• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • Vi 5

Anne, tack då är jag med, ursäkta att jag är lite trögtänkt  Kul med artikel som lovordar det. Jag har mest läst artiklar, inte något med kapitel, så det är nog något nytt för mig. Texten kom inte med i ditt inlägg nu, men kanske kommer om en stund? Prova annrs i min inbox om det funkar bättre.

• Vi 5

Toppen, Anne, detta har jag inte sett och ska läsa med intresse! Dock inte nu för nu väntar maken på att jag ska se på film med honom. Ha en trevlig kväll!

• Tuvalina
    Vi 4 skrev 2012-09-15 20:42:39 följande:
    Toppen, Anne, detta har jag inte sett och ska läsa med intresse! Dock inte nu för nu väntar maken på att jag ska se på film med honom. Ha en trevlig kväll!
    Tyvärr Vi4, så måste man ha ett konto på cambridge för att få tillgång till eboken... men du kanske kan ordna det, annars är det bara att skriva till min mail tuvalina@gmail.com så får du pdf dokumentet!

Ha en skön filmstund!!

kram
  • Kattflickan

Hur funkar defragmentering??? Om embryots celler väl har börjat utvecklas fel så kan man väl inte göra nåt åt det? Det låter som science fiction.

• Gaaaa

Detta var första gången som AMH värdet tagits på mig. Jag frågade också om vi bytt ut gonalf om det kunnat gå bättre Men hon trode inte det. Första ivf 7 ägg ut 1 klarade sig negativt 9 ägg 1 fint 1 halvdan som inte klarade upptiningen 7 ägg 4 fina befruktade 2 tillbak negativt Frysförsök 2 tillbaks gravid mf v. 6 Carlanderska 10 ägg 5 befruktade 1 blastocyster negativt 10 äggblåsor 4 ägg 1tillbaks gravid 2 dagar senare mf 4 äggblåsor 1 ägg 1 tillbaks negativt. Gonalf dos 300. Och innan sista försöket fick vi avbryta pga för få blåsor. Dos 225.,

• Kattflickan

Gaa: Har ni använt Gonal F alla gånger så kanske det är dags att prova ett nytt preparat. Vissa säger att menopur kan ge färre ägg men med bättre kvalitet. Jag har bara kört menopur så jag vet inte hur jag skulle reagera på andra.

Svar på tråden Tips om dhea