Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:33:06 följande:
    Så det är okej att ta någons pengar om man använder dem för trevliga ändamål? Jag tycker faktiskt inte det.

Nu var det ju du (eller någon annan Anonym, det är svårt när ni alla heter samma sak) som klagade på hur saker var i det här landet, inte jag. Jag är nöjd. Då verkar det lite dumt att föreslå att just jag ska flytta.

Skatt är fortfarande inte stöld.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:46:23 följande:
    På vilket sätt är det inte samma sak? (Bortsett från att vi valt att kalla det ena för brott?)

Stöld är egenmäktigt förfarande. Skatt är en samhällsöverenskommelse. Att säga att skatt är stöld är som att säga att kräva betalning för en vara är stöld.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 15:48:54 följande:

Då tar vi väl en gammal FL-klassiker i repris: Källa på det, tack.

Nejmen. Jag har ju polare som håller med mig. Vad tokigt. Mina polare kan nog slå dina polare.

Kan de säkert, men vad har våld med saken att göra?
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 15:57:12 följande:
    Haha, ja det är väl inte konstigt att folk tycker som de gör. Bamse och Pellefant har förstört dem. Glad Folk kan inte ens skilja på skatter och försäkringar.

OK, så vem ska betala för din skolgång, dina barns dito, vägarna du tar dig till jobbet med, infrastrukturen, administrationen och juridiken vi alla är beroende av?
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 16:08:56 följande:

Jag såg att du skrev det. Att du skriver det gör det inte sant.

Fast det är ju ingen överenskommelse.

Jo, det är det. Men vi är rysligt OT, och lär inte komma längre än så här i alla fall.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-08 10:55:15 följande:

Det här kanske hjälper till att komma tillbaka på hen-spåret:

" rel="nofollow" target="_blank">

">

Filmen heter Pojktanten 

Ojoj, nu blir det ramaskri typ överallt... :P

Såg föreläsning på Kunskapskanalen om språkrådet och bland annat hen-frågan. Jag skulle leta upp länk till det, men det känns så onödigt, de kommer ändå bara kallas "PK" och "del av den onda feministmanshatarkonspirationen".  
  • Dorian Ertymexx
    PolyPond skrev 2012-09-10 17:03:23 följande:
    Saken är den att kritiken mot hen-användning ofta handlar om att det ett ord som kommer uppifrån. Detta är inte riktigt sant. Sant är däremot att det nu kommer ett förbud uppifrån. Det är en rolig ironi i detta.

Precis. Allt snack om att det är ett ord som hyllas av politiker och media, well, uppenbarligen inte.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-10 17:32:08 följande:
    Tycker bara hen är ett otroligt tråkigt och färglöst ord....

I motsats till "pölsa", "holk" och "kungahuset"?
  • Dorian Ertymexx
    PolyPond skrev 2012-09-10 17:55:45 följande:
    Det jag har svårt att förstå är att inte hen-motståndarna inser att slaget är förlorat. För varje tråd, inlägg, artikel och twitterstorm vinner hen mer och mer mark. För några få månader sedan visste få vad hen var, nu vet i princip alla. Snöbollen som varit liten och i rullning bra länge är enorm nu. Ingen kommer kunna stoppa den.

Det får mig att tänka på det här:

">

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!