Låt inte era barn vara nakna i sommar!
www.flashback.org/t1506915
Ni som envisas med att ha era barn nakna.... Vill ni fortfarande det efter att ha läst detta? Ni är så naiva och vet inte hur man skyddar sina barn.
www.flashback.org/t1506915
Ni som envisas med att ha era barn nakna.... Vill ni fortfarande det efter att ha läst detta? Ni är så naiva och vet inte hur man skyddar sina barn.
Jag håller med dig i stort, förutom att jag reagerar över en sak som kanske inte är så on topic, men... att en kvinna skulle bli våldtagen "dock då kanske i utmanande kläder" har inget med att man blir våldtagen att göra. En våldtäkt handlar knappt ens om sex utan makt och våld. Lite farligt att uttrycka sig så då det kan uppfattas som den klassiska myten om att kvinnor inte ska klä sig sexigt om de inte vill bli våldtagna. Tror inte du menade det men kunde inte låta bli att reagera på kommentaren.
Sen tror jag inte en bikiniöverdel på en liten flicka blir mer sexuellt för en pedofil, eftersom de tänder på barn och barn = har inte bröst.
Jag tror inte heller att det finns någon större vits att skyla sina barn pga pedofiler. Men jag är helt förstående om man vill göra det, men då är det mer av egna skäl, att det känns bra för en själv som förälder.
Jag håller med dig i stort, förutom att jag reagerar över en sak som kanske inte är så on topic, men... att en kvinna skulle bli våldtagen "dock då kanske i utmanande kläder" har inget med att man blir våldtagen att göra. En våldtäkt handlar knappt ens om sex utan makt och våld. Lite farligt att uttrycka sig så då det kan uppfattas som den klassiska myten om att kvinnor inte ska klä sig sexigt om de inte vill bli våldtagna. Tror inte du menade det men kunde inte låta bli att reagera på kommentaren.
Sen tror jag inte en bikiniöverdel på en liten flicka blir mer sexuellt för en pedofil, eftersom de tänder på barn och barn = har inte bröst.
Jag tror inte heller att det finns någon större vits att skyla sina barn pga pedofiler. Men jag är helt förstående om man vill göra det, men då är det mer av egna skäl, att det känns bra för en själv som förälder.
Tvingar? För oss är det inget konstigt att ha badkläder på när vi badar. Om vi ex är hos syrran som har trädgård så kan dom få bada nakna om dom nu skulle vilja det. Men på badhus/stranden med en massa folk så är det med badkläder. Vår stora har aldrig velat bada naken utan vill ha sin Kitty baddräkt som kompisarna har, så har aldrig behövt säga nej. Vill såklart inte ta bort upplevelsen att mina barn ska få springa runt nakna o bada en fin sommardag som barn borde kunna göra utan att oroa sig för pedofiler. Hade mina barn velat bada nakna då hade jag sett till att gå till ett mer avskiljt ställe utan en massa folk eller på ett annat sätt. Vill inte heller att pedofiler ska få övertaget eller hur Man nu ska säga, men att frivilligt låta dom få "fritt kolla in" mina nakna barn, nej tack. Ja jag förstår att en pedofil fantiserar ihop allt möjligt. Men jag vill som sagt inte "ge nöjet" att få se mina barns NAKNA kön. Det måste väl ändå vara det ultimata för en pedofil som bara tittar, eller?
Som sagt, vi diskuterar pedofiler som TITTAR på nakna barn på badplatser/stränder. O när dom TITTAR så är det mest ultimata för dom att se ett barn naket. Eller jag kanske har fel? Vem var född igår? ;)
Om jag inte misstar mig är det en väldigt liten andel pedofiler som får ut något sexuellt av att spana in nakna ungar på badstränder.
Troligen tar man en större risk om man lägger ut bilder av sina ungar på t ex FB.
Särskilt om man som jag bor i en liten by där badplatsen normalt frekventeras av kanske tjugo personer om vädret är riiiktigt vackert.
Däremot finns det viss anledning att oroa sig för solljuset, så jag sätter på mina små UV-kläder, i sommar kommer dessutom båda att ha simhjälpsdräkter skulle jag tippa.
Hur menar du ts att mitt barn blir skadat av att någon ser det och tänder på det? Jag tänker inte kringskära mina barns frihet att vara barn för tt det finns äckel där ute. Det är ju samma sak som att säga åt tjejer att inte ha kort kjol för då är det deras fel om en man bestämmer sig för att våldta. Barn blir inte skadade av att någon tänder på dem, de blir skadade av övergrepp och sådana kan ske oavsett om förgriparen sett barnet naket innan eller ej!