sant. Men det sticker uppenbarligen i ögonen när en tidning inför en policy om att inte använda det. Där kanske det inte vore så dumt med en liten twitterstorm och lite kunskapsupplysning och dylikt för att det inte ska glömmas bort vem som har rätt :)

Personligen har jag förlikat mig med att t.ex. Nöjesguiden använder hen. Jag kan alltid välja att inte läsa den.

Ursäkta??? Det stack ju som FAN i ögonen på er när DN ANVÄNDE ordet, så exakt hur tänker du att du ska sitta på en hög häst nu när andra blir irriterade på motsatsen?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-09-12 01:29:46 följande:
    Erkänner du att hen-anhängare blir irriterade på att folk väljer att inte använda h-ordet? Glad

Finns säkert sådana också, finns alla sorter. Men du menar att ALLA eller ens majoriteten skulle bli irriterade? Nej. Jag skiter i vilket.
  • Dorian Ertymexx
    Aaliyah skrev 2012-09-12 12:16:49 följande:
    Nej, jag blir inte irriterad om folk inte använder hen. Jag blir irriterad när folk inte accepterar att jag använder hen.

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-12 18:50:24 följande:
    tack tack {#emotions_dlg.flower}

Jag är intimt bekant med känslan liksom. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Nenne666 skrev 2012-09-12 19:14:20 följande:
    Jag gillar inte ordet, jag tycker det är fult och det klingar illa, just för att det finns folk som missbrukat ordet.

Använder man det i praktiska sammanhang för att man inte vet vilket kön man pratar om så-fine. Men använder man ordet för att utplåna ett kön så är det vidrigt.

Så finnar och ungrare är onda djävlar..? Flört
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-13 11:27:03 följande:

Så finnar och ungrare är onda djävlar..? Flört

(För jag gissar att du menar ett (eller snarare två) PRONOMEN, då ingen som använder hen vill utrota ett helt kön.)
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 19:19:45 följande:
    ?
    Det är kontroversiellt eftersom det enbart är radikalfeminister som använder och förespråkar ordet.

T.ex sådana som gillar att citera Andrea Rita Dworkin för att göra en poäng..

*Vrider mig på golvet av skratt* Du tror på fullaste allvar att det är så va? Att alla som använder hen är radikalfeminister? Jag gissar att du kommer slå händerna för öronen (eller ögonen i det här fallet) och skrika "BINGOOOOO!!!!!!" om jag säger att jag använder hen flitigt, men inte det minsta är ett fan av radikalfeminister va?
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-09-12 19:36:26 följande:
    Hatgrupper skall inte uppmuntras oavsett vilka som är måletavlan för hatet.

Håller helt med, därför jag argumenterar emot er.
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 19:49:18 följande:
    Du är uppenbarligen en manshatare ifall du tycker Andrea Rita Dworkin är en vettig person iaf.

Gillar du George Washington? Om så, betyder det per automagik att du hatar "rödskinn" och tycker att svarta är urhärliga som plantageslavar?

Gillar du Gustav Wasa? Om så, betyder det att du hatar danskar och katoliker?

Du ser nog själv hur löjlig din GBA (Guilt By Association) är va?     
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!