• Deelicious

Låt inte era barn vara nakna i sommar!

www.flashback.org/t1506915

Ni som envisas med att ha era barn nakna.... Vill ni fortfarande det efter att ha läst detta? Ni är så naiva och vet inte hur man skyddar sina barn.

• Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!
  • Smulu

Jag är så helt otroligt glad över att ha tillgång till en privat badstrand, där bara de personer som jag och min familj bjuder in får bada :)

Där kan min dotter springa omkring naken om rumpan hon har oftast en T-shirt, och plaska.
    Lite bortanför vår strand finns ytterliggare en liten strand lite mer i skymundan där jag som vuxen brukar ta mig ett naket morgondopp på sommarmorgnarna eftersom att jag där inte generar sommargästerna.

Vi har två stugor och den ena hyr vi ut. Förra sommaren hyrde en familj stuga deras dotter, ca 3 år ville bada men badkläderna låg i väskan, så jag sa att: Det går bra att bada naken, sedan badade tjejerna nakna och lekte lite med sandleksaker.  

Däremot om jag skulle åka till en allmän strand så skulle min dotter få ha på sig antingen en badbyxa eller en baddräkt. Men absolut INTE någon bikini med BH-överdel, även om det finns i hennes storlek. 

• vampyria2

Fast samtidigt så är det vanligt att pedofiler faktiskt tänder på barn som är påklädda, speciellt om de har lite kläder så som en baddräkt på sig, man kan tyvärr inte undvika det helt.
    Jag är inte hysterisk men mina barn har oftast nått på sig när de badar men det handlar mer om att jag allmänt inte tycker att man springer omkring naken bland folk, inte pga några pedofil.

• Emelie b

Min dotter springer naken hemma på tomten, i huset och hos familj dock insmord med solkräm så det knappt går att se någon naken hud men detta är för att skydda mot solen.

Är vi på allmänna platser tex en badstrand ska dottern också lära sig vad som är lämplig klädsel bland okända människor så badbyxa och i bland någon topp på fortfarande insmord med solkräm.

Det handlar INTE om att hon ska skämmas för sin kropp utan att visa hänsyn mot andra människor.

För ja krasst tänkt,  barn är barn men att visa hänsyn mot medmänniskor är något som ska finnas med från start.

Däremot struntar jag fullständigt i om någon annan har sina barn nakna.

Hemma får man göra precis som man vill!

• Emelie b
    vampyria2 skrev 2012-05-14 11:23:38 följande:
    Fast samtidigt så är det vanligt att pedofiler faktiskt tänder på barn som är påklädda, speciellt om de har lite kläder så som en baddräkt på sig, man kan tyvärr inte undvika det helt.
    Jag är inte hysterisk men mina barn har oftast nått på sig när de badar men det handlar mer om att jag allmänt inte tycker att man springer omkring naken bland folk, inte pga några pedofil.
    En människa som tänkt utanför lådan!
    Det är ju inte enkom nakenheten en pedofil tänder på.
  • Pussesnuttan

Mina barns värld ska inte förminskas pga såna idioter. Barn är barn! Sedan är det min uppgift som förälder att skydda dem, men jag kan faktiskt inte rå på vad folk tänker.
    Varför ens lägga en minut på att läsa sån skit?

• Aaglars
    Lena skrev 2012-05-12 18:07:42 följande:
    Jag hindrar inte min dotters spontanitet bara för att de finns folk som kan tända på henne på avstånd. Vad hon inte vet har hon inte ont av.

Instämmer med dig!
  • La Lola
    Smulu skrev 2012-05-14 10:15:46 följande:
    Jag är så helt otroligt glad över att ha tillgång till en privat badstrand, där bara de personer som jag och min familj bjuder in får bada :)
    För ingen av de kan vara en pedofil menar du?
    Hur vet du det?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • erper
    La Lola skrev 2012-05-14 13:28:41 följande:
    För ingen av de kan vara en pedofil menar du?
    Hur vet du det?
    Vad larviga folk är, din man eller mormor eller morfar kan med vara pedofil, vanligtvis sker övergreppen i barnets närvaro alltså familj, släkt.

Så nu skall barn inte vara nakna alls för någon kan vare pedofil i familjen.
    Vem skall byta blöja?
    Pappan eller mamman kan ju vara pedofil.

Yehy.
  • La Lola
    erper skrev 2012-05-14 13:54:08 följande:
    Vad larviga folk är, din man eller mormor eller morfar kan med vara pedofil, vanligtvis sker övergreppen i barnets närvaro alltså familj, släkt.

Så nu skall barn inte vara nakna alls för någon kan vare pedofil i familjen.
    Vem skall byta blöja?
    Pappan eller mamman kan ju vara pedofil.

Yehy.
    Ja det var ju exakt det jag ville få fram o har påtalat i tråden förut så varför jag är larvig vet jag inte? Obestämd
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Ellaria
    Ididudum spriliares klarauis skrev 2012-05-14 09:38:55 följande:
    De som sitter där och skriver och alla andra som har samma tankar om barn borde få en omgång med en slö rostig sax och pungkulorna krossade. Jag hoppas att det skapas ligor i framtiden som helt enkelt bara plockar dessa avskarp för de ska inte ens existera.
    Det verkar ju vettigt. De ska inte få fantisera utan att få pungkulorna krossade men du ska få fantisera om att skada dem utan att bli straffad? Hur funkar logiken?
    You know nothing, Jon Snow
Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!