Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Aaliyah skrev 2012-09-03 19:47:13 följande:
    Det börjar väl bli läge för mitt favoritcitat: "Feminism is hated because women are hated. Anti-feminism is a direct expression of misogyny; it is the political defense of women hating". (Andrea Dworkin)

Japp.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-03 20:03:04 följande:

För övrigt spelar det ingen som helst roll om det är en enda person eller 50 000 ur en grupp som säger samma sak.
    Det är fortfarande individen som ska bedömas, inte gruppen.

Det här förstår varje människa med normal intelligens.    

Nej nej, det gäller bara när man talar om vita män. Alla andra är en ansiktslös massa som alla är preciiis likadana, och som alltid ska representeras av värsta tänkbara individ du hittar inom gruppen.
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 20:33:12 följande:
    Verkligen inte jag heller, jag älskar kvinnor SoligKyssKyss

Så länge de håller käft, gör som de blir tillsagda och inte hittar på egna små äventyr. Eller ord.
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 20:45:01 följande:
    Japp, debatt-tekniken känns igen från överallt där feministerna härskar, kolla bara censuren i alla kommentarsfält hos media nuförtiden, eller deras extremt ensidiga rapportering i frågorna.

Med tiotals miljoner varenda år att universitetsutbilda folk med så tycker man ju att de skulle kunna kräka ur sig något bättre, men icket, överallt där de drar fram så är det spydigheter(ibland riktig spya som i Thermaenius fall), förolämpningar eller direkt nedtystning och censur som gäller i fallen där de besitter makten.

Ibland blir det även våldsamt då de agerar genom AFA o liknande.

Huvva Kräks

Suck, där kom SD-retoriken fram (och nej, jag menar inte att du är SD-are, bara att du nyttjar deras lama, korkade offerkofteretorik).
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-03 21:32:26 följande:
    Du har inte läst språkvetenskap, eller hur?
    Ord blir etablerade av att vanligt folk använder dem. Det finns ingen nämnd eller akademi som sitter och godkänner nya ord. Ord blir vanliga och etablerade trots att språkkonservativa, okunniga personer (man kan i princip bara vara språkkonservativ om man är okunnig i ämnet) "tar anstöt". Man kan nästan säga att ju mer anstöt som tas, desto större debatt, desto större chans/ risk att ordet i fråga blir etablerat. Läs gärna Fredrik Lindströms "Världens dåligaste språk".

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-03 22:00:57 följande:
    Du kan ju börja med att orientera dig lite inom vad feminism egentligen är. Det är inte likamed Valerie Solanas och SCUM. Solanas var en mycket trasig människa som redan som ganska ung blivit misshandlad, våldtagen och utnyttjad. Att hon skev SCUM manifestet kan ur vissa synvinklar vara förståeligt men kanske inte så bra som en konstruktiv utgångspunkt för en diskussion. För att göra en helt analog jämförelse så är det som att förkasta socialdemokratin på grund av existensen av Maos lilla röda.

Enda felet med ditt argument är att folk BRUKAR sammankoppla S med Maos lilla röda. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-03 22:33:50 följande:
    Då skulle ni se mig. Pär Ström är en grekisk gud i jämförelse.

Frågan är dock, skulle han vara mindre avskydd i feministkretsar om han var mer bildskön?

Jag är straight, jag skiter högaktligen i hur antifeministkarlar (eller kvinnor också, för den delen) ser ut.
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-03 23:13:35 följande:
    Generalisering är i och för sig tämligen centralt förekommande inom feminismen.

Män har makt. Kvinnor är förtryckta.

Jo, jag tackar jag. 

Som sagt, läs på litet. Vad du säger är jämförbart med "nazister ogillar utlänningar!"
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-04 10:00:42 följande:
    Sina underliga utspel har de inte gjort i egenskap av demokrater, utan i egenskap av feminister. Det är väl, i den rörelsen som överallt annars, de tomma tunnorna som skramlar mest. Problemet är att tunnorna med innehåll knappt märks alls i just detta fall.

I övrigt känner jag att den här tråden visar precis det jag alltid tyckt och tänkt om feminismen. Visst, alla som kallar sig feminister kanske inte ställer sig bakom alla konstigheter ledande företrädare för inriktningen kläcker ur sig - men samtidigt återkommer det hela tiden, det här att man ska tolka, tänka, tycka och känna som ni - annars har man inte förstått vad feminism handlar om. Ni har tolkningsföreträde och vet minsann vad feminism är och håller man inte med har man fel.

Hela den retoriken står mig ärligt talat upp i halsen. Varför är det så provocerande att jag inte vill kalla mig feminist trots att jag, faktiskt, är för jämställdhet? 

Jasså? Vad skiljer de egenskaperna åt, menar du? De kanske gjorde utspelen som demokratiska feminister.

Tomma tunnor som skramlar mest; varför kommer jag tänka på gamla barnfraser som "den som sa' det han var det"?  
  • Dorian Ertymexx

Välkommen i samtalet. Vi har bara sagt det, åh, hela tråden igenom.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!