Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Knyttan skrev 2012-09-02 14:15:04 följande:
    Nej ingen kan göra allt men alla kan göra lite. Självklart kommer alla att strida för den frågan som ligger en själv närmst/ påverkar en mest. Att feminismen fram tills de senaste decennierna mest uppmärksammat kvinnors situation är ju bara naturligt eftersom det är en rörelse som har drivits av kvinnor på grund av att de upplever ett förtryck. När situationen börjar bli mer jämställd och de mer skriande formerna av ojämlikhet (som att kvinnor har lika tillgång till demokrati, utbildning och är lika männen inför lagen) är åtgärdade kan man börja gå in på mindre saker.
       Samtidigt är det ju ett faktum att kvinnor har ett försprång i debatten iom att  de redan i decennier har diskuterat dessa frågor och är vana att se sig själva som en grupp med "särintressen" osv. För män är det fortfarande delvis ett uppvaknande, att de också måste se sig som en grupp bland alla andra och inte normen för alltings varande. Att männen nu har börjat vakna upp och se att de också förlorar på könsrollerna tycker jag bara är jättebra.
        Synd bara att vissa inte kan diskutera det hela konstruktivt utan försvinner in i foliehatten med diverse konspirationsteorier om feministnätverk som planerar att ta över världen, omprogrammera alla till att bli tvångslesbiska och göra männen kollektivt sterila genom att hälla hormoner i dricksvattnet...

Precis. Jag är feminist och jag ser det som ett viktigt steg att just ifrågasätta mansrollen nu, inte bara kvinnorollen. Det ironiska är att samma människor som anklagar feminismen för att strunta i männen är samma män som blankvägrar initiativ för att förbättra männens villkor. Det är klassiskt reaktionärt tänkesätt: VÅGA inte förändra något, oavsett hur mycket bättre det kan bli!!!!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-02 14:31:31 följande:
    1. du är helanonym, vilket gör att min initiala känsla blir att inte besvara dig alls.
    2. Din fråga har inte med trådämnet att göra - men jag kan besvara den i alla fall.
    = Nej det har vi inte. Exempel: Så länge en kvinna måste sminka sig eller bära klackar eller kjol för att kvalificeras som en fullvärdig kvinna så kommer vi aldrig uppnå jämlikhet.

Tänk er in i en STAR TREK-värld. Där alla kvinnor och män har samma kläder. Uniform, i nån sorts spandex.
    Där kvinnorna inte behöver silikonoperera brösten, hårdsminka sig, och slänga med hårert åt männen.

Där alla blir bedömda efter t ex kunskap, personlighet, kreativitet etc etc, avlönas lika mkt. Då har vi uppnått jämlikhet.

Kommer vi nånsin dit? Kanske om 2000 år eller så.

Äntligen ett inlägg du skriver i den här tråden jag kan hålla med om. Men jag är inte lika pessimistisk.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-09-02 16:34:22 följande:
    Rent och skärt skitsnack. Den Svenska statsfeminismen som bygger på genusmodellen är inte synonym med jämlikhet.

VILKEN statsfeminism? Det är som om jag skulle peka på SD och kalla det för "statsrasism"!
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 00:40:36 följande:
    Problemet med er feminsiter är att ni alltid vill in o bestämma över folks liv och hur de lever sin vardag, det handlar om hur vi uppfostrar våra barn, hur vi pratar med varandra, hur vi väljer att fördela ansvar, hur vi klär oss, vilka intressen vi har, ja kort sagt nästan allt ska ändras innan feministerna är nöjda.
    Det är överförmynderi av sällan tidigare skådat slag, en läskig utopi om att alla ska vara stöpta i samma form.
    Jag vet, ni kallar det "mångfald" men det som eftersträvas är inte mångfald, det är ett samhälle där människor inte ser skillnad på kön, kultur och sexuell läggning, ett samhälle där allt har tvingats blandas upp såpass att inget längre ska sticka ut.
    Till råga på detta så föraktar ni all form av fakta och statistik.

Statsfeminism har vi i allra högsta grad, regimen lägger tiotals miljoner varenda år på att utbilda nya "genusvetare", kvinnor "kvoteras" in hej vilt på maktpositioner, i statlig media så är radikalfeminism snarare regel än undantag hos journalisterna.

I motsats till er antifieminister som redan i den här tråden vill få folk att sluta använda språket som de behagar? Dina meningsfränder (och kanske du också, har inte sett allt du skrivit) vill ju bestämma vad vårt användande av ett litet ord ska betyda. Vi får inte själva bestämma det alltså. Att du/ni sedan sitter och gnäller på att andra ska bestämma blir därför ytterligt löjligt och massivt hycklande.
  • Dorian Ertymexx
    qzectb skrev 2012-09-03 11:35:00 följande:
    Men onödigt! Man kan redan säga den (personen). Vi behöver inget nytt ord.

Och i och med att ordet inte tillför någonting så blir dess betydelse annorlunda. Att använda det blir att sätta sig på höga hästar, att göra sig märkvärdig. Det låter krystat, det låter som om man har ett underliggande budskap.

Det införs alldeles tillräckligt många onödiga ord i svenskan som bygger murar mellan människor. Vi behöver inte fler.

Tycker du ja. Vi kan ju slopa "idrotter" också, det finns ju trots allt "sport", eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-03 15:19:34 följande:
    Precis så resonerar jag också - med skillnaden att bland dem som jag upplever "smutskastar ordet" mest finns en inte obetydlig andel människor som både av sig själv och andra ses som feminister.

Jag vill inte ens riskera att sättas i samma fack som Schyman, Rosenberg, Sveland, Borgström m.fl. - därför vägrar jag kalla mig feminist. 

Mhm. Och då Schyman, Rosenberg, Sveland och Borgström också är demokrater, så vill du förstås inte sammankopplas med dem och kallas demokrat, utan kallar dig hellre antidemokrat?

Det är den logiken du följer, nämligen. 
  • Dorian Ertymexx
    qzectb skrev 2012-09-03 16:38:54 följande:
    Om du tycker att endera ordet inte är etablerat så, ja. Men det är de. "Hen" är inte etablerat och väcker anstöt och förvirring. Då skall det till en bra anledning att införa det.

Hen är etablerat. Bara inte så vanligt än. Det är inte "fotoner" heller, vanligt alltså, likväl är det också etablerat. Det väcker noll förvirring, och anstöt bara hos de som jag uppriktigt skiter i om de blir anstötta; det är samma sorts själar som grät mot högan sky den dag kvinnor fick rösträtt.
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 17:09:45 följande:
    Nej "vi" antifeminister/jämställdister tycker illa om "hen" eftersom det är ett radikalfeministiskt ord som inte tycks existera utanför media-sekten och radikalt feministiska kretsar.

Varför räds vi då feminismen? ja förutom att det kräver dödsoffer: www.aftonbladet.se/nyheter/article15296645.ab 
    Så verkar tokfeministerna idag ha kapat åt sig rejält med makt i mäktiga institutioner, detta syns genom deras arroganta sätt att nyttja statlig media som sin egna propagandamegafon. 
    Mentalsjuka kvinnor såsom Sofia Thermaenius skulle t.ex aldrig få jobb inom ett sunt fritt media, detta är en människa som säger sig kräkas enbart på grund utav närheten från en man, sedan säger hon sig torka av sin spya på honom.
    Hon får alltså basunera ut sina åsikter för våra skattepengar.
    När hon sedan blir ertappad med att uppsåtligen ljuga för att få igenom sin världsbild så svarar hon att det inte är hennes jobb att "förmedla någon form utav verklighet".
    Det skrämmande med historien är att hon fått behålla jobbet och även fått mer efter denna incident, hennes vänner i övriga media låtsas som ingenting utan fortsätter sitt propagerande i ökad takt.
    Men det kanske inte är så konstigt med tanke på att Sofia har starka kopplingar till folket bakom #prataomdet/#tackanna med Anna Ardin i spetsen, kvinnan som vill sätta dit fria medias frontperson Julian Assange för våldtäkt baserat på att han skulle ha gjort sönder en kondom med flit(bevismaterial: kondom utan DNA) och att hans penis ska ha tagit i hennes rygg under natten.
    Detta är sjukt.

Detta skrämmer mig då det i slutändan är en demokratifråga och även för att feminister så ivrigt vill in och detaljstyra människor i deras vardag, då vet man aldrig(eller alltid?) hur det slutar.

Nu råkar jag känna folk som kände offret, och har litet mer koll än herr Ulf "Jag gapar högt så ingen glömmer bort mig" Brunnberg. För det första så ska INGEN vakt, oavsett ålder, kön, längd eller något annat ensam leda en känd psykopat ensam. Och för det andra - det är så klassisk misogyni, förlåt "antifeminism"-tänk. Problemet med hela fallet är inte att en KVINNA dog, utan att en VAKT dog, för att hen var ensam med en känd instabil psykopat. Det hade varit precis lika illa om det varit en lika gammal ung man. Men i Ulfs huvud (och jag hoppas inte att det är likadant i ditt) så är det skillnad om det är en man som slås ihjäl eller en kvinna. Vilket är ironiskt då du kan ge dig på att en hårdare dom mot att slå ihjäl en kvinna än en man skulle ses som "feministisk rättvisa" av samma herre, och ses som ett exempel på något dåligt.

Den som vill detaljstyra är du. Feminsiter försöker inte tala om för mig vad ord betyder för mig, DU gör det däremot ivrigt.  
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-03 18:03:48 följande:
    Hur många såna rabiata manshatarfeminister har du faktiskt mött? 
    Jag har aldrig mött någon och jag misstänker att dom är i stort skapade av samma källa som dom som vill kidnappa ordet feminist.
    Det är i syfte att svartmåla människor som vill ha jämställdhet helt enkelt.

Men om jag hörde en människa säga så till en annan människa, feminist eller ej, skulle jag tycka att det var en sorgligt osäker figur och nej, det är naturligtvis inte acceptabelt.

Men det kommer alltid finnas rötägg inom alla grupperna.
    Jag tror inte det går att eliminera sånt, det man kan göra är att inte generalisera vad en individ säger till att gälla alla inom den gruppen.
    Jag är inte bara feminist, jag är kvinna, jag är mamma, jag är svensk, jag är stadsbo etc etc.....jag tillhör massor av grupper, inte tänker jag ta ansvar för vad nån annan inom nån av dom grupperna säger eller gör. 
    Lika lite som jag extrapolerar det som vissa män gör, till att gälla alla män, bara för att det finns skitstövlar som är män betyder ju inte att alla män är skitstövlar.

Det tycker jag att man borde kunna kräva att vuxna människor ska kunna inse.
    När man buntar ihop feminister och anklagar alla feminister för vad en feminist kan ha sagt eller gjort, då är det en härskarteknik.
    En pålaga av skuld, för man vet att det kommer alltid finnas något man på det viset kan racka ner på, så behöver man inte själv hantera dom jobbiga frågorna, som t ex jämställdhet.              

Det är mansnormen där vet du. Mannen är normen, ergo är alla som inte är vita, medelålders män ett undantag som kan klumpas ihop med sämsta gemensamma nämnare:

En muslim är terrorist, alla muslimer är terrorister.

En kvinna är manshatare, alla feminister är manshatare.

Men om en vit man våldtar, NÅDE den som menar att alla män våldtar!!! Obestämd       
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!