Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-08-29 11:12:06 följande:
    Hen är ett bra sätt att sortera människor.

Hen är ett extremt marginaliserat ord som enbart används av PK-fanatiker, genusbesatta och/eller radikalfeminister, så ifall man hör någon använda det så vet man vad det är för sorts person i de flesta frågor.
    Vi som "hatar" ordet är oftast "rabiata hen motståndare", anti-feminister sen innan och SDare, resten av befolkningen bryr sig inte då många inte ens känner till att ett så fånigt ord existerar och alla "vanliga" människor jag pratat med tycker helt enkelt att ordet är extremt löjligt och låter fult, de inser också att det är ett radikalfeministiskt experiment, det hörs lixom på definitionen.

Att det används i media bevisar bara att media består till stor del av dessa PK-fanatier, genusbesatta och Radikalfeminister, men det är ingen ny fakta.

Ursäkta? När man sorterar människor gör man det efter vissa kriterier. "Han" och "Hon" fungerar för att sortera människor, "Hen" gör det inte. Du har fått det hela helt om bakfoten du.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:14:58 följande:
    Vanligt bland hbt-folk. Du glömde oss.

Nej nej, det finns inget sådant som hbtq, vet du väl, det är bara feministpåfund. Precis som intergender, transsexualitet etc etc etc. Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-29 17:01:14 följande:
    Så om man inte omfamnar hen så använder man stenåldersvokabulär? Ja jag kan förstå det om man lever i rödvinsdimman, den vanlige svensken ute i stugorna är oftast av en annan uppfattning.

Halmgubba på du.
  • Dorian Ertymexx
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:28:24 följande:
    Jo genom att säga att man ska ta bort hon/han och istället välkomna HEN,

*skakar på huvudet och gråter*
  • Dorian Ertymexx
    Fjorgynn skrev 2012-08-30 11:10:14 följande:
    Njaa.. Så många är ni ju faktiskt inte som använder detta ord :)..
    Jag har som sagt ALDRIG hört någon ens nämna ordet i positiv bemärkelse i min vardag, däremot en hel del hat gentemot det istället, eller likgiltighet.
    Det alla verkar ha fattat däremot är att det är ett feministiskt p(k)åhitt.

Maken till överförmyndare i stil med dagens feminister får man fan gå långt tillbaka i historien för att hitta.
    Ni vill bestämma hur folk ska prata, uppfostra sina barn, konsumera för media och vilka kläder som ska finnas i de olika avdelningarna på H&M och så vidare, aldrig tidigare tror jag ett styre har försökt detaljstyra sina medborgare på det sätt feministerna försöker idag.
    Det är skrämmande om än hoppfullt att eran fanatism säkerligen kommer slå bakut iom slangbelleffekten, det skönjas lite smått iom SDs växande skara.

Långt tillbaka i historien? Du menar typ ca 2010 plus minus något år, när Alliansen bestämde sig för att leka förmyndare över alla sjuka? Eller menar du att "hen" är värre än beslut som lett till flera självmord och mycken misär..?
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 11:14:14 följande:
    ordet "uppåtkvarkar" är tillsatt språket genom matematik och vetenskap.
    Inte kvasivetenskapen som genustyckarna förespråkar.

Och där har vi stora skillnaden. Hade ordet inte varit politiskt laddat så hade vi inte haft denna diskussion.

Och? Vetenskapare är ju också PK-tyckare, om du frågar kreationister och alternativvetenskapare. Känns det bra att vara i samma gäng som Jehovas?
  • Dorian Ertymexx
    qzectb skrev 2012-08-30 16:11:04 följande:
    DEN heter det!

HAN som är man.

HON som är kvinna.

DEN som är en person.

DET som är ett nöt och säger "hen".

Ehm, den respektive det kan båda vara person eller föremål. Get your grammer straight.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 16:41:32 följande:
    Amen snälla, använd inte engelska uttryck om du inte kan dem.

("get your grammar right" heter det)

Tänkte på Kelsey Grammer. My bad. Skillnaden mellan oss är att jag kan erkänna när jag gör misstag.
  • Dorian Ertymexx
    PolyPond skrev 2012-08-30 17:24:11 följande:
    Jag undrar hur du kommit fram till slutsatsen att någon anser att könen ska utplånas genom att man tycker det går bra att skriva "hen" istället för "hon/han" om man känner för det?
    Hur tänkte du när du skapade den ekvationen? Hur fick du den att gå ihop?

De har tydligen försökt förinta könen i Ungern och Finland senaste par tusen åren eller mer. Verkar gå segt fram det där...
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!