Mästaren skrev 2012-06-02 08:16:28 följande:
Kvinna över 25, har inte körkort utan åker kollektivt till jobbet, du bor på en mindre ort och pendlar till en större.
Har ett exemplar av "under det rosa täcket" i bokhyllan som du anser har många tänkvärda poänger, men det är inget ämne du har fördjupat dig i.
Som nicket antyder är du mycket förtjust i handarbete, att det blev virkad har dock mer med ordvitsen att göra än att just virkningen är favoriten. Troligen går ditt intresse för de olika handarbetsformerna i persioder, du har till och med en skyttel för frivoliteter hemma men du lyckades aldrig riktigt få till det via skriftliga beskrivningar och du har inte kommit dig för att leta upp en kurs i det.
Du har en cykel i tantstil med en cykelkorg, till den har du pysslat ihop matchande sadelskydd och skydd till cykelkorgen av vaxduk.
Och självklart har du lugg, en rak lugg!
Inte helt fel
* Ålder: 36
* Bor i en förort till huvudstaden, jobbar i en annan förort till samma huvudstad, men åker jag kommunalt så tar det väl 1,5 timme enkel resa, så det där med pendling stämmer ju hyfsat.
* Under det rosa täcket finns i bokhyllan, tillsammans med ett gäng andra böcker i samma kategori som jag aldrig orkade läsa ut. Är visserligen insatt i genusteori och är flitig jämställdhetsdebattör i mitt vardagsliv, men det är snarare något som fått växa fram ur mitt eget liv och människorna omkring mig, än ur något feministiskt manifest
* Handarbete: Huvudet på spiken! Nästan in i minsta detalj. Dock inga frivoliteter, det är istället (just nu) vikingatida brickbandsvävning som ligger och samlar damm i väntan på bättre tider
* Cykel: Tantstil absolut! Inga vaxduks-detaljer, men det var en strålande idé som jag genast måste förverkliga! Tack för tips!
*Slutligen: Rak lugg skulle jag ha om jag kunde, men en hårvirvel mitt i pannan sätter stopp för det... Jag har provat en gång, hade en optimistisk idé som innefattade hårmousse och fön, men det slutade bara med att luggen stod rakt ut som en keps-skärm redan före lunch varje dag, så jag släppte det...
Mycket bra gissat på det stora hela tycker jag!