• Deelicious

Låt inte era barn vara nakna i sommar!

www.flashback.org/t1506915

Ni som envisas med att ha era barn nakna.... Vill ni fortfarande det efter att ha läst detta? Ni är så naiva och vet inte hur man skyddar sina barn.

• Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!
  • Liten elak och intelligent
    Queenie70 skrev 2012-05-12 22:12:48 följande:
    Det ligger väl i sakens natur att man aldrig tror att den man lever med och har skaffat barn skulle kunna göra något sånt, för trodde man det skulle man ju varken leva med dem eller skaffa barn med dem. Det är väl därför många blir blinda för det som händer inom ens egna väggar, trots att det är exakt där de flesta övergrepp sker.
    JO visst är det så. Fast man får ändå inte blunda för sådant som går att se.
  • Liten elak och intelligent
    hallonfot skrev 2012-05-12 22:14:13 följande:
    Jag får hjälp pga ångestsyndrom och panikångestsyndrom. Pga att jag väldigt lätt får stark ångest så får jag paranoida tankar eftersom jag försöker undvika situationer där jag kan få ångest. Om en pedofil tänder på min son kan jag inte rpda över, och bristen på kontroll ger mig hemsk ångest
    VAd jobbigt. Låter nästan som lite tvångstankar också?
  • Border
    Buscemi skrev 2012-05-12 22:12:06 följande:
    Men gud vad dåligt du måste må efter det.  Hur vågar du lämna honom själv med människor du inte litar på?

Ja, jag mår dåligt, men detta är ett led i terapin: att våga möta min irrationella rädsla
  • Border
    Liten elak och intelligent skrev 2012-05-12 22:15:08 följande:
    VAd jobbigt. Låter nästan som lite tvångstankar också?

Ja, det har liksom blivit till tvångstankar pga ångesten
  • SweetSandy

Självklart kan man inte låsa in sina barn. Men skulle aldrig "ge nöjet" att en pedofil ska få titta på mitt barns könsorgan. Badkläder täcker, att vara helt naken är en helt annan sak. Jag är alltid på min vakt när det gäller mina barn och tar inga chanser. Har själv blivit utsatt som liten så det sitter självklart i. Jag visar aldrig att jag kan vara misstänktsam men jag är på min vakt. Vill aldrig att mina barn ska gå igenom det man själv blivit utsatt för, även om det " bara" skulle vara att en pedofil TITTAR på mitt barn... Som är naken. Då väljer jag att mina barn har en underdel på sig när dom badar. Så enkelt är det. Vi väljer alla olika av olika skäl. Detta var mitt.

La Lola skrev 2012-05-12 22:04:17 följande:
    Vad ska man göra åt det som är allvarligt på riktigt då; övergreppen som sker i hemmet av män o kvinnor som känner barnen?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*

[quote=64886254][quote-nick]Ellaria skrev 2012-05-12 22:04:39 följande:[/quote-nick]
  • Isprinsessan och Grodprinsen

Min utgångspunkt är att det  man känner sig sexuellt attraherd av (man som kvinna...i detta fall barn) "tänder" man på oavsett om dessa personer har kläder på sig eller inte. Man kan inte stoppa någons fantasier även om man i detta fall skulle önska at man kunde. Pedofili är det äckligaste som finns! Jag tänker inte klä på mina barn på grund av andras perversa tankar. Vill mina barn bada nakna så får dom det.Varför ska mina barn begränsas på grund av någon annan?

Den enda lösningen på att "minimera" detta problem är att vi håller våra barn hemma i sommar... eller året runt i ärlighetens namn. Men det är ju otrolgt orimligt..    

• La Lola
    SweetSandy skrev 2012-05-12 22:19:21 följande:
    Självklart kan man inte låsa in sina barn. Men skulle aldrig "ge nöjet" att en pedofil ska få titta på mitt barns könsorgan. Badkläder täcker, att vara helt naken är en helt annan sak. Jag är alltid på min vakt när det gäller mina barn och tar inga chanser. Har själv blivit utsatt som liten så det sitter självklart i. Jag visar aldrig att jag kan vara misstänktsam men jag är på min vakt. Vill aldrig att mina barn ska gå igenom det man själv blivit utsatt för, även om det " bara" skulle vara att en pedofil TITTAR på mitt barn... Som är naken. Då väljer jag att mina barn har en underdel på sig när dom badar. Så enkelt är det. Vi väljer alla olika av olika skäl. Detta var mitt.
    [quote=64886254][quote-nick]Ellaria skrev 2012-05-12 22:04:39 följande:[/quote-nick]
    Jag har också erfarenheter jag hade kunnat klara mig utan.
    Därför är jag inte orolig för de som bara tittar.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Buscemi
    SweetSandy skrev 2012-05-12 22:19:21 följande:
    Men oj då. Risken att du som utsatt ska begå övergrepp på dina barn är högre än att du stoppar en pedofil att titta med badkläder. 

• Buscemi
    Buscemi skrev 2012-05-12 22:25:11 följande:
    Men oj då. Risken att du som utsatt ska begå övergrepp på dina barn är högre än att du stoppar en pedofil att titta med badkläder. 
    Nä, så fel det blev. 

Skulle vara risken att du utsätter dina barn för övergrepp är större än att en random pedofil våldtar dina barn på stranden.  
  • Queenie70
    Buscemi skrev 2012-05-12 22:25:11 följande:

Fast det där med att man riskerar att begår övergrepp för att man själv varit utsatt har man ju kommit fram till att det inte stämmer. Själv är jag nog mer övertygad om att det handlar om en medfödd läggning.
Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!