• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Pippi70

Tack Myran! Desamma önskar jag dig och alla er andra.

Miafia,har inget svar på din fråga, utan säger som de andra, maila kliniken och fråga hur du ska göra. Lycka till nu! Så spännande!

Kanin, har du hört ännu hur det gått för din donator?? Var det inte igår det varÄP? Håller tummarna för många ägg!

Tycker tiden segar sig fram även om dagarna rusar fram... Hur går det ihop??:) varje dag är ett steg närmare!!

Tog sprutan i går, kändes bra att pricka av ytterligare ett moment.

Hur förbereder ni er för ÄD? Någon som gör något speciellt? Eller lever ni "som vanligt" och bara försöker må så bra som möjligt... Kram

• myran6801

Pippi, jag lever som vanligt. Har i alla år med ivf provat allt och nu orkar jag inte längre. Hoppas helt enkelt det går vägen ändå
    Kram

• MiaFia 2012

Pippi: Jag lever som vanligt, 1-2 koppar kaffe om dan och ett glas vin några gånger i veckan, ganska mycket träning. Men jag tror att jag ska börja leva utan koffein och alkohol snart samt köra lättare träning, som förberedelse inför insättning. Under mina ivf-år och även innan dess var jag superstrikt med alla "gifter", proppade mig full med vitaminer etc. Jag orkar inte heller längre. Det är som att behandla sig själv som om man vore gravid år in och år ut, men aldrig få ett barn. Så trist!

• Karin71

idag ringde de från IVI och berättade att "jag" hade fått 12 fertiliserade ägg! Hurra! Nu håller vi tummarna att det finns kvar på måndag. Då ringer de igen och berättar "status på äggen". Nu får jag börja med progesteronet och förbereda livmodern på att ta emot ett embryo. Så spännande. Nu håller jag tummarna!Glad

• Pippi70

Karin: grattis till 12 ägg! När åker du ner till Spanien? Eller är du kanske redan där? Håller tummarna jättehårt nu!

Myran o Miafia: tack gör era svar och att ni lever som vanligt.. Det är precis som jag gör med.. Blev bara så nojjig att kanske skulle man kunna göra så många saker för att förbereda sig... I IVF världen är det så väldigt mycket man bör och inte bör göra....

• germany

Karin - Gratulerar till ett helt gäng med ägg! Låter lovande Solig
    Håller mina tummar för dig också.

• mariposa

Wow, Karin! Det låter mkt lovande; Lycka till!

Pippi: förra gången gick jag på akupunktur ca 5 ggr innan vi åkte ner t Spanien f insättning. Jag började m det i samband m Progynonstarten. Jag gillar verkligen akupunktur men vet inte hur jag ska göra m det denna gång. I övrigt fokuserar jag på att må bra och det innebär att jag dricker kaffe dagligen och tar ett glas vin då och då. Jag brände tidigare ut mig själv på att läsa om tillskott hit och dit och så besatt vill jag aldrig mer bli. Folsyra är allt jag tar nu.

Kram

• Villsågärnablimammanu
    mariposa skrev 2013-03-17 10:07:33 följande:
    Wow, Karin! Det låter mkt lovande; Lycka till!

Pippi: förra gången gick jag på akupunktur ca 5 ggr innan vi åkte ner t Spanien f insättning. Jag började m det i samband m Progynonstarten. Jag gillar verkligen akupunktur men vet inte hur jag ska göra m det denna gång. I övrigt fokuserar jag på att må bra och det innebär att jag dricker kaffe dagligen och tar ett glas vin då och då. Jag brände tidigare ut mig själv på att läsa om tillskott hit och dit och så besatt vill jag aldrig mer bli. Folsyra är allt jag tar nu.
    Kram
    Är det inte bra att åtminstone äta Vitamin Kvinna etc redan nu? Mina vänner säger att de är bland det första de kollar att de äter när de kommer till barnmorskan? Tydligen viktigt att äta redan innan graviditet. Eller har jag fel?
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?