• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Pippi70

Det är ingen som vet våra planer om ÄD heller. Bara en enda vän vet att vi har försökt IVF, men inget mer.

Det var bara ett lyckat sammanträffande att vi pratade om resan och hon frågade vart vi skulle, jag vet inte sa jag, det får vi se.. Och så sa hon att hon hade lägenhet i just Alicante, kunde ju inte bli bättre:)

Ibland känns det jobbigt att inte kunna prata fritt om vår ädresa... Men vi har valt det så eftersom vi i dagsläget inte vet om vi ska berätta något för vårt barn. Då är det bättre att ingen vet.

Möjligen kommer de flesta förstå att vi gjort IVF, iallafall om det blir tvillingar!!

Men då får de gärna tro det.

Oooo.... Det närmar sig:)))

• Pippi70

Hoppas slemhinnan tjocknar till sig till nästa vecka Karin !! Håller tummarna för dig!!

• Puh76

Det gick bra idag. Det blev 5 ägg till oss!!! :)
    Insättning på måndag.

• MiaFia 2012

Hej på er! Hoppas ni mår bra, själv har jag känt mig deppig, nog en kombo av p-piller och oro. Nu kommer jag med en fråga igen, hoppas nån kan hjälpa mig. Jag har 2 piller kvar på kartan och började blöda lite idag, känns som om mensen kommer dra igång på riktigt på lör eller sön. Hur ska man då göra med medicinen för slemhinnan? Ska man vänta tills p-pillerkartan är slut eller börja på dag ett av mensen även om den faller på en p-pillerdag? Jag har bara fått instuktionen att börja på dag ett av mensen...

Kram

• myran6801

MiaFia, mensen ska ju komma inom 7 dagar efter man slutar med kartan. Jag är ingen expert men jag skulle börja när kartan är slut . Min klink vill att man gör vul dag1-3 och om allt ser ok ut , inga cystor så börjar man med östrogen. Kan du inte maila el ringa kliniken o fråga.

• Karin71

MiaFia, jag vet inte heller men maila direkt, de brukar svara snabbt. Då får du expertisens råd.
    Lycka till!

• mariposa

Miafia-kan det vara en biverkan av p-pillrena och ej den riktiga blödningen som ska infalla ef kartans slut? Ja, hoppas du får svar fr kliniken; de är ju vana och kunniga. Jag blir också låg av p-piller :(

Karin, vilken spännande vecka du har framför dig! Du har våra tummar!

Kram

• MiaFia 2012

Tack söta ni för svar, jag tänkte att kliniken kanske inte svarar på helgen men jag ska skriva till dom ändå. Nu blöder jag inte, hoppas mensenhåller sig borta till måndag i alla fall så att jag hinner ta alla piller först. Min klinik vill att jag gör ultraljud dag 13, inga koller innan dess. Men det är säkert olika beroende på ens historia. Dom kollade själva för nån månad sen när vi var där och allt såg bra ut inför behandlingsstart. Trevlig helg!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?