• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • MiaFia 2012

Hej på er! Jobbigt med flera förkylningar, känner själv att jag håller på att bli sjuk. Den här kalla vintern sliter ju!

Jag går och väntar på att få gå på koll i nästa vecka och få besked från spanska kliniken om när jag ska vara på plats. Känner mig otålig, lite jobbigt att inte veta när man ska åka.. dessutom är biljetterna så dyra nu pga påsk. Men det är sånt man får ta antar jag, huvudsaken är att det blir bra befruktade ägg!

Hur lång framförhållning ger era kliniker innan ni måste vara på plats?

• Pippi70

Hej allihop:)

Till oss har de bara sagt ett preliminärt datum för ET, tror vi får mer information efter ÄP på donatorn och på morgonen den 16/4 får vi ev veta vilken tid.

Men det är ju bara om allt flyter på som det ska.

Jag har börjat oroa mig lite över att jag ska äta progynova så länge innan ET. Började i går och ska ta UL nästa tisdag den 2/4 sen är det ju hela två veckor efter det som insättningen sker... Tänk om slemhinnan blir för tjock och släpper?? Det blir ju hela 24-25 dagar med progynova innan...

Hur lång tid har ni ätit innan ET?

Mycket tankar nu och har oxå börjat bli rejält ot

• Pippi70

Äsch... Gillar ej min iPhone:). Är rejält otålig nu skulle det bli!!

Har svårt att tänka på något annat nu när det närmar sig!!

• myran6801

Pippi70, tror inte du behöver oroa dig. Vid förra försöket åt jag progynon så och denna gång oxå. Det är standard för dem och de vet vad de gör. Kram

• Pippi70

Tack myran! Försökte tänka så, att de vet säkert vad de gör.. Men ändå håller man på att nojjar sig...

Hur går det för dig? Fick du huvudvärk i början när du börjar med progynovet?

Har du börjat äta dem ännu?

Jag har fått en så väldigt jobbig huvudvärk.. Och har läst lite bakåt här i tråden att de är fler som upplevt det.

Är förkylningen bättre? Kram

• myran6801

Pippi70, jag vet exakt hur det är, man nojar för allt. Det har säkert med att vi är lite av kontrollfreaks allihopa . Vågar inte riktigt lita på att andra har koll.

Jag fick migrän av nedregleringssprutan och kraftig huvudvärk av progynonet. Men det gick över efter ett tag, så det är nog som du säger rätt vanligt.

Förkylningen är bättre, men i fredags var jag risig. Imorgon hoppas jag min mens sätter fart för jag har bokat tid för vul och ska om allt ser bra ut börja med progynon jag med. Dessutom tänker jag på eget bevåg ta en antibiotikakur.

• MiaFia 2012

Jag får också huvudvärk, speciellt på eftermiddagarna. Jag tar femanest, men det verkar ha samma verkan (var tvungen att googla lite).
    Pippi70: Intressant att det är preliminärt inplanerat och att du vet när kliniken ska ringa, min klinik vill inte ge nåt datum alls. Men oerfaren som jag är på detta med ÄD så trodde jag att man skulle hålla på med femanest/progynova i cirka 13-17 dagar (typ som en "naturlig" cykel), hade inte tänkt att man kunde hålla på så länge som 25 dagar. Intressant att höra från fler om hur länge ni höll på! (obs jag säger inte detta för att oroa på nåt sätt, är bara så nyfiken och vill ju försöka planera så gott det går).

• Karin71

Skönt att höra att du mår bättre Myran6801! Håller med alla om huvudvärken, fy vad den är jobbig. Dessutom känner jag av yrsel sen jag började med Progynonet. Det kommer och går, men ibland svajar det till.
    Jag måste säga att det här med att vänta är INTE min grej. Fy vad jag tycker att det är jobbigt att inte veta. Ena sekunden är jag säker på att det ska bli ett plus och andra sekunden är jag övertygad om att det kommer att bli ett minus! Kan inte någon uppfinna ett snabbare test???? Nu är det 6 dagar kvar....
    Har några av er gjort ett hemma-urin-prov innan blodprovet? I så fall när tog ni det och gav det rätt resultat...? Bara undrar.....
    Ha en bra vecka! GladSolig

• Karin71

Hoppsan!
    Fick just reda på att man INTE ska ta ingefära om man försöker att bli gravid! Hade ingen aning om det och jag beklagar att jag har rekommenderat det! Hoppas att du inte lydde mitt råd Myran6801. Sorry!!
    Kram
    Karin

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?