Tips om dhea
hej på er, jag ger mig nu tillkänna här efter att ha läst tråden under en ganska lång tid utan att skriva. Jag får passa på att tacka för alla inlägg som gett mig mer information om detta med DHEA. Jag känner dock igen många från andra trådar.
Själv började jag äta DHEA i början av juni, och fick hålla mig på 25 mg rätt länge för jag fick tyvärr mycket biverkningar som hjärtklappning, huvudvärk mm. men har nu på senare tid kommit upp i 50mg. Jag har blivit väldigt mycket piggare, särskilt positivt upplever jag det att det känns som att jag har mer energi i kroppen. Det är fantastiskt positivt för mig som varit utmattad under drygt ett år och vädligt stressad en lång tid innan dess. Jag känner mig sedan juni som innan den perioden. Jag har inte tappat hår, men har fått acne, bla på axlarna (och så hade jag ofta när jag var yngre, jag är nu 41).
När det gäller menscykeln har det varit intressant att höra er andras förndringar av DHEA intag. För mig har cykeln förändrats positivt av DHEA. Innan min utmattning hade jag alltid 28-29 dagar med äl oftast dag 14-15. Men under utmattningen, lite innan jag blev 40 och året efter det blev cyklerna mellan 25-27 dagar (och några ännu kortare) och jag fick äl mellan dag 11 och 12.Nu efter DHEA ser det ut så här; i juni äl dag 12 och 29 dagars cykel, i juli äl dag 14 och 28 dagars cykel, och i augusti äl dag 14, cykeln inte slut än.