• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Karin71

Nu är det gjort! På självaste vårdagsjämningsdagen! De ringde 11:30 och bad mig infinna mig kl 14 idag. Sagt & gjort. Innan själva återföringen fick jag en elektronmikroskopiskt bild på själva blastocysten. Otroligt kul. Allt gick superbra och nu är det bara att vänta och se. Håller tummarna! Lycka till alla ni andra "out there"! Kram

• Pippi70

Grattis Karin!! Nu är du ruvare:)

Hoppas verkligen det lilla fröt trivs i din livmoder och borrar in sig ordentligt!

Håller tummarna för dig! Åker du hem direkt eller stannar du några dar i Spanien? När är det dax att testa?? Kram!

• myran6801

Grattis Karin!!! Skönt att allt gick smidigt o lätt!!! Nu håller vi tummarna!!! En fråga, satte du in ett el två blastisar?

• Karin71

Tack Pippi70 och Myran6801! Stannar i Spanien till på fredag men önskar nu att jag kunde ändra biljetten till söndag med tanke på vädret! Idag ar vi haft strålande sol och 24 grader! De vill att jag tar ett B-HCG 1/4, men det blir sannolikt inte förrän 2/4 eftersom det är annandagpåsk den 1:a. Så jag behöver "bara" vänta 10 dagar på svaret! Det blev ett embryo som sattes in. Det är mitt första försök så därför vill man prova med ett. Allt var oerhört professionellt och det kändes extra kul med bilden på "min" blastocyst! Kram på Er!

• myran6801

Karin, njut av solen och värmen!!!! Vi har skitväder hemma.

Ego, har blivit dunderförkyld. Undrar om nedregleringssprutan påverkar immunförsvaret för förra ggn blev jag oxå sjuk några dagar efter sprutan.

• Pippi70

Myran: krya på dig! Det är ju några veckor kvar till FET, så du hinner nog piggna på dej.

Tror bara det är ren tillfällighet att du blivit sjuk när du tagit sprutan.. Men jag vet inte. Kanske det ligger något i det du skriver. Själv känner jag ingenting.

Kram!

• Karin71

Ja krya på dig Myran! Är relativt säker på att sprutan påverkar ditt immunförsvar men stress/oro gör det definitivt och dessutom har vi haft en ovanligt lång influensa/förkylnings säsong! Drick mycket varmt nu och gärna med färsk ingefära i (om du tror på det). Jag vet att det snurra miljoner tankar nu men försök och tänk positivt. Det ska gå! Allt annat är otänkbart! Håller tummar och tår & krya på dig

• germany

Karin - Varmt grattis till ruvarstatus!!!!

Myran - Jobbigt med förkylning. Men tror inte det är någon nackdel och du repar säkert på dig tills det är dags för FET. Kanon att du får kortison denna gång.

Hejar på er och alla andra fina i tråden såklart Hjärta

• Karin71

Vill önska er alla en trevlig helg. Nu är jag på väg hem igen. Skönt, även om värmen gärna skulle gå följa med...

Jag vill tacka för all värme och support i den här tråden. Jag vet att många av er har kämpat länge och fortsätter med samma kämparglöd och trots alla motgångar ändå har energin/orken/värmen kvar att stödja oss andra här! Ni är verkligen ett fantastiskt gäng!

Trevlig helg!

Kram!

Yes we can!!!
  • mariposa

Karin-välkommen hem och nu hoppas vi på dig! Ja, vi får göra vad vi kan för att stötta varandra. Det är ju inte lätt det här och ensamt känns det... Och du gör det dessutom på egen hand, starkt gjort! Hade du ett bra team vid ET?

Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?