• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • MiaFia 2012

Å tack för svar mariposa, vad spännande att det "bara" var 22 dagar efter sprutan, då blir det antagligen inte så långt in i april som jag trodde att det skulle bli. Vi är på Vistahermosa i Alicante, valde till slut mellan den och I.B. men eftersom vår klinik verkar ha bra labb etc. föll valet på dom (säger att dom bara sätter in blastocyster t.ex). Tiden får utvisa om det var rätt beslut.

Pippi: På kliniken vi är på säger dom att chansen till grav är ca 65% (dock lite lägre för fullgången grav) men att det bara är ca 5-10% chans/risk (beroende hur man ser det) för tvillingar vid insättning av två.

• MiaFia 2012

Hej igen, en liten korrigering från mig. Min klinik säger "under 15%" för tvillingar vid insättning av två. Så jag kör på två, det har vi bestämt.

• Karin71

Hej på er alla 6 tack för alla lyckönskningarnaSkrattande!
    Tack för att ni finns. Det är verkligen ett oerhört stöd att ha "er alla" därute som förstår vad man går igenom.

Just nu så tar jag Cetrotidesprutor och östrogen (Progynon) och imorgon är det dags för UL för att se om livmoderslemhinnan har vuxit som den ska. På fredag blir det äggplock för donatorn och på lördag ska de ringa mig och berätta resultatet. Sen blir det återföring på tisdag eller onsdag nästa vecka om allt har gått bra. Det är verkligen surrealistiskt, har svårt att förstå att det verkligen kan bli en liten baby.

När jag var i Valencia på första besöket så bodde jag på Eurostars Gran Valencia och det kan verkligen rekommenderas. Det är en 10-15 min promenad från IVI och bra pris och trevligt rum. Gym och pool finns det också. Den här gången flyger jag till Barcelona och tar tåget till Valencia.

Jag har haft lite biverkningar av östrogenet. Yrsel och lite illamående då och då. Är det något som ni känner igen?

Ett stort lycka till till er alla, håller tummarna för att alla ska få plus!

Karin

• Pippi70

Det springer verkligen iväg här!! Gick det bra på VUL i dag Karin? Vad händer om livmodern inte är tillräckligt tjock?

Vi bodde också på Eurostars när vi var nere:)

Men nu när vi ska ner nästa gång ska vi låna en lägenhet av en arbetskamrat.

Satt o prata på lunchen i går och berättade då att vi tänkte åka på en liten resa i april... Typ till Spanien:) och då sa hon att om ni vill kan ni l

• Pippi70

Det springer verkligen iväg här!! Gick det bra på VUL i dag Karin? Vad händer om livmodern inte är tillräckligt tjock?

Vi bodde också på Eurostars när vi var nere:)

Men nu när vi ska ner nästa gång ska vi låna en lägenhet av en arbetskamrat.

Satt o prata på lunchen i går och berättade då att vi tänkte åka på en liten resa i april... Typ till Spanien:) och då sa hon att om ni vill kan ni låna vår lägenhet i Alecante!! Ligger 50 meter från havet... Så det var ju jättesnälllt!!

Då tar vi bara tåget till Valencia den aktuella dagen, vet ju inte ännu vilken dag det blir..

Lycka till nu Karin !! Hoppas din donator ger många ägg!!

Uppdatera oss hur det går.

Kram till alla !

• Karin71

Hej igen. VUL visade att skemhinnan var lite tunn, bara 5,3mm... Mailade Paloma men de verkade nöjda ändå. Hon tycker att jag ska fortsätta med samma dos östrogen och att det är en vecka kvar så det hinner växa till sig lite till. Man såg även att äggstockarna låg i "dvala" precis som de skulle eftersom jag är nedreglerad med Cerrotidesprutorna. Så på lördag ringer de mig med resultatet av äggplockningen. Ja, det är oerhört spännande nu! Kram på Er! Karin

• myran6801

Karin71, skönt att förflyter som det ska. Spännande att höra hur många ägg det blir på ÄP.

Pippi70, super att ni kan låna lägenhet i Alicante. Vi har bekanta som har lägenhet där men vi vågar inte berätta att vi ska dit. Sist vi var där såg jag en tjej fr jobbet på flygplatsen men jag gav mig aldrig till känna. Vi har ju inte berättat för någon förutom min mamma vad vi gör. Om det skulle bli en bebis kommer de flesta säkert förstå det är ivf men de behöver inte veta om äd. Imorgon ska jag på vul och ta injektionen.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?