• Deelicious

Låt inte era barn vara nakna i sommar!

www.flashback.org/t1506915

Ni som envisas med att ha era barn nakna.... Vill ni fortfarande det efter att ha läst detta? Ni är så naiva och vet inte hur man skyddar sina barn.

• Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!
  • vimsan06

men fokusera istället på hur man gör sitt barn till en trygg självsäker individ som kan säga nej,som aldrig har hemligheter från föräldrarna och som inte kan manipuleras,groomas bakom din rygg. Visst är man som förälder livrädd för att nånting ska hända ens barn men då måste man ju också skaffa kunskap om det man är rädd för och det har du då uppenbarligen inte gjort. Du oroar dig för nånting som knappast skulle skada det lilla barnet,och din åtgärd sen,att sätta på barnet badkläder är ju ej heller något som skulle ta bort "problemet"..för du tror väl inte att en badtrosa/byxa gör att pedofilen slutar titta o drömma?

Sen är det mycket större risk att pedofilen som kan skada henne är den hon kryper upp i knäet på o fikar med än den på avstånd då pedofilen som faktiskt förgriper sig på barnet i regel är en närstående.

Det finns ett sätt att skydda sina barn och det är att se till att de inte blir offer. För pedofiler känner o vet vilken typ av barn som "går" att utnyttja. Många av de pedofiler som sitter dömda för hundratals övergrepp har ALDRIG fortsatt med barn som sagt NEJ eller JAG BERÄTTAR FÖR MAMMA eller JAG VILL INTE. Låter kanske enkelt men en del barn kan bli offer andra inte,det är du som förälder som avgör.
    Om vi nu inte talar om överfallsvåldtäkter som händer barn oberoende av personlighet,dessa är väldigt ovanliga som tur är men självklart går det att vidta åtgärder även för den risken,men man kan ju inte ha barnet i bärsjäl tills de är tio år. (dessvärre haha)

/överlevde 

• Mynta

Äh, orka. Givetvis får han springa naken!! Visst är det otrevligt med pedofiler, men som någon skrev, mitt barn skadas ju faktiskt inte av att någon TITTAR på honom för sin egna njutnings skull. Han vet inte om det, vi föräldrar vet inte om det. Otrevligt, ja, men det man inte vet...

• Border
    kakmonstret123 skrev 2012-05-13 00:21:32 följande:
    Jag har läst dina tidigare inlägg, och vad jag förstått det som så tvingar du på dina barn badkläder enbart eftersom du "inte vill ge en pedofil nöjet att se ditt barn naket". Och jag försöker förstå hur du tänker där, eftersom jag är övertygad om att en pedofil finnar lika stort nöje i att titta på ditt barn när det har badkläder på sig. Därför tyckag jag det känns som en lite luddig anledning till att missunna ditt barn något så pass naturligt som att bada och leka naket på sommaren.
    Men hon har väl aldrig skrivit att hon TVINGAR barnen att ha badkläder?? Min son har badbyxor och det föreligger inget tvång i det. Han har alltid haft det så det är helt naturligt för honom att ta på sig badbyxor - lika naturligt som att ta på sig vanliga kläder
  • Helle333
    Deelicious skrev 2012-05-12 17:51:17 följande:
    www.flashback.org/t1506915

Ni som envisas med att ha era barn nakna.... Vill ni fortfarande det efter att ha läst detta? Ni är så naiva och vet inte hur man skyddar sina barn.
    Fast jag tänker ju inte låta dem vinna!
  • Helle333
    Queenie70 skrev 2012-05-12 18:09:36 följande:
    Nej jag tänker inte klä på honom. Mitt barns rena oskuldsfullhet och naturlighet påverkas inte av att det finns massa pervon därute. Jag tänker inte låta mig styras och kontrolleras av detta. Vårt liv påverkas inte alls av att det finns folk som sitter och fantiseras, runkar eller ens om de smygtar en bild. Obehagligt javisst, men det kontrollerar inte mina val på det viset.
    Nej, då vinner dem! Jag håller med dig
  • Äppelpaj80

Insatt- Jag resonerar precis som du. Det finns inget sexuellt med ett naket barn mer för de som är sjuka i huvudet och de tar jag inte hänsyn till.

• eliten

Jag skulle heller inte ta hänsyn till så störda människor, i min värld är det inget sexuellt med nakna barn. Om en pedofil ser dem och njuter av det så är det sorgligt men det rör ju inte oss..

• erper

Mitt barn är inte utsatt för att en pedofil tittar på mitt barn.
    Det är vidrigt javisst men ingen är utsatt.
    Om en pedofil ser dem och njuter av det så är det sorgligt men det rör ju inte oss..

Det finns många med olika sexuella läggningar det betyder inte att det behöver vara någon som är utsatt för det, alla pedofiler är inte våldtäkt, och jag vet vart och vad mitt barn gör.

• erper
    SweetSandy skrev 2012-05-13 00:55:58 följande:
    Tvingar? För oss är det inget konstigt att ha badkläder på när vi badar. Om vi ex är hos syrran som har trädgård så kan dom få bada nakna om dom nu skulle vilja det. Men på badhus/stranden med en massa folk så är det med badkläder. Vår stora har aldrig velat bada naken utan vill ha sin Kitty baddräkt som kompisarna har, så har aldrig behövt säga nej. Vill såklart inte ta bort upplevelsen att mina barn ska få springa runt nakna o bada en fin sommardag som barn borde kunna göra utan att oroa sig för pedofiler. Hade mina barn velat bada nakna då hade jag sett till att gå till ett mer avskiljt ställe utan en massa folk eller på ett annat sätt. Vill inte heller att pedofiler ska få övertaget eller hur Man nu ska säga, men att frivilligt låta dom få "fritt kolla in" mina nakna barn, nej tack. Ja jag förstår att en pedofil fantiserar ihop allt möjligt. Men jag vill som sagt inte "ge nöjet" att få se mina barns NAKNA kön. Det måste väl ändå vara det ultimata för en pedofil som bara tittar, eller?
    Tror inte pedofiler tänder på kön. De tänder helt enkelt på barn oavsett.
  • Kattdamen

På grund av att de kan brännas i solen? Man får smörja in barnen och även försöka se till att de leker i skuggan.

Tunna, ljusa kläder är också bra för dem.

Om pedofiler glor skiter jag i, så länge de inte gör något mot mitt barn.

En kopp te, tack.
Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!