• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Pippi70

Jag äter en hel del vitaminer, har blivit en vana för mig. D-vitamin,C,B12, folsyra, omega 3. Likaså har kaffedrickandet blivit begränsat... Häller inte i mig flera koppar om dagen som jag gjorde förr.. Alkohol dricker jag sällan, något glas vin ibland. Jag går regelbundet på akupunktur, men i ett annat syfte, stress, men har de senaste gångerna bett om extra nålar för att öka cirkulationen i livmodern.

Kan ju inte skada iallafall.. Och akupunktur är väldigt avslappnande. Tror att den inre stressen är vår största bov, så någon extrem kost eller att göra n

• Pippi70

Äh, blir så knasigt när jag skriver på mobilen:))

Vad jag ville säga är att jag mår bäst när jag inte stressar och när jag tränar, äter och lever som vanligt. Så fort det blir måsten och krav får jag ångest av att jag inte klarar leva så..

Viktigast är ju att vi mår så bra som vi bara kan.

Den inre stressen är ju svårt att undvika helt.. Tankarna kommer vare sig man vill eller inte..

Mariposa, hur ser din plan ut denna gång? Är det något du ändrar i tex medicineringen?

Måndagskram på er!!

• germany
    Villsågärnablimammanu skrev 2013-03-18 07:02:19 följande:
    Är det inte bra att åtminstone äta Vitamin Kvinna etc redan nu? Mina vänner säger att de är bland det första de kollar att de äter när de kommer till barnmorskan? Tydligen viktigt att äta redan innan graviditet. Eller har jag fel?
    Det är nog folsyran som BM kollar att man äter / ätit och som är viktigast.
    Man kan också äta folsyra separat. Många av oss som fått behandling på tex IVF kliniker äter högre dos folsyra än vad som är i tex Vitamin kvinna. Men äter man en bra kost med mkt spenat och broccoli så får man i sig folsyra naturligt via maten också. Men alltid bra med ett extra tillskott också.
  • MiaFia 2012

Gud så spännande Karin71, hoppas många ägg överlever!

Gällande vitaminer tar jag en multivitamin med extra folsyra och så tar jag omega 3. Gick mycket på akupunktur under mina ivf-er och mellan omgångarna men nu testar jag utan, det blir för dyrt för oss att både betala behandlingen i Spanien och akupunktur här hemma.

• Karin71

Nytt samtal från Valencia idag! De gratulerade till att 9 av de fertiliserade äggen som fortfarande lever och frodas!
    Imorgon åker jag till Valencia! Åh så spännande! Återföringen blir på onsdag em eller på torsdag!
    GladGladGladGladGladSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

• mariposa
    Villsågärnablimammanu skrev 2013-03-18 07:02:19 följande:
    Är det inte bra att åtminstone äta Vitamin Kvinna etc redan nu? Mina vänner säger att de är bland det första de kollar att de äter när de kommer till barnmorskan? Tydligen viktigt att äta redan innan graviditet. Eller har jag fel?
    Precis som Germany skriver ovan så är folsyra det som rekommenderas och det finns både i multivitamintabletter och som separat tablett. Med en varierad kost sägs det ju att man får i sig alla viktiga näringsämnen, men det är klart att man kan välja att förstärka kosten med extra vitaminer och mineraler. 
  • mariposa
    Karin71 skrev 2013-03-18 18:47:25 följande:
    Nytt samtal från Valencia idag! De gratulerade till att 9 av de fertiliserade äggen som fortfarande lever och frodas!
    Imorgon åker jag till Valencia! Åh så spännande! Återföringen blir på onsdag em eller på torsdag!
    GladGladGladGladGladSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande
    Karin, det kommer att gå vägen! Lycklig resa! 
    Kram 
  • mariposa
    Pippi70 skrev 2013-03-18 10:56:40 följande:
    Mariposa, hur ser din plan ut denna gång? Är det något du ändrar i tex medicineringen?
    Halloj! Nej, inget är ändrat i medicineringen. Det blir standardprotokollet igen med p-piller, nedregleringsspruta, progynon och progesteronvaggisar. Jag har frågat om de vill att jag tar något extra prov eller bör få medicineringen ändrad, men nej. Min kropp svarade bra förra behandlingen, så jag får hoppas att den gör det på nytt och att embryosarna är av det bästa virket. 
  • Pippi70

Mariposa: hoppas verkligen era små frysta embryon är starka och att ni lyckas hela vägen nästa gång!!

Karin: lycka till nu! Kommer tänka på dig de närmaste dagarna, spännande!!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?