• Deelicious

Låt inte era barn vara nakna i sommar!

www.flashback.org/t1506915

Ni som envisas med att ha era barn nakna.... Vill ni fortfarande det efter att ha läst detta? Ni är så naiva och vet inte hur man skyddar sina barn.

• Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!
  • Ellaria
    Ididudum spriliares klarauis skrev 2012-05-15 08:22:43 följande:
    Hade jag sett en person återkomma i närheten av mina barns skola eller förskola så hade jag kartlagt personen in i minsta detalj och därefter när det inte finns några tveksamheter i vad han/hon står och väntar på, agerat. På vilket sätt jag agerat bör vi inte gå in på.
    Haha, så det borde vara olagligt för dem att TÄNKA men det är inte olagligt för dig att planera att göra diverse hemskheter mot dem?

Snacka om att vara paranoid, jag går förbi både en lågstadieskola och TVÅ dagis på väg till bussen.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria
    Ididudum spriliares klarauis skrev 2012-05-15 08:26:03 följande:
    En pedofil som inte rört ett barn är en pedofil som ännu inte fått chansen.
    En människa som inte våldtagit är en människa som ännu inte fått chansen.
    En människa som inte mördat är en människa som ännu inte fått chansen.
  • Insatt

"Låt inte din flickvän gå i kort kjol i sommar, någon kan spana in henne och tycka att hon är het!".

Ellaria skrev 2012-05-15 16:28:31 följande:
    Så man får inte ens titta på barn numera? Tycker det är skitkul (och intressant) att se barn leka, det gör mig glad. Tycker du jag är pedofil nu eller?
    Men eller hur! Den där gången jag hade fotografiläxa och jag roade mig med att fotografera en grej i lekparken borde ju ha genererat en anmälan. Eller inte..

• Ellaria
    hallonfot skrev 2012-05-15 09:56:19 följande:
    Jo, jag saknar denna spärr absolut! Hur skulle du reagera om någon utsatte ditt barn för något så gräsligt som en systematisk våldtäkt där barnet blir skadat både fysiskt och psykiskt. Där barnet känner skräck, rädsla, förnedring samtidigt som en äcklig flåsande gubbe njuter av detta och ligger där och stönar och har sig. Hur skulle du reagera? Vet du EXAKT hur du skulle reagera och/eller agera om du tog denna man på bar gärning när han våldtar ditt älskade vettskrämda barn? Jag bara säger att jag inte VET hur jag skulle agera eller reagera. Och det kan jag inte veta eftersom jag, tack och lov, aldrig befunnit mig i den situationen. Precis lika lite som jag VET hur det är att jobba som barnmorska.
    Pedofiler är världens avskum. Jag tycker att Berivik är bättre än en pedofil som "bara" tänker tankar 
    Ptja, jag skulle sparka bort mannen, ta mitt barn och springa därifrån. Sen skulle jag ringa till polisen. Du kanske är mer inne på att skada ditt barn ÄNNU mer genom att begå mord framför hen. Vettigt :)
  • Ellaria
    Insatt skrev 2012-05-15 16:30:37 följande:
    "Låt inte din flickvän gå i kort kjol i sommar, någon kan spana in henne och tycka att hon är het!".

Men eller hur! Den där gången jag hade fotografiläxa och jag roade mig med att fotografera en grej i lekparken borde ju ha genererat en anmälan. Eller inte..
    Usch vad äcklig du är! :(

Jag fattar verkligen inte. Om jag tar med mina systerdöttrar till lekplatsen, får jag inte kolla på andra barn då? Det är som sagt skitkul att titta på barn som leker, dessutom kan man lära sig mycket genom att lyssna på hur de diskuterar och löser konflikter.
  • raider
    Ididudum spriliares klarauis skrev 2012-05-15 08:22:43 följande:
    Hade jag sett en person återkomma i närheten av mina barns skola eller förskola så hade jag kartlagt personen in i minsta detalj och därefter när det inte finns några tveksamheter i vad han/hon står och väntar på, agerat. På vilket sätt jag agerat bör vi inte gå in på.
    Du vet att stalking är olaglig?
    Pedofili är det däremot inte, undrar vem som är värre här.

Ididudum spriliares klarauis skrev 2012-05-15 08:26:03 följande:
    En pedofil som inte rört ett barn är en pedofil som ännu inte fått chansen.
    En mördare som inte har mördat är en som ännu inte har fått chansen.
    Ser du hur korkat det låter?
    Ska man avrätta dig i förebyggande syfte? Du är på tok farligare för din omgivning än en pedofil.

• La Lola
    Ellaria skrev 2012-05-15 16:28:31 följande:
    Så man får inte ens titta på barn numera? Tycker det är skitkul (och intressant) att se barn leka, det gör mig glad. Tycker du jag är pedofil nu eller?
    Ja tänk alla oss som jobbar på förskola...vi nog sluta sköta våra jobb.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2012-05-15 16:43:18 följande:
    Ja tänk alla oss som jobbar på förskola...vi nog sluta sköta våra jobb.
    vi får nog
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Border
    Ellaria skrev 2012-05-15 16:32:15 följande:
    Ptja, jag skulle sparka bort mannen, ta mitt barn och springa därifrån. Sen skulle jag ringa till polisen. Du kanske är mer inne på att skada ditt barn ÄNNU mer genom att begå mord framför hen. Vettigt :)

Jag skriver det jag menar: Jag VET inte vad jag skulle göra eftersom jag inte varit i situationen. VET du till 100% att du skulle gera som du beskrev ovan?
  • Insatt
    Ellaria skrev 2012-05-15 16:34:11 följande:
    Usch vad äcklig du är! :(

Jag fattar verkligen inte. Om jag tar med mina systerdöttrar till lekplatsen, får jag inte kolla på andra barn då? Det är som sagt skitkul att titta på barn som leker, dessutom kan man lära sig mycket genom att lyssna på hur de diskuterar och löser konflikter.
    Förra veckan träffade jag på ett gråtande barn i affären, hon hade tappat bort sin mamma. Jag borde ha tittat bort den där minuten innan mamman hittade henne.
Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!